Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Napęd do bramy garażowej Motor Lift 500

02 Wrz 2009 16:50 41862 48
  • Poziom 2  
    Witam,
    Ponieważ jestem laikiem proszę o rozwianie moich pytań:
    Czy można do tego ML 500 zastosować uniwersalny pilot aby w przyszłości sterować jednym pilotem bramą garażową i bramą wjazdową ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 27  
    W tych napędach stosuje się częstotliwość 433,92 MHz kod zmienny.Jeśli więc ten napęd zapewnia możliwość zaprogramowania innego pilota (lub dodatkowego) na 433,92 MHz to istnieje taka możliwość.Potrzebny wtedy pilot dwukanałowy.
  • Poziom 10  
    Witam posiadam w garażu napęd ML 500 z pilotem:
    MODEL: 84335EML
    TYPE: 1A5478
    częstotliwość: 433,92 MHz
    jest to pilot trzykanałowy z kodem dynamicznie zmiennym

    i posiadam bramę wjazdową na posesję na płytce eL-13Q z pilotem:
    MODEL: 2k433
    częstotliwość: 433,92 MHz
    jest to pilot dwukanałowy z kodem dynamicznie zmiennym Keeloq

    Piloty nie współpracują mi zamiennie z układami sterowania a parametry pilotów są podobne...

    Może pilot od napędu ML 500 rodzaj kodowania różny od Keeloq?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 24  
    Oba napędy są różnych firm więc nie będą ze sobą współpracować należy wówczas zdecydować się na jedną firmę i zakupić uniwersalne radio danej firmy do jednego z napędów.
  • Poziom 10  
    prabol napisał:
    Witam,
    Ponieważ jestem laikiem proszę o rozwianie moich pytań:
    Czy można do tego ML 500 zastosować uniwersalny pilot aby w przyszłości sterować jednym pilotem bramą garażową i bramą wjazdową ?


    Jak widać z mojego doświadczenia to nie da się podłączyć urządzeń różnych firm i jak już posiadasz napęd garażowy Motor Lift to proponuję zamontować napęd bramy wjazdowej niżej wymienione.

    Do napędu ML 500 jest dołączony pilot 84335EML OLD i współpracuje on z napędami bam wjazdowych:
    LiftMaster LYN-Serie
    LiftMaster SCS-Serie
    LiftMaster ECO-Serie
    LiftMaster ART-Serie
    LiftMaster SLY-Serie
    LiftMaster SUB-Serie
    MotorLift HC100
    MotorLift HC260ML
    MotorLift HC280ML
    MotorLift HC300ML
    MotorLift HC500ML
    MotorLift HC600ML
    Powerdrive TPD10
    Powerdrive TPD500

    Dlatego proponuję zastosowanie tych napędów do bramy wjazdowej żebyś potem nie miał moich problemów z podłączeniem tego wszystkiego razem.
  • Poziom 20  
    Jeszcze nie spotkałem napędu do którego nie dałoby się podpiąć zewnętrznego odbiornika radiowego, a z napędami mam do czynienia prawie 15 lat. Pozostaje więc tylko zastosować się do rad Kolegi Virus32.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Sorry za mały OT, lecz nie chcę zakładać osobnego wątku.
    Oryginalnie z napędem ML-500 otrzymujemy 2 piloty. W obudowie jednego z nich połamałem zaczepy :( i na Alledrogo nie mogę znaleźć samej obudowy.
    Czy mógłbym dokupić dodatkowo inną, do której by pasowały bebechy :?:
    A może inny pilot i go jakoś wprogramować :?:
    Polećcie coś.
  • Poziom 1  
    Do NAVKOL.Nie wiem czy znajdziesz samą obudowę,ale napewno dostaniesz drugi pilot(tanio).Niektóre firmy nie bawią się w sprzedaż tego typu akcesoriów,ale nie wszystkie.Co do liftmaster nie jestem pewny.Ale mam kontakt do kogoś kto Ci pomoże.501-022-320:idea:
  • Poziom 11  
    No niestety zadzwoniłem tam i powiedziano mi za pilota do napedu bramy ML500 150zł. Ludzie napęd kosztuje 350zł i daja dwa takie piloty. Cena trzeciego 150zł. Jakaś paranoja. Znalazłem już gościa który ma te piloty za 100zł plus koszty wysyłki. Też mnie to nie zachwyca.
    Może ktoś doradzi czy można dopasować inny i konkretnie który. Tylko proszę bez podpowiedzi typu "spróbuj" bo jak sie kupi to nieraz ciężko oddać (tym bardziej na allegro). Podaję zdjęcia wnętrza tego pilota. W środku siedzi 8-nóżkowy układ oznaczony numerem 1270040A i logiem Microchipa. Dodam że zamiennik nie musi mieć trzech przycisków tylko jeden (do jednego napędu programuje się tylko jeden przycisk).

