Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatyzacja Opel Vectra II 2,5V6 CDX

09 Cze 2004 23:08 5760 12
  • Poziom 12  
    Brak sterowania elektrozaworu znajdującego się przy prawym kole
    Cewka zaworu ma ok 4 omy a więc w normie jednak nie dochodzi do niej
    napięcie sterujące .Komputer chyba dobry (wszystkie nastawy działają) Może ktoś miał podobne objawy.Przewody elektryczne sprawdzone.Ciśnienie gazu prawidłowe.
    Jaka może być przyczyna usterki :?:
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 14  
    Uszkodzony wyłącznik cisnienia potrójnego działania lub termostatyczny
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 12  
    Dzięki omed .W klimie przez okres zimy było małe ciśnienie gazu podejrzewam iż to było powodem zatarcia wyłącznika cisnienia potrójnego.Uloty gazu prawdopodobnie przez zaworki (te przez które napełniamy ) wymieniłem na nowe .Czy obstukanie tego wyłącznika coś da .Czy dać od razu nowy.Wiąże się to z rozszczelnieniem układu.
    Wyłącznik cisnienia potrójnego ... czy możesz krótko opisać jak to działa?.
    Podmieniałem ten wyłącznik na nowy ale na zasadzie wpięcia w kostkę .Czy jest jakiś prosty sposób aby sprawdzić ten wyłącznik i mięć pewność że to właśnie on jest przyczyną usterki.
  • Poziom 14  
    Może nie zaraz zatarty tylko doładować czynnika.
    czujnik sprawdz kompresorem doMax12,5bara
  • Poziom 12  
    Jednak jest spalona cewka elektrosprzęgła sprężarki (zwarcie) sprawdziłem to osobiście przyłaczając ją przez kable do akumulatora (przewody parzyły ) brak reakcji sprzęgła.Nowa cewka to ok 940 zł !!.
    Czy istnieje możliwość wymiany tej cewki bez demontażu sprężarki i rozszczelniania układu?
  • Poziom 12  
    Teoretycznie jest to możliwe ale nikt tego tak nie robi.Potrzebny jest ściągacz do sprzęgiełka no i przy okazji sprawdz czy to sprzęgło jest ok a cewki można kupić używane.Poza tym czujnik ciśnienia w układzie czynnika r134a w aucie Vectra można wymienić bez rozszczelniania ,czujnik jest usadzony na zaworku.
  • Poziom 11  
    Witam
    Umnie uszkodzila sie zwojnica elektromagnesu sprzegla sprężarki klimatyzacji (Opel Astra II 2.0 DI 1999r)
    Czy ktos orientuje sie gdzie mozna zdobyc tą cewke ?
    Przesylam zdjecia tego elementu wymontowanego z mojego samochodu (mozna to zdemontowac bez problemu).
    Oznaczenia: CSW88Q 12V
    Wymiary:
    srednica zewnetrzna 8,5cm
    srednica wewnetrzna 5,8cm
    grubość 3cm

    Zgóry dziekuje za pomoc
  • Poziom 27  
    nierozbieraj tej cewki pod tym plastikiem jest dioda i to ona ma zwarcie 99 przypadków rozkrusz ją a diode przylutuj do przewodów
    co do nowej to nie 900 tylko 250
  • Poziom 11  
    Dziekuje za szybka odpowiedz.
    Ale w moim przypadku nie mam zwarcia tylko rozwarcie, najprawdopodobniej przepalila sie sama cewka.
    Na przerwe chyba juz nic nie poradze...
    (Rozumiem ze wspomniana dioda jest podlaczana rownolegle do cewki?)

    Gdzie mozna dostac taka cewke za 250 zl? (albo gdzie mozna znalezc ja wogole)
  • Poziom 27  
    to następna podpowiedż popatrz z przodu to na tym zalewanym widać taką nierówność tam jest ukryty bezpiecznik można to rozdrapać i zlutować na stałe , potem zalać np poxipolem
  • Poziom 25  
    Witam .. i jeszcze jedno .. podstawa sprawdz czy spręzarka daje sie obracać recznie oczywiscie wałkiem a nie kołem pasowym . Często jak jest nieuzywana klima przez dluższy okres wtedy łapie tłoczyska w spręzarce , przy pierwszym właczeniu klimy sprzęgło dostaje poslizg i w wyniku temperatury uszkodzeniu ulega cewka elektromagnesu ... Ostatnio bardzo popularna usterka ... Pozdrawiam MikeC.
  • Poziom 27  
    niema reguły gdzie jest ,potrz czy niema takiego przebarwienia jaśniejszego i wypukleń lakieru zrób para zdjęć i wyślij na emeil żeby niezaśmiecać forum zumech(malpa)op.pl