Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Cordoba 1,8 16V lpg + zbiornik toroidalny 41l wchodzi 18l

03 Wrz 2009 11:55 3911 6
  • Poziom 16  
    Witam,

    do zbiornika 41l wchodzi mi gazu za max 35zł czyli około 18l i czasem na lpg przygasa silnik gdy wrzuce na luz i puszcze gaz. Instalacja wyregulowana z nowym parownikiem oraz filtrem. Czy winny nie wyjeżdzaniu gazu do końca i przygasaniu silnika może być wielozawór? Dodam, że zbiornik i wielozawór są z 2002 roku.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 21  
    A wylatuje cos z tego wielozaworu ? Może sie zabrudził do tego stopnia, że nie przepuszcza.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 16  
    Spróbuje go wymontować i przeczyścić. Wystarczy odkręcić kilka śrób imbusowych do okoła? I co z tym gazem, którego prawdopodobnie zostaje w butli około 15l ?
  • Poziom 21  
    Może na początek wystarczy tylko interwencja przy elektrozaworze. Trzeba zakręcić ręcznym zaworem gaz i odkręcić głowicę elektrozaworu. Tylko czy tam jest elektrozawór - butla z 2002 roku. Wtedy trzeba też zakręcić ręczny odkręcić rurkę zasilającą parownik i powoli odkręcać ręczny, żeby zobaczyć co wylatuje. Zdarzają się niezmiernie rzadko przypadki zatkania nawet rurki do parownika.
    Wszystkie te operacje należy przeprowadzić w miejscu nieco odległym od zabudowań i przewiewnym, bo może ktoś spanikować i pogotowie gazowe albo straż wezwać. O zachowaniu bezpieczeństwa własnego nie wspominam, to chyba oczywiste.
    Jeśli niewiele będzie wylatywało z wielozaworu no to niestety trzeba resztę gazu (te 17l) oddac "przyrodzie" i wtedy wykręcać cały wielozawór.
  • Poziom 39  
    Trochę za mało informacji aby postawić w miarę trafną diagnozę.
    1. Od kiedy jest ta sytuacja, że do zbiornika wchodzi tylko 18 litrów?
    2. Czy tankujesz gaz z powodu pustej butli, czy dlatego że silnik przygasa?
    3. Jak chodzi silnik na gazie po zatankowaniu nim wypalisz te 18 litrów gazu?
    4. I to co powinno być na początku - jaka instalacja gazowa?

    Nie przypuszczam, aby zanieczyszczony był wielozawór - bo wtedy silnik nie przygasałby po wrzuceniu na luz i puszczeniu gazu (pedału), a byłyby problemy z pracą silnika na gazie pod obciążeniem (brak mocy).
    Jak pozbyć się gazu z butli, to było już na tym forum, tylko nie bierz na poważnie rady, że można go wylać do wiaderka (bo taka też była).
  • Poziom 16  
    Instalacja zwykla z centralka Lovato Lov ECO i emulatorem STAG2, parownik tez Lovato.

    gazu wchodzi coraz mniej od kiedy kupilem auto czyli ze 2 lata temu, jak kupilem samochod to wchodzilo za okolo 45-50zł (biorac pod uwage zmiane ceny gazu moze wchodzil full) i auto nie przygasalo. Z czasem zaczeło wchodzić coraz mniej gazu i auto przygasa im bliżej końca* gazu. Jak zaleje do pełna za te 35zł to gaśniecie prawie nie wystepuje choc zdarza sie.

    * - koniec gazu czyli moment w, którym samochód przestaje chodzić na gazie mimo iż w butli coś jest lub zawór nie pozwolil zatankować do pełna.

    tankuje po przejechaniu około 170km (tyle robie na gazie który wchodzi za 35zł)

    silnik po zatankowaniu chodzi moim zdaniem równo i ma odpowiednia moc, jesli gazu jest mniej silnik chodzi raczej tak samo (może jest troche slabszy) tylko ze przy toczeniu sie na luzie lub podczas manewrowania na parkingu potrafi zgasnac.
  • Poziom 39  
    Gdyby to było w zimie to mogłaby zachodzić taka możliwość nie opróżnionej do końca butli (nieszczelność wewnątrz butli i pozostający nieodparowany butan) - w lecie nie. Według mnie nie jest to sprawa zanieczyszczonego wielozaworu, ale coś związane z mechanizmem pływakowym - za wcześnie wybija. Nie obejdzie się wiec bez wyjmowania wielozaworu, żeby to sprawdzić. Przy okazji sprawdź szczelność instalacji wewnątrz butli, bo nieszczelność może mieć pewien wpływ na to przygasanie pod koniec - zmiana (spadek) ciśnienia podawanego gazu, a to może mieć wpływ na ustawienie wolnych obrotów. Jak sprawdzić tą szczelność - na wybudowanym wielozaworze (razem z tym co jest w butli) zatkać szczelnie wszystkie wyloty zewnętrzne, a do rurki która sięga dna butli podać sprężone powietrze (np z koła zapasowego) i wszystko zanurzyć w wodzie - nie powinno być żadnych bąbelków powietrza.