    Napęd do bramy garażowej Motor Lift 500 Napęd do bramy garażowej Motor Lift 500
  • Poziom 18  
    ja mam takie pytanie zgubiłem jednego pilota do bramy może to nie jest związane z tym tematem ale już mi ręce opadają żona mi suszy głowę bo jest nas 4 w domu jak gdzieś pojadę to nikkt nie może wejść do garażu jak zrobić duplikat takiego pilota na tym co ma pisze 433,42 mhz
  • Poziom 10  
    Witam. Potrzebuję takiej samej pomocy odnośnie tego pilota. Podłączenie zwykłego włącznika jak do dzwonka do drzwi rozwiązuje sprawę otwierania i zamykania od środka, ale odnośnie zamiennika tego pilota nie mogę nic znaleźć. Myślę, że najlepiej będzie wpiąć poprostu w miejsce podłączenia włącznika do otwierania dodatkowej centralki z pilotami- wyjdzie taniej, poprzednio podłączone piloty będą nadal działały i nowe też powinny z nową centralką. Za pilota takiej jakości 100 zł to jakaś paranoja (od razu przypomina mi się pytanie dlaczego nie da się kupić do senderów tv samych odbiorników- podobny monopol.) Na zewnątrz można umocować również włącznik na zwykły kluczyk lub szyfr- działa dobrze.
  • Poziom 9  
    kolego golldboss, ze zrobieniem duplikatu to może być problem ,pozostaje dokupić piloty tej samej firmy co były i wkodować ,ewentualnie wpiąć do napędu odbiornik dodatkowy ,czy uniwersalny jak zwał tak zwał i do niego zakodować odpowiednie piloty ,nie ma opcji zamieniania pilotów różnych firm mimo że mają tą samą częstotliwość ,ale mają inne kombinacje , niedrogo a trwałe są piloty DEA cena pilota około 60 ,- PLN odbiornik jak dobrze pamietam 120,- PLN
  • Poziom 10  
    kolego, naprwde zaprogramowales tego pilota (Pilot K2.3) do oryginalnej centralki? Standardową procedurą programowania oryginalnych pilotow? I dzialaja teraz wszystkie 3 sztuki?
  • Poziom 11  
    Nie pamiętam czy razem z pilotem corrala wgrywałem piloty oryginalne, ale na pewno wykasowałem całą pamięć sterownika ML500, i wgrałem pilota corrala zgodnie z instrukcją od ML500. Nie pamiętam tylko czy wgrywając corrala wciskałem przycisk 3 czy 1 (wiem że chciałem żeby brama była na 3). Niestety po wgraniu brama reagowała na wciśnięcie dowolnego przycisku w tym pilocie.

    Piloty miałem od alarmu samochodowego Python 3000 i robiłem to około 5 lat temu, automat kupiłem w 2004 roku.

    Jak znajdę gdzieś takiego pilota to spróbuję jeszcze raz go zaprogramować.
  • Poziom 10  
    Właśnie przed chwilą kupiłem radiolinie elmes 2 kanałową, używam jej do jednej z centralek alarmowych. Coś mnie podkusiło żeby sprawdzić czy pójdzie z chamberlainem bo połamały mi sie piloty, a jak koledzy pisali nowe są drogie.
    Wciskam guzik na napędzie, przycisk na pilocie i SZOK. Działa (pilot elmes ok. 30 zl) za radiolinie 2 kanałową + 2 piloty dałem 120 zł
    Podkreślam nie podłączałem osobnej radiolini, pilot sam z siebie "dogadał" się z chamberlainem

    Ja pomogłem i też potrzebuje pomocy:) Da się ten napęd podłączyć do centralki alarmowej? tak żeby sterować nim z centrali? Planuje zrobić rozbrajanie alarmu w momencie zamknięcia bramy i rozbrojenie w przypadku otwarcia

    Jeszcze jedna rzecz: aktualnie napęd podnosi mi brame jest ok, ale w żaden sposób jej nie rygluje, można coś "dokupić"? tzn. żeby automatyka też ryglowała brame? na dzień dzisiejszy brame można odchylić i podejrzewam, że mocniejsze szarpnięcie ją wyłamie
  • Poziom 11  
    Cześć. Jaki model automatu posiadasz? Jeśli ML 500 to kiedy wyprodukowany? Czy automat reaguje tylko na jeden przyciskk z pilocie elmesa, czy na oba (zakładam że zaprogramowałeś tylko jeden przycisk).

    Natomiast co do rozbrajania i uzbrajania alarmu to proponował bym zakupić pilota czteroprzyciskowego z odbiornikiem. Dwa wyjści a zodbiornika (odpowiadajace np klawiszowi czerwonemu i zielonemu) podpiąć do alarmu i nimi sterować alarm, a trzeci przycisk zaprogramować w automacie lub poprzez wejście przycisku ściennego podpiąć wyjście odbiornika elmesa.

