Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Błędne wskazania analizatora antenowego AA-200 Rigexpert

EI7GPB 02 Sep 2009 22:15 3048 5
    EI7GPB
    Level 2  
    Witam wszystkich.

Mam problem ze wskazaniami SWR. Zbudowałem antene Buddipole, podpinam analizator Rigexpert AA-200...antena w rezonansie 7MHz do 7.150MHz SWR ok. 1:2 do 2:0, następnie podpinam do Icoma poprzez oddzielny SWR meter Avair AV-20, co się okazuje, na miarce radyjka oraz swr metra pokazuje 5 i więcej:( Przez tuner antenowy stroi się do 1:2, czyli tak jak powinno być. Niemam pojęcia o co chodzi. Kabel to RG58, ok 7 metrów, napewno niema żadnych zwarć. Wybaczcie za pytanie jeśli jest banalne ale jestem nowicjuszem:( Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrawiam
    Piotr
    SP5IT
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A jak podepniesz sztuczne obciążenie to aa200 co pokazuje? Tą samą opearcję zrób z Icomem i av20. Daj znać o wynikach.
    Michał
    EI7GPB
    Level 2  
    No właśnie czekałem aż ktoś o tym napisze - niestety niemam sztucznego obciążenia:( Może jakiś pomysł bez użycia obciążenia? No i zapomniałem wspomnieć o ważnej rzeczy, kiedy mam podpięty analizator, wystarczy lekko przesunąć kabel a swr idzie w siną dal......:(
    SP5IT
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Znaczy w twojej antenie w głownej mierze promieniuje kabel :)
    Bez sztucznego obciążenia czarno widzę zweryfikowanie poprawności wskazań twoich przyrządów.
    Michał
    EI7GPB
    Level 2  
    No właśnie Michale, jak to wszystko sprawdzić. Sztuczne obciążonko będę miał w przyszłym tygodniu, jak sprawdze to dam znać, ale jeśli ktoś miał podobny problem albo jakąś rade to proszę o podpowiedzi, z góry dzięki.
    SP3SWJ
    Level 18  
    Witaj

Twój przypadek pomiaru źle wykonanej anteny opisałem tutaj