Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd do bramy garażowej Motor Lift 500

prabol 13 Maj 2012 17:39 40917 48
  • Relpol
  • #32 22 Maj 2012 13:22
    awardks
    Poziom 10  

    Czy w tym przypadku zasilanie nie powinno być 24V DC. Tego nie jestem pewien ale np. żarówka oświetlenia jest na 24V. Radiolinia z powyższego odnośnika jest na 12V.

  • Relpol
  • #33 22 Maj 2012 23:55
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Na wyjściu na fotki, które może być używane jako zasilanie dodatków jest w ML500 24V (tak naprawdę to ok. 30 - ale to nie stanowi).
    12V radyjko pójdzie oczywiście na 24V tylko będzie miało bardziej obciążony stabilizator +5V - przeważnie 7805 (katalogowa różnica między napięciem wejściowym a wyjściowym nie powinna przekraczać bodaj 10V) - do zasilania procka. Najwyżej pierdyknie.
    U siebie przez pomyłkę kupiłem Elmesa na 12V to dołożyłem do niego w środku stabilizator 7812 i zbiłem różnice napięć do akceptowalnych wartości.
    Jest wersja w/w radyjka na 24V ale droższa, za to z niezależnymi kanałami 1 i 2. To tańsze ma kanały na sztywno przypisane do guzików pilota i nie można tego zmienić. (w zasadzie to nie przeszkadza ale przyporządkowanie kanałów w napędzie trzeba rozplanować już na etapie podłączania)

  • #34 26 Lis 2012 11:49
    awardks
    Poziom 10  

    Więc chyba przyszedł czas podłączyć radiolinię. Piloty/radiolinia w centralce szybko się rozprogramowuje tzn. nie reaguje (w zasadzie to czasami słychać przekaźnik w centralce, jako efekt naciśnięcia pilota, lecz napęd się nie uruchamia). Ponowne "wprogramowanie" pilota daje efekt na 3-5 dni i później znów to samo. Czy tu problem leży po stronie radia - chyba tak, sama zmiana pilota na nowy dawała kiedyś radę (wymieniłem na 2 letniej gwarancji oba piloty 2 razy - teraz już po gwarancji jest). Zasilanie w pilotach OK. Czy zostaje przyłączenie dodatkowego radia? Jakie tryby najlepiej powinna obsługiwać radiolinia: bi, mono, czasowy? Jakie są minimalne wymagania? Może ktoś ma sprawdzony model. Czy lepiej żeby była to superheterodyna? Zasięg poza tym blaszanym garażem jest raczej marny? Jak poprawnie podłączyć taką radiolinię do ML500? No tak pytań dużo a zima idzie i otwieranie bramy garażu awaryjnie z kluczyka nie uśmiecha mi się ... :-). Radio na kod stały czy zmienny - chyba lepiej dołożyć parę PLN niż dać skopiować sobie kod .. :-). Jakie są Wasze pomysły i opinie? Pozdrawiam forumowiczów

  • #35 26 Lis 2012 19:03
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Więc: U mnie jeden z pilotów padł (aczkolwiek nie do końca - na zimno jest martwy a w ciepełku z mieszkania zdarza się mu zadziałać - jest jako awaryjny) po 2 miesiącach, drugi wisi na mrozie w garażu i działa jako wyłącznik ścienny do dziś - więc to chyba sprawa pilotów.
    U siebie wstawiłem uniwersalny odbiornik Proxima z pilotami Elmes (tak dziko dla tego, że liczyłem na działanie Proximy z oryginalnymi pilotami ML500 - niby są na HCS ale jednak się przeliczyłem i musiałem coś Low Cost wymyślić a piloty Elmes są za 35 zł, poza tym jak na tą cene Elmesy mają niezłą jakość i rewelacyjny zasięg) - teraz już w 2 garażach i bramie przeszedłem wyłacznie na elmesy już z oryginalnymi odbiornikami .
    Oczywiście jest dużo producentów radiolinii, np DTM, j.w. Proxima, nawet różne samochodowe otwieracze - twój wybór (sprzęt jednego producenta a nie uniwersalny przeważnie ma keeloq czyli kod zmienny) i oczywiście firmowo-bramowe radiówki (Nice, FAAC) ale sporo droższe - konieczne jest tylko aby odbiornik tolerował napięcie zasilania 24V (a nie 12V) bo ML500 ma nawet nieco więcej - ok 30V.
    Podłączenie odbiornika do ML500 masz tutaj: http://www.autobramy.org/viewtopic.php?t=1457&highlight=ml500
    w ostatnim poście, odbiornik ustawiasz jako monostabilny (wystarczy półsekundowe pyknięcie)

  • #36 28 Lis 2012 09:55
    awardks
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedź. Przeczytałem twój post z linka i chyba też się zdecyduję na podobne rozwiązanie. Zastanawiam się na radiem proxima mini NMx ze względu na wybór pilotów współpracujących. Z drugiej strony radiolinia ELMES UMB100HR-het 12-24/112 ODBIORNIK 1-KANAL (24V S-HET KEELOQ) i do tego 2 piloty elmesa wydają się być rozwiązaniem lepszym i od jednego producenta, którego sprzęt jak napisałeś jest sprawdzony przez Ciebie. Rozumiem, że pilotów od ML500 nie dało się zmusić do pracy i z Proximą i żadnym Elmesem? Pozdrawiam

  • #37 28 Lis 2012 17:02
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Proxima NMx chodzi z kodem zmiennym keeloq tylko z tym typem pilotow jednego producenta do ktorego jest dedykowana (czyli Nice Smilo, FAAC Fix i kilka innych ale nie jednoczesnie tylko z jednym do wyboru przy zakupie) a z pilotami innych producentow jako odbiornik uniwersalny chodzi na kodzie stałym; z pilotem od ML500 niestety nie zagadała w ogóle.
    Odbiornik Elmes nie jest uniwersalny i chodzi tylko z pilotami Elmes ( ale za to z kodem zmiennym i w dobrej cenie za zestaw).
    Nie oszukujmy się - Elmesa na początku kupiłem ze względu na cenę, potem wynikła dobra jakość i niezawodność - nieporownywalna z chińczykami w tej samej cenie a i firma nie robi wrażenia że jutro zniknie....

  • #38 04 Gru 2012 14:35
    awardks
    Poziom 10  

    Proxima NMx (+ piloty Nice Smilo) była brana pod uwagę ze względu na przyszłą możliwość zastosowania napędu do bramy wjazdowej Nice. Ostatecznie było to tylko takie pierwsze przybliżenie i póki co zamówiem (dzięki za odpowiedzi kotbury) już ELMES-a jednokanałowego SHET :-)

  • #39 05 Mar 2013 22:05
    jaro-x
    Poziom 8  

    Witam.
    U mnie zakup radiolinii odpada, poszukuje jakiegoś innego pilota w rozsądnej cenie.
    Czy jest w ogóle coś takiego co bedzie wspolpracowało z ML500 i z drugim oryginalnym pilotem(którego ma teść)? Pozdrawiam

  • #40 06 Mar 2013 10:38
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Czemu odpada? - niestety ma nic takego co zagada bezpośrednio z napędem (zamienników brak - a te co proponują tu i ówdzie to właśnie zestawy odbiornik + piloty a zgodność jest tylko reklamówką), a oryginały nówki sztuki kosztują od 100 zł w górę (ostatnia przecena w pafen.pl to 112 za szt.) , zdarzają się z rzadka używki od 60 zł w górę na a...o. Pomijam już argument częstych awarii oryginalnych pilotów.
    Elmes (w/w) zaczynaja się od 100 zł odbiornik z 2 pilotami + mozliwość taniej przyszłościowej rozbudowy (odbiorniki 1 kan od 40 zł, piloty od 35 zł).
    Używając samochodowych sterowników centralnego zamka noname (albo i name) może być jeszcze taniej.

    Podłączając zewnętrzny odbiornik nie nie tracisz możliwości używania oryginalnych pilotów (vide teść ...)

  • #41 21 Kwi 2013 21:18
    jaro-x
    Poziom 8  

    Witam.
    Bede sie musiał przeprosić z jakąś radiolinią jednak :|
    Napiszę krótko jak było dla potomnych: zakupiłem pilota Elmes DWB-100HT zaprogramowałem napęd i sie cieszyłem przez dwa dni po czym kilka razy ujrzałem otwartą brame po przyjezdzie z pracy. Okazuje sie ze po takim zabiegu napęd reaguje na rózne piloty centralnego zamka samochodu jakiegokolwiek :cry:

    W tym momencie nie chce pchać sie już w oryginalnego pilota.

    Czy taką radiolinie: DWB 100H elmesa można podłączyć do tego napedu bez wlutowywania jakichs oporników jesli nie to jaką?
    Nie ma konieczności obsługi oryginalnego pilota chamberlaina.
    Prosze o pomoc kto pozytywnie i w rozsądnych pieniądzach rozwiązał ten problem.

