Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson SR50 Jest iskra/ Nie ma iskry (12V z przerywaczem)

05 Wrz 2009 15:45 6647 7
  • Poziom 17  
    Witam forumowiczów!!
    Mam problem z Simsonem sr50, 4biegi,12V AKU, zapłon platynowy (przerywacz).
    Otóż sytuacja jest bardzo dziwna: (naprawiałem juz sporo silników 2-u suwowych ale tu mam zagadkę)
    -wykręcam świece z głowicy, opieram ją o masę i przy kopnięciu jest ładna mocna iskra,
    -wkręcam świece (paliwo dostaje bo zalewa) kopie starterem i nic, nie odpala
    Pewnie nasuwa wam się ze jest złe zapłon ustawiony, ale pociesze was ze jest ustawiony dobrze bo jest pewna rzecz jeszcze:
    -wykręcam świece z głowicy, kładę na cylindrze i kopie, iskra jest
    -zaczynam wkręcać inna świece (nie podłączona do fajki) w głowice i w momencie gdy "uszczelnia sie cylinder" iskra na świecy podłączonej do fajki "kończy" się o.O
    2 miesiące zachodzę w głowę co z tym jest i nic mi do głowy nie przychodzi.
    Obecnie wymieniam łożyska w skrzyni biegów i na wale. Czy ktoś ma jakiś pomysł?

    PS. Jeżeli nie jasno wyjaśniłem to piszcie to postaram sie inaczej opisać to co sie dzieje ;p
  • Poziom 17  
    Sprawdź kondensator podmień cewki i zrób instalacje na krótko i zobaczysz
  • Poziom 17  
    Wyjaśniam:
    -nawet jeżeli zapłon byłby przestawiony to iskrę by dawał (ew. w złym momencie), a w tym przypadku iskra "znika" całkowicie, nie wiem czy to ma związek z ciśnieniem w cylindrze czy co, bo dzieje się tak dopiero po wkręceniu czegokolwiek w głowice
    -klin jest cały (ściągałem magneto)
    -kondensator, przerywacz i cewka zapłonowa (ta przykręcona do statora) są nowe, położone są nowe kable jak i również fajka oraz przewód HV
  • Poziom 17  
    Masz na myśli wszystkie obwody czy tylko obwód zapłonowy.
    Podczas prób odłączałem wszystkie obwody (oświetlenie, ładowanie, kierunkowskazy czyli cewke oświetlenia i ładowania) i zostawiałem tylko obwód zapłonowy ( cewka w magnecie -> przerywacz -> kondensator -> cewka butelkowa|HV| -> przewód HV-> nasadka odkłucająca (fajka) ->świeca)
    i niestety efekt byl ten sam wiec instalacja raczej odpada
  • Poziom 12  
    Z tego co piszesz przyczyna musi być typowo mechaniczna. Wkręcenie świecy powoduje, że ciśnienie w znacznym stopniu oddziaływuje na tłok a co za tym idzie na wał korbowy (jest "uciskany"). Być może przy dużym luzie na łożyskach wału korbowego i małej przerwie na przerywaczu nie następuje rozwarcie styków przerywacza a co za tym idzie brak iskry.
  • Poziom 17  
    Wziąłem to pod uwage dlatego zacząłem wymiane łozysk lecz nie wygladały na mocno wyrobione. Gdy wymienie to dam znać co się zmieniło :)
  • Poziom 12  
    Inna sprawa to luz na sworzniu tłokowym i podstawie korbowodu ale to już raczej problem z ustawieniem zapłonu - iskra powinna być. Przy okazji zwróć na to uwagę.