    Automat ma zamontowane dwa kontaktrony na szynie metalowej. Ale ich wykorzystanie spowoduje wyłączenie alarmu także przy siłowym otwarciu garażu.
  • Poziom 10  
    Sorki, dawno nie zagladalem na forum, zaprogoramowalem 1 przycisk, ale barama otwiera się wszystkimi i lepszy numer: Po zaprogoramowaniu pilota ELMES, brama zaczeła otwierać się pilotem od mercedesa i volkswagena(scyzorykami), nie wiem jak to możliwe, dlatego wyrzuciłem wszystkie piloty i podłączam to pod alarm
  • Poziom 11  
    Może przez przypadek użyłeś pilotów od aut w czasie gdy automat bramy był w trybie programowania pilotów ?
  • Poziom 10  
    tez o tym myślałem, ale później to sprawdziłem i jeszcze raz zaprogramowałem Elmesa i było to samo, nawet znajomy pilotem od renault otworzył moją brame:), ogólnie to "nie kumam"
  • Poziom 11  
    A może mi któryś z kolegów wytłumaczy co to może być. Pilot taki jak z mojego postu wyżej z 25 lutego i nie działa. Jak go troche podgrzeję to działa. Może to być ciepłe powietrze z nawiewu auta, kaloryfer lub słońce. Jak jest zimny nie działa. Baterie wymieniłem na nowe i to samo.
  • Poziom 9  
    A może zamiast kupować takiego drogiego pilocika żeby mieć caly czas ten sam problem , to może dokupić radio Dea ,came lub jakieś inne w miarę tanie plus pilota , jednorazowo wyjdzie to samo ,ale później dokupienie pilota to już tylko kwestia 58 -65 PLN a nie 130PLN
  • Poziom 10  
    A czy samo przedłużenie anteny przewodem (w kierunku bramy uchylnej) pomoże coś :?: Bo mi pilot jakoś "osłabł" a baterię ma nową
  • Poziom 10  
    Mam dwa takie napędy i powiem krótko. Piloty do tych napędów mają tendencje do "osłabnięcia" :-). Mając 4 piloty w ciągu roku na gwarancji wymieniono mi 3 sztuki. Jeśli powodem "osłabnięcia" twojego pilota nie jest bateria to serwis ci zostaje (o ile masz gwarancję na to cacko). Tak szczerze mówiąc to zachowanie tego napędu (u mnie obu) jest dosyć dziwne. Czasami można się nachodzić wkoło garażu i "naklikać" z bliska i daleka a napęd nawet nie "dygnie" albo po długim czasie a nazajutrz bez problemu otwiertam bramę tym samym pilotem z odległości np. 20m (to już wyczyn bo to blaszak). Oczywiście zamykanie to już inna bajka jak pilot i odbiornik "widzą się" bezpośrednio a nie przez blaszane drzwi.
  • Poziom 11  
    Navkol napisał:
    A czy samo przedłużenie anteny przewodem (w kierunku bramy uchylnej) pomoże coś :?: Bo mi pilot jakoś "osłabł" a baterię ma nową

    Nic to nie da. Sam to kiedyś sprawdzałem. Cos dzieje sie z pilotami po pewnym czasie. Jak to opisywałem gdy pilot jest w ciepłym to działa ok. Wystarczyło troche podgrzać na kaloryferze lub w aucie przystawić do kratki z ciepłym powietrzem.
  • Poziom 20  
    Chcę zapytać jak się sprawuje ten napęd i jakie sa najczęstsze problemy.
    Miałem wykonać napęd ze sterowaniem samodzielnie ale cena 380PLN za ten typ nie zachęca do takiej pracy.
    Nawet jak padnie elektronika to można wykozystać część napędową i dorobić sterowanie.
  • Poziom 11  
    Sam naped jest troszke głosny (można by cos wymyśleć bo łatwo zlokalizować ten feler, po prostu łańcuch obija o prowadnice) jednak uważam że wykonany jest solidnie.
    Po półtora roku siadła mi elektronika. Cala płytka została bez problemów wymieniona przez sprzedajacego. Wysłałem mu uszkodzona a dostałem nową. Zostało mi tylko podłączenie jej i teraz działa OK.
  • Poziom 2  
    witam zadko zgladam sory ale czy ma ktos moze instrukcje po polsku do hc280ml to jest do bramy wjazdowej mam to juz jakis czas i nie moge ustawic az mnie zima zastala zaczynam zalowac ze sie nacialem na to prosze o pomoc
  • Poziom 10  
    Wracam do tematu i do moich 2 sztuk napędów. Gwarancja się skończyła - w okresie jej trwania wymieniłem każdy z 4 pilotów po 2 razy (sprzedający wymienił bez problemu) a teraz pozostaję już sam z tymi problemami. No właśnie - napiszę dla potomnych jaki mam teraz objaw. Jeden z pilotów nie otwiera bramy lecz jak podejdę blisko i naciskam przycisk otwierania to słyszę zadziałanie przekaźnika lecz napęd nie startuje. Wystarczy, że otworzę bramę drugim pilotem (lub ręcznie) i "wprogramuję" go ponownie i znów działa i tak jakiś czas a potem znów to samo. Co można z tym fantem zrobić Panowie? Sam napęd pomijając problemy z pilotami (ew. elektroniką napędu) jest OK jak za cenę, którą zapłaciłem przy 2 latach gwarancji.