  • Pomocny post
    #42 23 Kwi 2013 00:23
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Można używając wyłącznie 4 kawałków kabelka. 6 postów wyżej w mojej odpowiedzi jest link do wątku na bramy org o podłączaniu do ML zewnętrznej drogi radiowej (w tym przypadku Proximy ale z Elmesem tak samo - ostatni post).
    Jak juz masz 1 pilot Elmes to dokup sterowanie Elmesa z jednym pilotem albo sam odbiornik i wsio. Tylko zwróć uwagę coby odbiornik był na 24V (bo mają tańsze i na 12V). Cena chyba nie zabójcza - odbiornik 1 kan chyba nawet z jednym pilotem kosztuje coś koło 70 zł.
    Dla pewności wykasuj wszystkie piloty z oryginalnego odbiornika ML - opis w instrukcji.

  • #43 07 Lip 2013 14:54
    elektrorajmek
    Poziom 9  

    Link 7 postów wyżej nie działa :cry:

  • #44 07 Lip 2013 21:39
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Bo forum sie wyłożyło....
    Więc: czerwony i biały - obok siebie - to miejsce do podpięcia ręcznego pstryczka albo styku NO przekaźnika z radyjka, następne biały i siwy to w oryginale złączki do fotek - ale możesz z nich wziąć 24-30V zmiennego do zasilania radyjka (radyjko MUSI mieć prostownik znaczy być przystosowane do zasilania zmiennym - przeważnie dziś wszystkie mają diodę albo mostek i nadają się do podłączenia pod 24V zmiennego).

  • #45 07 Lip 2013 22:14
    elektrorajmek
    Poziom 9  

    Teraz wszystko jasne - dzięki!
    Mam właśnie taki problem, że po zakupieniu napędu bramy skrzydłowej w ogrodzeniu pojawił mi się dodatkowy pilot z czterema przyciskami (dwa z nich wykorzystuję do bramy ogrodzeniowej). Chciałem wykorzystać trzeci przycisk do otwierania motorlifta, ale jest jeden problem - mianowicie:
    kiedy próbowałem zaprogramować pilota według instrukcji, po wciśnięciu przycisku pilota zapala się lampka w motorlifcie, tak jakby się zaprogramowało, ale potem nie reaguje napęd na przycisk. Czy ma to związek z tym, że motorlift jest zmiennokodowany, a napęd bramy ogrodzeniowej (i pilot) ma stały kod???
    Doradzono mi zatem, abym kupił czterokanałowy moduł i wpiął go do motorlifta i wówczas będę mógł korzystać z jednego pilota do obu bram.

  • #46 09 Lip 2013 23:13
    kotbury
    specjalista -automatyka bramowa

    Do ML czasem daje się wbić obcego pilota ale wtedy zachowuje się nieobliczalnie (np łapie wszystkie samochodowe piloty z okolicy - post powyżej). Lepiej tak jak było napisane powyżej wywal z ML wszystkie własne piloty, zamontuj radyjko uniwersalne lub (jeśli jednak nie złapie tego 4 guzikowego pilota - nie napisałeś jaki producent) oryginalne zewnetrzne radyjko od producenta bramy.

  • #47 11 Lip 2013 11:34
    marekcymbuch
    Poziom 7  

    Niedawno padły mi obydwa piloty od takiej bramy, ale na szczęście udało mi się je naprawić:
    w pilotach najpierw wysiadły mikrowłączniki, trzeba było coraz mocniej dusić, aby pilot zadziałał. Jak widać na fotce na płytce są dwa inne nieużywane mikrowłączniki, więc problem rozwiązałem wywalając ten uszkodzony i przelutowując w to miejsce dobry, a miejsce po wylutowanym dobrym zmostkowałem.
    Drugi problem był taki, że nóżki tego okrągłego scalaka S433T nie trzymają lutu, pewnie były czymś pokryte (mam nadzieję, że nie celowo) i chwyciły tak ledwo, ledwo, a z czasem jak cyna zaśniedziała przestały kontaktować.
    Po ponownym zlutowaniu obydwa piloty działają idealnie, a że mają już 6 lat więc myślę, że następne 6 też wytrzymają.

  • #48 11 Lip 2013 14:49
    andrzej.
    Poziom 2  

    Witam
    Właśnie zakupiłem napęd do bramy wjazdowej FAAC 740 z pilotami FIX 4, na garażu mam Motor Lift 500. Da to się jakoś połączyć, aby oba napędy działały z pilotów FIX