Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

opel astra 1. alternator problem z ładowaniem

arek14051978 04 Wrz 2009 13:52 9252 23
  • #1 04 Wrz 2009 13:52
    arek14051978
    Poziom 9  

    Mozecie mi pomóc jak mam sprawdzic stojan i wirnik w domowych warunkach czy nie jest walniety.Czy jest to wogule mozliwe.Chodzi mi akurat w tym momencie o alternator do opla astry 1 ,1.7 td(silnik nie isuzu).Pozdrawiam

    0 23
  • #2 04 Wrz 2009 17:47
    pawel16150
    Poziom 28  

    Witam powiedz dokładnie jakie są objawy w tym alternatorze

    0
  • #3 04 Wrz 2009 20:30
    arek14051978
    Poziom 9  

    Za mało doładowuje.Sprawdzajac miernikiem ma na zaciskach 13,7 nieraz 13,8.Wymieniłem regulator napiecia i nic nie pomogło.Sprawdzałem mostek z diodami(diody wszystkie) ok.Sprawdzajac miernikiem centralnie ładowanie na alternatorze tez nie ma zmian.Wiec pozostaje jedno z dwóch tylko co i jak to sprawdzic albo stojan albo wirnik .No chyba ze cos innego jest jeszcze:cry:

    0
  • #4 04 Wrz 2009 20:31
    balonika3
    Poziom 36  

    Wylutowywałeś diody do pomiarów?

    0
  • #5 04 Wrz 2009 20:33
    viper555
    spec od auto-elektro

    Jaki alternator Bosch czy Delco. Jak Bosch słabe diody.P

    0
  • #6 04 Wrz 2009 21:44
    arek14051978
    Poziom 9  

    Tak diody wylutowałem i wszystkie ok.

    0
  • #7 05 Wrz 2009 06:24
    pawel16150
    Poziom 28  

    Sprawdz komutator miernikiem, rezystancja powinna wynosic kilka ohmy. Stojan- czy od uzwojeń nie ma przebicia na masę[obudowę]

    0
  • #8 05 Wrz 2009 07:03
    arek14051978
    Poziom 9  

    No tak tylko jak to sprawdzic tym miernikiem,stojan lub komutator.Jestem poczatkujacy tu wie mam problem

    1
  • #9 05 Wrz 2009 08:54
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Zmierz napięcie na zaciskach akumulatora, oraz między zaciskiem plusowym a masą alternatora. Jeśli wynik ten sam szukaj usterki w alternatorze. Jeśli alternator jest rozebrany sprawdź stan pierścieni na wirniku, oraz opór uzwojenia wzbudzenia (końce przyłączone są do pierścieni). Nie może być również przejścia między uzwojeniem wzbudzenia a wirnikiem! Przy sprawdzaniu przejścia z uzwojenia stojana do obudowy odłącz diody. Ważny jest stan szczotek (długość i swobodne poruszanie) i naciąg paska (przy luźnym pasku kontrolka będzie gasła, a ładowania nie będzie). Czy podstawiałeś drugi regulator?

    0
  • #10 05 Wrz 2009 10:15
    arek14051978
    Poziom 9  

    Tak regulator jest nowy

    Dodano po 17 [minuty]:

    Aha sprawdziłem komutator.Multimetr ustawiłem na ikonke diody.Dotknąłem jedna koncówka miernika do pierscieni tych slizgowych co dotykaja szczotki a druga koncówke dotknąłem do tych nie wiem jak to sie nazywa po fachowemu(do tych zeberek) i nie ma przejscia.Wie komutator chyba ok
    Odnosnie stojana: Wyjąłem go z obudowy i miernik równiez ustawiłem na ikonke diody.Dotknąłem jedna strona koncówki do boku stojana natomiast druga koncówka sprawdzałem te dróuciki które ida do diód(tych wyjsc jest 6) .I na multimetrze bodajrze na dwóch wyjsciach pokazuje ze jest przejscie na tomiast na pozostalych nie.Wiec nie wiem co dalej

    0
  • #11 05 Wrz 2009 11:09
    dejlux
    Poziom 9  

    hej mam problem z alternatorem napięcie w instalacji mierzone na włączonym silniku wynosi 14,4 V. Jednak na wzbudzeniu na wyższych obrotach potrafi wynieść 18V czy tak ma być czy trzeba coś wymienić. Czasami kontrolka przy wyższych obrotach się żarzy

    0
  • #12 05 Wrz 2009 11:32
    gimak
    Poziom 35  

    dejlux napisał:
    Jednak na wzbudzeniu na wyższych obrotach potrafi wynieść 18V czy tak ma być czy trzeba coś wymienić. Czasami kontrolka przy wyższych obrotach się żarzy

    Nie, po to jest regulator napięcia aby utrzymywać napięcie dawane przez alternator na stałym poziomie przy instalacji 12V w granicach 14.5V. Kontrolka też nie powinna się żarzyć, ale przypuszczam że to efekt tych 18V. Co wymienić?, nie wiem, bo nie znam instalacji dotyczącej ładowania w tym samochodzie.

