Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega MV6 - Alarm zbyt pozno reaguje na otwarcie drzwi

ppp1980 02 Wrz 2009 12:29 1666 4
  • #1 02 Wrz 2009 12:29
    ppp1980
    Poziom 14  

    Posiadam samochod marki Opel Omega B-FL MV6
    z oryginalnym, seryjnym alarmem opla....
    nie wiem co to za alarm, poniewaz centralka nie jest do zlokalizowania, siedzi gdzies bardzo gleboko i wysoko pod deskami rozdzielczymi i bez demontarzu calosci, nie ma tam dostepu....
    alarm sklada sie z:
    -2 piloty (na pilotach nie pisze nic)
    -4 czujniki ultrafalowe wewnatrz auta
    -czujniki zbicia szyb na szybach tylnich bocznych (kombi)
    -czujnik zasiegu pilota na przedniej szybie
    -diody kontrolnej obok radia
    ---------------

    alarm nie dziala prawidlowo...
    gdy otwarty jest szyber dach, i uruchomiony alarm...
    w innym moim samochodzie , wystarczy wsadzic przez szybe reke, by rozleglo sie wycie syreny.... w Oplu, trzeba naprawde bardzo bardzo mocno w cos uderzyc, uzywajac sporej sily, by alarm zareagowal...
    na dodatek po otwarciu drzwi, alarm nie wyje od razu....
    zaczyna reagowac dopiero gdy ktos juz siedzi na siedzeniu i wykonuje ostre ruchy...
    Spokojnie mozna siedziec nawet godzine i zarabac radio, jesli robi sie to po woli...
    Alarm reaguje dopiero na jakies wstrzasy.... np. uderzse mocno reka z zaglowek siedzenia, zaczyna sie wycie syreny....

    Probowalem posprawdzac, przeczyscic z kurzu czujniki (sa umieszczone seryjnie na slupkach srodkowych, jeden w kierunku przodu auta, drugi skierowany do tylu)...
    Czujniki byly czysciutkie, nic smieci, nic kurzu....

    co sie dzieje????

    0 4
  • #2 02 Wrz 2009 17:46
    tosti77
    Poziom 17  

    Sprawdź dobrze wszystkie krańcówki w drzwiach, pod maską i klapą bagażnika. Większość alarmów jeśli podczas uzbrajania wyczuje , że drzwi lub klapa jest otwarta (a tak się dzieje przy uszkodzonej krańcówce) nie uzbraja tej linii. I wtedy alarm nie zareaguje na otwarcie drzwi.
    Reaguje tylko na wstrząsy. Czułość możesz wyregulować ptencjometrem na czujniku wstrząsu - musisz go tylko zlokalizować.

    0
  • #3 02 Wrz 2009 18:58
    Staszek49
    Poziom 34  

    Zgadzam się z Tostim77 - krańcówki zwykle po jakimś czasie śniedzieją-korodują i nie przewodzą prądu elektrycznego. Sugeruję wymontować wszystkie i przeczyścić je papierem ściernym lub pilnikiem iglakiem, następnie można je spryskać płynem np. WD-40 i będą służyć nadal.
    Miałem podobny przypadek, lecz mój alarm po wyłączeniu go z pilota i uruchomieniu auta oraz przejechaniu pewnego odcinka trasy ( po około 30 sek.) uzbrajał się i zaczynał "wyć" podczas jazdy - czułem się wówczas jak złodziej.

    0
  • #4 02 Wrz 2009 19:55
    252257
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 03 Wrz 2009 13:18
    ppp1980
    Poziom 14  

    Dokladnie tak jest jak mowi norbert....
    w Omedze alarm nie jest zalaczany koncowkami (krancowkami) poprzez styk z masa w drzwiach. W aucie sa 4 czujniki ultradzwiekowe, a wzbudzanie alarmu po przez koncowke o ktorej mowa jest tylko i wylacznie pod przednia klapą. Wnetrze (bo to kombi) chronione jest ultradzwiekiem (2 czujniki na przod, 2 na tyl) a wzbudzanie alarmu na wybicie szyby jest opisane przez norberta sciezki podobne do ogrzewania szyby na bocznych szybach, przerwanie wzbudza alarm.

    Oswietlenie wnetrza, elektryka szyb, sterowanie szybami i szyberdachem z pilota dziala w 100% ok.
    Tyle ze czujniki chyba beda uszkodzone bo nie reaguja w odpowiednim czasie.

    0