Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawór EVAP zasada działania układu odpowietrzania par paliwa

02 Wrz 2009 11:15 68864 4
  • Poziom 22  
    Witam chciałbym dowiedzieć się na jakiej zasadzie działa ten układ i właściwie po co sie go stosuje. Zdania na ten temat są podzielone,
    Jedni twierdzą, że ten układ poprzez odprowadzanie oparów ze zbiornika eliminuje powstawanie podciśnienia w zbiorniku, ale na zdrowy rozsądek jeśli z jednej strony zasysane są opary paliwa, a z drugiej paliwo to właśnie jeszcze sprzyja powstawaniu podciśnienia, czy są może jeszcze jakieś dodatkowe zawory które podczas powstania dużego podciśnienia w zbiorniku otwierają się i doprowadzają powietrze?

    Inni twierdzą, że tylko dla ekologii, ale właściwie gdyby układ był szczelny z jakimś podciśnieniowym zaworkiem (wpuszczającym powietrze tyko wówczas znacznego ubytku paliwa podczas jazdy i tym samym wyrównującego ciśnienie) umieszczonym choćby w korku wlewu paliwa to przecież te opary chyba nie mogły by się przedostać do atmosfery i raczej nie rozerwałyby zbiornika...
    Słyszałem, że są układy praktycznie hermetyczne, więc jak rozwiązany jest problem doprowadzenia powietrza do opróżniającego się zbiornika.
    Jak było to rozwiązywane w starszych pojazdach?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Od bodaj '86 roku obowiązuje przepis, który zabrania odpowietrzania zbiornika paliwa bezpośrednio do atmosfery, dlatego producenci samochodów zaczęli montować układy evap. Układ taki składa się z pochłaniacza oparów paliwa zawierającego węgiel aktywny i zaworu (elektrycznego lub pneumatycznego) przez który opary są odprowadzane do kolektora ssącego. Zasobnik z węglem aktywnym posiada zawsze 3 króćce, 1 łączy go z bakiem, drugi z zaworem, natomiast trzeci doprowadza do niego świeże powietrze i zapewnia odpowietrzenie zbiornika w momencie ubywania z niego paliwa. Zawór odprowadzania oparów jest tak sterowany, aby nie był cały czas otwarty gdy silnik pracuje na biegu jałowym i w przypadku silników doładowanych gdy w kolektorze panuje nadciśnienie.
    W starych samochodach odpowietrzanie zbiornika odbywało się poprzez zaworek grawitacyjny, który miał za zadanie nie dopuścić do wycieku paliwa w przypadku wywrócenia pojazdu, lub też przez otworek w korku wlewu paliwa
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    Wielkie dzięki za wyjaśnienia.
  • Poziom 2  
    Wymieniłem Zbiornik filtr paliwa z węglem aktywnym wymieniłem zawór odpowietrzania baku i po przejechaniu około 40 km znów błąd P0441co robić? Pomocy