    0
  • #13 05 Wrz 2009 11:51
    pawel16150
    Poziom 28  

    Muwisz ze na dwoch jest przejscie na obudowe? jesli tak to stojan do wymiany

    0
  • #14 05 Wrz 2009 12:05
    arek14051978
    Poziom 9  

    Tzn stojan nie jest w obudowie tej aluminiowej został wyjety z niej.Sprawdzałem dotykajac do boku stojana(tego tak jaby pierscienia) jedna koncówka przewodu miernika a druga koncówka sprawdzałem poszczególne odnogi które ida pózniej do diód.I na dwóch pokazuje ze jest przejscie a na pozostałych cisza.

    0
  • #15 05 Wrz 2009 12:22
    pawel16150
    Poziom 28  

    Sprawa jasna ma przebicie. Wymien na nowy i po probemie. Żaden nie morze przewodzic do obudowy. Pozdrawiam.

    0
  • #16 05 Wrz 2009 14:25
    arek14051978
    Poziom 9  

    Ok dzieki za pomoc oby było to tylko to.Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 29 [minuty]:

    Dla pewnosci wziałęm sprawdziełem stojan pod napieciem 230 V tzn : za pomoca zarówki .I rzeczywiscie na 3 wyjsciach zaróweczka sie nie zapaliła a na nastepnych trzech zapaliła,az sie dym pokazał mniedzy uzwojeniami.Wiec wskazuje na to ze jest walniety stojan.Jeszcze raz dzieki

    0
  • #17 05 Wrz 2009 14:27
    viper555
    spec od auto-elektro

    Do kolegi dejlux masz uszkodzoną diodę /zwiększa się oporność/P


    Do kolegi arek 14051978 stojan po prostu spaliłeś a usterka tkwi gdzie indziej ,rzeczywiście po jakimś czasie nastąpiłoby jego zwarcie do masy natomiast dopóki kontrolka nie sygnalizowała usterki stojan był na tyle dobry na 12V .P

    0
  • #18 05 Wrz 2009 14:47
    pawel16150
    Poziom 28  

    No widzisz. problem rozwiązany

    0
  • #19 05 Wrz 2009 18:52
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Jeśli alternator w Astrze jest podobny do tego <http://www.czarnik.neostrada.pl/sch/alt126.gif>, to skąd tam sześć wyprowadzeń uzwojenia stojana?
    Nie oczekuję punktów!

    0
  • #20 05 Wrz 2009 19:00
    viper555
    spec od auto-elektro

    Tak diody gdyby kontrolka nie żarzyła był by to regulator.P

    0
  • #21 05 Wrz 2009 19:04
    arek14051978
    Poziom 9  

    Do kolegi viper555.Ale wczesniej spradzałem miernikiem i na 3 wyjsciach przepuszczał a na 3 pozostałych nie.Wiec i tak był juz chyba walniety.A to ze podłaczylem sie jeszcze pod napiecie 230 v to juz swoja droga chyba?

    0
  • #22 05 Wrz 2009 19:09
    viper555
    spec od auto-elektro

    Sprawdzałeś na zakresie diody więc miałeś sygnał zwarcia ponieważ oporność była zmniejszona ale nie zwarta dlatego z tego co piszesz jest to alternator boscha siatkowy a jego słabą stroną są diody więc myślę że po wymianie stojana raczej nie uzyskasz zadowalającej poprawy, a właściwie to już się go nie opłaca naprawiać.P

    0
  • #23 05 Wrz 2009 19:16
    arek14051978
    Poziom 9  

    wiec jak sie sprawdza stojan,zeby stwierdzic czy nei ma przebicia.Bo z tego co wiem to jest specjalny przyrzad zeby sprawdzic zwarcie miedzy zwojowe.A tak czy ma przebicie na mase to jak?

    0
  • #24 05 Wrz 2009 19:22
    viper555
    spec od auto-elektro

    Nie chodzi jaką metodą bo Twoją można także przyjąć natomiast nie jest to bezpośrednia przyczyna usterki ponieważ gdyby stojan miał zwarcie do masy alternator by się nie wzbudził a nie miał tylko zaniżone napięcie ładowania.P
    opel astra 1. alternator problem z ładowaniem

    I chyba mówimy o tym alternatorze.P

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo