Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

plazma Panasonic 42PV45 pionowe cienkie pasy

marcin27 02 Sep 2009 14:07 17737 26
  • #1
    marcin27
    Level 2  
    Witam szanownych kolegów. Mam problem z plazmą, na ekranie pojawiły się cienkie pionowe pasy. Proszę o informację dotyczącą usterki i gdzie można ją usunąć na terenie Krakowa bądż okolic:|
    plazma Panasonic 42PV45 pionowe cienkie pasy,plazma Panasonic 42PV45 pionowe cienkie pasy
  • #2
    d-e-elektronik
    Level 13  
    Było tak od nowości? Czy pojawiło się po czasie?
  • #3
    marcin27
    Level 2  
    Pasy pojawiły się jak na złość po zakończeniu okresu gwarancyjnego:|:|
  • #4
    ojciec dyrektor.
    Level 22  
    d-e-elektronik wrote:
    Było tak od nowości? Czy pojawiło się po czasie?



    Quote:
    na ekranie pojawiły się cienkie pionowe pasy.

    Skoro pojawiły się, to raczej od nowości ich tam nie było.

    To wygląda na uszkodzenie matrycy.
  • #5
    d-e-elektronik
    Level 13  
    Może jest uszkodzona jedna z taśm w dolnej części matrycy? Warto sprawdzić
  • #6
    lisek
    Service technician RTV
    Nie popadaj od razu w depresję
    zrób tak jak radzą koledzy > zacznij od przeczyszczenia i przemycia wszystkich taśm i złącz zwłaszcza tych które sa na kontrolerze i panelu
    *(zalecana ostrożność i delikatność )
  • #7
    wiesław koronowski
    Level 12  
    Niestety raczej matryca, na codzień tą technikę XXIw. naprawiam i na 100 przypadków tylko raz była tasiemka i to fabrycznie źle włożona, także tv do kosza, bo nowa matryca to ok 1500zł.
  • #8
    d-e-elektronik
    Level 13  
    A ja bym się pokusił jednak o sprawdzenie tej tasiemki - chociaż jeśli to ona to i tak jak poprzednik pisał - TV do kosza.
  • #9
    skalin
    Level 12  
    Witajcie - u mnie było to samo tylko na 2 tygodnie przed końcem gwarancji. Wymiienili mi wyświetlacz - jedyna droga - ale mam inny problem ten wstawiony gdy tv jest w trybie obrazu dynamicznego smuży jak diabli czy te tv tak mają czy wstawili mi lipną matrycę/wyśw. bo to koniec gwarancji?
  • #10
    marcin27
    Level 2  
    taśma sprawdzona, paski są dalej:cry:
  • #11
    jareks11
    Level 18  
    Witam. Na 100% uszkodzona matryca, jednak jeśli gwarancja skończyła się niedawno to jedyną szansą na jej wymianę jest szybkie zgłoszenie usterki bezpośrednio do działu reklamacji w Panasonic Warszawa. To naprawdę dobra i solidna firma. Warto popróbować. Powodzenia.
  • #12
    unimar
    Level 20  
    Jeżeli nie minął rok od końca gwarancji i masz dowód zakupu wymienią Ci panel tylko za opłatę samej wymiany (bez części) w autoryzowanym serwisie Panasonic. Powodzenia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Jeżeli będziesz miał problem z tą sprawą skontaktuj się z serwisem autoryzowanym w Bielsku-Białej, znajomy niedawno załatwił tam tą sprawę bez problemu.
  • #13
    mariusz sontowski
    Level 10  
    Mam podobny problem tylko ze umnie pojawiaja sie poziome pasy.Telewizor po wlaczeniu musi sie dluzszy czas nagrzac i odbiera kilka godzin normalnie po czym na jednej polowie pojawiaja sie poziome pasy.Widoczne sa one jakis czas i powoli znikaja i tak wkulko.czy ktos moze wie jaka moze byc tego przyczyna i jak mozna ja usunac?
  • #14
    unimar
    Level 20  
    Prawdopodobnie uszkodzony moduł SU lub SD. SU odpowiada za górną połówkę obrazu a SD za dolną.
  • #15
    mariusz sontowski
    Level 10  
    Ok.
    Tylko ze ja mam problem z lewa czesca ekranu.Po wlaczeniu i rozgrzaniu prawa chodzi a lewa ma nawroty.
  • #16
    unimar
    Level 20  
    Najlepiej zrób fotkę, bo z opisu to defekt trochę dziwny. Ja osobiście nie maiłem jeszcze takiego przypadku. Może D-Board świruje?
  • #17
    mariusz sontowski
    Level 10  
    plazma Panasonic 42PV45 pionowe cienkie pasy

