Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Fiesta 2001r Czujnik temperatury

03 Wrz 2009 15:26 5288 12
  • Użytkownik obserwowany
    Czujnik szary wkręcony obok cewek zapłonowych w TYM fatalnym miejscu od spodu.
    Oznaczenia 513335 , mam pytanie jaka powinna być jego rezystancja.
    Bo nie może przekroczyć 80'C pomiar a co za tym idzie nie włącza wentylatora.
    Silnik 1,3.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    romoo napisał:
    Czujnik szary wkręcony obok cewek zapłonowych w TYM fatalnym miejscu od spodu.
    Oznaczenia 513335 , mam pytanie jaka powinna być jego rezystancja.
    Bo nie może przekroczyć 80'C pomiar a co za tym idzie nie włącza wentylatora.
    Silnik 1,3.


    przy 20 stC 37.5 kOhm +- 2 kOhm
    przy 80 stC 3.75kOhm +- 0.7kOhm
  • Użytkownik obserwowany
    Motyw jest taki że włacza wentylator przy 99'C =210'F ale czujnik grzeje palnikiem.
    A tak normalnie w samochodzie wskazuje 90'C a płyn sie gotuje i aż sie nagrzewnica rozszczelniła.
    Drugi czujnik i to samo.\
    A masz może numer orginału? Bo mam taki jak opisałem.
    Autko zdrowo zgrzebane 3 króćce elektrozaworu sztukowane.
  • Użytkownik obserwowany
    I tak czujnik przy 100'C ma 1,98kOm.
    Przy 210'F włacza sie wentylator.
    Wszystko elektrycznie jest niestety dobre ale jest w okolicy taki mechanik którego nie lubię co jak mu powiesz że auto sie grzeje to ci ZAWSZE profilaktycznie zmieni uszczelke pod głowica.

    Pozatym uderzona krawędź zbiorniczka płynu i zepsuty (celowo?) korek ciśnieniowy.
    + Nieszczelność uszczelki termostatu zresztą nowego.
  • Poziom 15  
    Może to czysta woda w tej chłodnicy jest, dodatkowo
    pod ciśnieniem atm. bo układ nieszczelny. Wrze sobie ciut poniżej
    100 stC, zanim się wentylator włączy.

    Wskaźnik na desce jest trochę oszukiwany i stoi jak zaklęty pionowo,
    pomimo że temp. waha się trochę i wentylator włącza/wyłącza
    (jeżdzę na co dzień m.in. fiestą 2001, 1.25). Tak jest ponoć
    żeby nie denerwować kierownika pojazdu ;-)

    Jak się chce zobaczyć jaką temperaturę widzi ECU to we fiescie'01
    wystarczy wejść w tryb diagnostyczny i na którejś tam pozycji jest pokazywana
    o ile pamiętam temp płynu.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    owik napisał:
    Woda, jeśli na nią wywrzeć ciśnienie, zaczyna wrzeć przy wyższej temperaturze. Jakiś ruski czy inny, dawno temu wykombinował tak zwany szybkowar. Znajesz?


    To że napisałem "dodatkowo pod ciśnieniem atm"
    oznacza że jeżeli układ jest nieszczelny to jest zwykle poniżej 1024hPa.
    O ile to zależy na szczycie jakiej góry się jest.
    Stąd to "poniżej 100 stC". Minimalnie.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Motronic
    Jest tam 1 biegowy wentylator.
    Faktiszen 1 czujnik na 3 urządzenia .
  • Użytkownik obserwowany
    Tak Góru nie wiem dlaczego ale jest tak jak piszesz załacza przy 108'C-224F a gasi przy 99'C 210F.

    Nie wiem co wcześniej mi tak inaczej działało.

    Termistor równoległy 100k obniżył te temp o 6'C.

    Teraz można czasami zobaczyć obracający sie cooler.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik obserwowany
    Teraz ok, ciekawe jak będzie odpalał w zimie.
    Gość kupił w salonie i chce mieć 100% oryginału, dobrze że ten czujnik jest niewidoczny.
    Inaczej zrobił bym jak piszesz, albo termowyłacznik od pralki + przekaźnik.
    Ale to pachnie rzeźbą. :)
  • Poziom 9  
    Witam.Podłączę się pod ten temat bo mam podobny problem. Courier 1.8 TD 2001r.
    Wentylator włącza się przy 102 stopniach C,ale kręci się jakoś anemicznie, wskaźnika nie ma na tablicy tylko kontrolka,która zaświeca się jak jadę 130-150km./godz.Słyszałem że jest też szybszy bieg,jak on się włącza?- może mi ktoś podpowie.