Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nissan Primera 1.6 16V 1999r.-jaka inst.LPG

2805 02 Sep 2009 13:08 4770 13
  • #1
    2805
    Level 10  
    Witam wszystkich użytkowników owego forum. Zwracam się do Was z prośbą o poradę. Jestem włascicielem Nissana Primery 1.6 kat 16V sedan z 1999r, wersja przed liftingiem. Autko ma obecnie 82.000 km przebiegu. Zastanawiam się jaka byłaby najlepsza instalacja LPG. Słyszałem dużo dobrego o Stag 4 Plus i BRC. Nie mam zielonego pojęcia które lepsze. Nie chodzi wyłącznie o koszta samego montarzu, ale i serwisu oraz trwałości instalacji. Jednym słowem co polecacie?
    Pozdrawiam serdecznie Arkadiusz:)
  • #2
    dariusz105
    Level 26  
    dobrego montera polecam.jakie masz propozycje montażu?
  • #3
    2805
    Level 10  
    Ponoć sprawdzony facet z Siedlec. Od razu zaproponował mi Staga 300 Plus za 1850zł. To raczej dobra cena jak na warunki w stolicy, ale nie wiem konkretnie jaka instalacja byłaby najlepsza do mojego auta. Wiem o facecie, że instaował gaz u kolegi w Jeep-ie a on jest z niego bardzo zadowolony.
  • #4
    dariusz105
    Level 26  
    mogę polecić fachowca z Warszawy ale o takiej cenie można raczej zapomnieć.co dokładnie proponuje i czy aby na pewno PLUSA.
  • #5
    2805
    Level 10  
    Super! Więc jak mogę prosić o jakiś namiar.
    pozdrawiam Arek.
  • #6
    2805
    Level 10  
    Mam jeszcze propozycje od dwóch różnych firm za 2.500-2.700zł za instalacje "KME", dwa lata gwarancji bez limitu kilomentrów. Co o tym myślisz?
  • #7
    manio123
    Level 34  
    kme to dużo gorsza instalacja, która ma gorzej zrealizowane funkcje korekty czasu wtrysku od zmienijacej sie temperatury i ciśnienia gazu, a to bardzo istotna cecha. Poza tym ważny jest nie tylko sam sterownik ale i zastosowane wtryski i reduktor. Może się więc okazać że stag 4 w tandetnej kompletacji będzie gorszy niż kme w dużo lepszej, Dobra kompletacje to wydajny , stabilny temperaturowo i ciśnieniowo reduktor oraz prezycyjne i trwałe wtryskiwacze.
    Po tym wykładzie :D polecam stag4 z wtryskami magic jet i reduktor zavoli zeta lub scorpion mini , ale w nowej poprawionej wersji.
    Pytaj o komponenty instalcji bo to co montuje zakład wiele mówi o jego fachowości i szacunku dla klienta.
  • #8
    2805
    Level 10  
    Wielkie dzięki ! Widzę,że znasz się na temacie. Popytam jeszcze w zakładach jakich kompanentów używają i napiszę co proponują i za ile. Choć dla mnie cena nie jest najważniejsza, tylko jakość instalacji i jej niezawodność. Jeszcze raz bardzo dziękuję za wykład:) i pozdrawiam. Arek.
  • #9
    dett
    Level 20  
    manio123 wrote:
    kme to dużo gorsza instalacja, która ma gorzej zrealizowane funkcje korekty czasu wtrysku od zmienijacej sie temperatury i ciśnienia gazu


    Kolega chyba zakochany w Stagu, i na pewno nie brał pod uwagę nowego KME Diego G3 z czujnikiem ciśnienia i temperatury w strudze gazu, montuje je już od jakiegoś czasu i jakoś do tej pory żadnych problemów nie mam, co do opinii o Waltekach też jest mocno przesadzona radzą sobie dobrze, nie jest to rewelacja, ale jak wystarczają do danego auta to czego więcej chcieć, co do MJ to lubią rdzewieć i są problemy z doborem chociażby gumek do tego wtryskiwacza. Do tego auta najlepszym wyborem będzie Matrix, Kme Diego, lub Stag (dla mnie są porównywalne) i dobry gazownik do kompletu.
  • #10
    2805
    Level 10  
    Dokładnie dostałem propozycje KME z Diego 3D z najnowszymi wtryskiwaczami. Wszystko za 2.650zł gwarancja na 2 lata bez limitu km.

    Dodano po 59 [sekundy]:

    Mała poprawka KME Diego G3.
  • #11
    manio123
    Level 34  
    stag jest o klasę lepszy od G3 i wystarczy zapoznać się z dokumentacją aby się w tym utwierdzić. Matrixy super, ale do tego auta w zupełności wystarczą magic jety. Wystarczą też valteki , bo czasy wtrysku są długie i auto wdzięczne do zagazowania, ale to tandetne, nieprecyzyjne i nie trzymające kalibracji badziewie, choć z pewnością jest najczęściej instalowanym wtryskiwaczem , bo gazownicy muszą z czegoś żyć :D , a tu albo kalibracja, albo regeneracja , albo wymiana i interes się kręci :D.
    Kup Pan staga z magikami i zavoli, nie będziesz Pan żałował ,a bliższa znajomość i spotkania z gazownikiem będą zbędne.
    Choć przyznam , że w tym przypadku to nawet kme sobie poradzi. Mam identyczne auto na omvl dream XXIN z magikami i silverem , też nie narzekam. Dziś bym montował stag4 :idea:
  • #12
    zeroberto
    Level 1  
    chce zalozyc instalacje do nissana primera p11 po lifcie kombi 1.8. 2001 Jaka instalacje poleciecie. Rozmawaialem z dwoam amagikami i jeden zachwala BRC za 2700zł a drugi Solaris za 2500 lub roównież BRC 2500. Jestem zielny w teamacie i prosze o pomoc. Czy w BRC czesto uszkadzaja sie wtryski bo usłyszałe ze jak padna w solarisie to wymieni mi za darmo w w BRC musze wydac 100zl .
    Bardzo zalezby mi na opini ludzi ktorzy uzytkuje lpg.

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeszcze jedno czy musze wymienic równiez kable i swiece?
  • #13
    winix2
    Level 10  
    kolego tej instalacji SOLARIS nie montuje wiec ci nic na jej temat nie powiem . Ale napewno STAG jak i KME sa dobrymi instalacjami i nie ma z nimi problemów ,dużo zależy od gazownika żeby ci ją dobrze ustawił . A co do świec to obowiązkowo wymiana przewody w zależności od stanu ale polecam też wymianę .
  • #14
    slodky
    Level 18  
    Jak Ci wtryski padną na gwarancji to pewno je wymienisz za free i to nie tylko wtryski BRC. Jeżeli ktoś mówi Ci że za wymianę wtryskiwacza podejrzewam że na gwarancji trzeba płacić to jest to prosty dowód na to iż gość chce cię zniechęcić by zamontować coś innego - być może coś na czym gazownik więcej zarobi