    Dodano po 39 [sekundy]:

    tak sie zaczynaja nawroty z lewej strony matrycy
  • #18
    unimar
    Level 20  
    Zacznij od sprawdzenia połączeń między modułami A - D, D- SC. Rozepnij wyczyść, złóż ponownie i testuj. Jednak myślę że uszkodzony jest D-Board.
  • #19
    mariusz sontowski
    Level 10  
    Ok. A jak sie to czysci noi czym najlepiej???
  • #20
    mariusz sontowski
    Level 10  
    Czyscilem i dupa to samo caly czas. Jak myslisz co trzeba wymienic za modul bo do naprawy nie usmiecha mi sie go niesc no wiesz 45 kilo.Noi czy normalny gosc z serwisu moze w warunkach domowych stwierdzic co mu dolega
  • #21
    unimar
    Level 20  
    Jak się na tym nie znasz to oddaj do serwisu bo więcej szkód narobisz niż to warte.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Napisałem Ci co jest na 90% uszkodzone! D-BOARD
    Sam tego nie naprawisz. Może pomóc zmiana softu - też w module D.
  • #22
    mariusz sontowski
    Level 10  
    Dobra wiem ze upierdzam ale powiedzcie mi gdzie mozna znalezc soft do tego telewizora i jaki program potrzebuje do kompa zeby zgrac sie z tv.
  • #23
    SZADE1
    Level 21  
    Myśle że masz kolego zimne luty na układzie bga choć nie koniecznie , cała usterka jest tam gdzie masz tuner. Włącz menu tv i zobacz będzie pewnie bardziej widoczna usterka.Koledzy dobrze podpowiadają.
  • #24
    martuska200679
    Level 2  
    witam! mialam ten sam problem, po przeczytaniu postow zwatpilam ze ktos mi naprawi plazme w ramach gwarancji, tym bardziej ze gwarancja minela mi pol roku temu. i tu niespodzianka, mam plazme panasonica btw ;D, zadzwonilam do glownego serwisu w warszawie i tam zalatwiono mnie bardzo uprzejmie i szybko, mimo ukonczenia gwarancji naprawiono mi telewizor za DARMO, wymieniono ekran, zglosili moja sprawe do serwisu w moim miescie i w ciagu 3 ! dni mialam z powrotem moj sliczny tv, polecam firme panasonic , solidna firma, pozdrawiam.
  • #25
    slaweklodz
    Level 1  
    Witaj,
    Czy możesz powiedzieć w którym serwisie w Warszawie załatwiłaś tą sprawę? Ja niestety dziś dowiedziałem się że moja plazma ma matrycę do wymiany. Autoryzowany serwis Panasonic w Łodzi określił koszt naprawy na 2 500 zł. Telewizor 42PV45EHK jest 4 miesiące po gwarancji. Objaw ten sam - 1 pionowy pasek.
    Pozdrawiam
    S.
  • #26
    martuska200679
    Level 2  
    heja
    kontaktowalam sie z glownym centrum panasonica w warszwie tel:0 801 801 887 poniedziałek - piątek 8:00-18:00, (znalazlam to tutaj http://www.panasonic.pl/obsluga_klienta.php), rozmowa trwala zaledwie 10 min, gwarancja telewizora 2lata a okazalo sie ze panasonic daje gwarancje na matryce 3 lata, bez problemu powinni ci naprawic jezeli masz rachunek , powodzenia :)
  • #27
    dlugiiii
    Level 13  
    sorry za odświeżenie tematu, ale szkoda pisać nowego posta :) Czy


    też wiąże się z wymianą matrycy czy jest nadzieja na padniętą płytkę np control ?? złącza przelutowane, przeczyszczone - bez zmian. Ruszając tasiemkami tez nic nie zmienia się .
    P.S Brak obrazu z powodu odłączenia płyty głównej ;)