Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fabia 1,4MPI- błąd cisnienia w kolektorze ssącym

04 Wrz 2009 08:33 10225 27
  • Poziom 33  
    Jak w temacie, Fabia 1,4MPI AZE. Uporczywie pojawia się ten błąd. Na benzynie auto jedzie poprawnie, natomiast na gazie czasami szarpie i potrafi zgasnąc na krzyżówce. Po założeniu sekwencji BRC SEQ24 praktycznie od samego początku nie che poprawnie pracować na gazie.
    Mechanik nie jest pewny co do tego czujnika, nie chce wstawiać na ślepo-koszt ok.150zeta. Mówi, że może być jakaś nieszczelność w dolocie, tylko nie wie jak to sprawdzić, podejrzewam,że raczej nie chce mu się ze względu na pracochłonnośc i niski zarobek. Gazownik już trzy razy coś grzebał w ustawieniach, pomagało na chwilę i dalej zonk :food: :food: . Gazownik twierdzi, że dopuki nie usunie się tej usterki związanej z tym błędem to tak może się dziać i w pewnym stopniu mu wierzę, ale nie do końca-na benzynie jedzie poprawnie.
    Poradzcie co robić, wydałem na instalację 2800 zł i nie mogę z niej korzystać. Oczywiście jest to błąd czujnika ciśnienia w kolektorze ssącym(map-sensor) nr błędu nie pamiętam.
    Pozdrawiam.
  • TermoPasty.pl
  • Poziom 31  
    Poradzę ci coś jedz do porządnego serwisu skody niech zobaczą co i jak zapłać więcej ale miej samochód sprawny ewidentnie widać niefrasobliwość mechanika.
  • Poziom 22  
    1/ Czy wywołany błąd komputera PB jest stale zanotowany w pamięci, co z lampką chek ?
    2/ Jak długo jest eksploatowana instalacja LPG- czy prawidłowo konserwowana
    3/ Czy problem z instalacją wystąpił nagle, czy jest to pogłębiające się zjawisko w czasie (jak długo trwa)
  • Poziom 21  
    Proszę poradzić monterowi aby podłączył biały przewód MAP sensora ze złącza brc pod sygnałowy przewód MAP sensora pojazdu,zaznaczył go w programie,przeprowadził adaptacje MAP sensora w programie brc,zaprogramował pojazd i gotowe.Pozdrawiam.Programuje się pojazd bez użycia MAP taratura.
  • Poziom 33  
    Lampka check nie pali sie, błąd wraca po skasowaniu po przejechaniu nieraz kilku kilometrów, nieraz kilkunastu.
    Jest to instalacja dopiero co włożona, problem od samego początku.Dzisiaj u innego mechanika nie związanego z gazem podstawiliśmy map-sensor i problem nadal występuje.
    Jestem po rozmowie telefonicznej z gazownikiem, w poniedziałek będzie szukał przyczyny.
    Jestem w tej chwili pewny,że problem leży po stronie instalacji gazowej, tylko gdzie.
  • TermoPasty.pl
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    owik napisał:
    Jak nie pamiętasz numeru błędu to ja nie pamiętam co Ci radzić. Skończ z tą błazenadą. Lampka się nie pali? To skąd wiesz, że masz błąd?

    Ano stąd, że po podpięciu testera diagnostycznego tak wychodzi. I wypraszam sobie takie teksty, jak nie chcesz pomóc to nie zabieraj głosu i koniec kropka. Jak masz problem z czytaniem tekstu ze zrozumieniem, to ja na to nic nie poradzę. Wyznaję zasadę, że jak nic konkretnego nie mam do powiedzenia w danym temacie, to nie zabieram głosu. Poza tym nikt Cię nie prosi o pomoc. Myślę, że znasz zasady na tym forum.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Może szanowny gazownik podczas wiercenia dysz wtryskiwaczy ewentualnie podciśnienia rozszczelnił kolektor... Proponuję zakupić tester szczelności(piankę) i na zapalonym silniku popsikać w miejscu odwiertów czy nie zaciąga lewego powietrza do kolektora ssącego. A jak duża jest wartość MAP???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    slodky napisał:
    Może szanowny gazownik podczas wiercenia dysz wtryskiwaczy ewentualnie podciśnienia rozszczelnił kolektor... Proponuję zakupić tester szczelności(piankę) i na zapalonym silniku popsikać w miejscu odwiertów czy nie zaciąga lewego powietrza do kolektora ssącego. A jak duża jest wartość MAP???
    .
    Dokładnie tak samo myślę, przed zagazowaniem samochód chodził idealnie i nie siał żadnymi błędami. Nie rozumiem tylko po co ta pyskówka niektórych wypowiadających sie.
    Ja jestem elektronikiem i na swojej robocie się znam, działam już ponad 20 lat, niestety takich mamy w okolicy mechaników samochodowych- umieją tylko przeskanować autko testerem i skasować błędy, natomiast gorzej jest z interpretacją i profesjonalnym podejsciem do zlokalizowania przyczyny pojawiania się danego błędu. Mechanik tylko się ogranicza właśnie do podmiany elementów i sprawdzeniu na testerze,czy nadal błąd występuje w pamięci sterownika. Jeszcze raz powtarzam, że opisywane działania, to są działania mechanika, a nie moje. Chodzi mi tylko o porade ze strony praktycznej co mogło się stać. Wczoraj dzwoniłem do tego gazownika jestem umówiony na przyszły tydzień, ale szczerze wątpię, że usunie problem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Kolego sprawdz czy po jezdzie na samej benzynie bład dalej wystepuje bez przelaczania na gaz jesli tak to prawdopodobnie sa zle ustawione czasy wtryskow silnik chce na gazie zgasnac wiec automatycznie komputer uchyla mu przepustnice i z tad wieksze podcisnienie moga tez byc zbyt dlugie przewody od wtryskiwaczy do kolektora badz jak wyzej gazownik rozszczelnił gdzies kolektor badxz zciagnął jakis przewod podcisnieniowy widziale przypadki z urwanymi kroccami przy czujnikach trojnikach zaworach podcisnieniowych latwo to sprawdzic wakuometrem przy odrobinie wiedzy
  • Użytkownik obserwowany
    1.Znowu ktoś owika blokuje .
    2. Raczej czujka poszła bo jak by łapał lewe powietrze to by wariował.
    3.Możliwość raczej niemożliwa to takaże gaz wprowadza błąd podciśnienia.
    Motronik to okaz który przeżył epoke lodowcową, przeżyje i wasze autka, ale niestety zawsze ma rację.
  • Poziom 33  
    Wczoraj dalej gazownik męczył to autko, przejechał ponad 200km z laptopem na kolanach i dalej nie wiadomo o co biega. Stwierdził, że jedynie przepiął sygnał obrotów( pierwotnie był brany z cewki, obecnie z czujnika wałka).
    :arrow:Romoo: map sensor był oczywiście wczesniej podstawiony, na biegu jałowym pracuje tak samo na obydwu paliwach. Gazownik twierdzi, że wykresy dla benzyny i gazu idealnie się pokrywają. W chwili gdy auto szarpie nie obserwuje się zmiany czasu wtrysków dla gazu. Dla mnie ciekawy jest jeden motyw: jak jedziemy ze stałą prędkością, to idzie prawie idealnie, czasami lekko szarpnie. Jeśli jadę na 4 biegu 60km/h i energicznie wciskam gaz, to zaczyna szarpać.
  • Poziom 22  
    Kolego Indyczes przedstaw na forum zrzuty z ustawień i map Ecu gazu. Wtedy nasza pomoc nie będzie miała charakteru wróżenia z fusów. Ktoś pomoże Tobie i Twojemu gazownikowi. Najlepiej gdybyś przedstawił też trochę zdjęć instalacji ocenimy poprawność montażu.
  • Użytkownik obserwowany
    Nic to nie da raczej TA NIESZCZESNA cewka lub swieca któraś.
    Powinno sie tak dziać też jak na postoju jak szybko wciśniesz pedał gazu do oporu, na benzynie.
    Mozna też pomiarzyć sprężanie i vaku, żeby wiedzieć ''gdzie sie jest''.
    Gaz będzie jezdził jak benzyna będzie jezdzić.
  • Poziom 22  
    A może pomylone przewody (podłączenie) na wtryskach ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Zrzutów z ustawień niestety nie mam, zdjęcia instalki zamieszczę jutro.Nadmieniam ponadto, że cewka zapłonowa była podstawiana, jak również świece. Bez obciążenia, czyli na postoju silnik wkręca sie na obroty ładnie na obydwu paliwach, problem występuje pod obciążeniem w czasie jazdy. Pytanie pomocnicze: może robić takie numery rozrząd? Wprawdzie jest cichutko, nic nie tłucze się. Rozrząd był robiony jakieś 15000km temu.
  • Poziom 18  
    kolego dalej nie odpowiedziales czy szarpie na gazie czy na benzynie tez
  • Użytkownik obserwowany
    W pierwszym poscie pisze:
    PB-ok
    LPG- szarpie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    nie znam się na gazie ale po odłączeniu gazu chodzi ok to wszystko ok

    Dodano po 3 [minuty]:

    bład może generować całkiem coś innego za ecu. imoże należy szukać całkiem gdzie indziej. jeśli masz schematy to sprawdż
  • Poziom 33  
    No i wreszcie sprawa się wyjaśniła. Okazało się, że sygnał obrotów nie pasił sterownikowi gazowemu i to zarówno z cewki jak i z wałka. Po uaktywnieniu funkcji filtracji tegoż sygnału jak ręka odjął. Samochód przejechał prawie 200km i problem się nie pokazuje, czyli lekarstwo skuteczne.
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie moim problemem.
    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto