Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie czajnikiem za pomocą telefonu. Jak uruchomić?

05 Wrz 2009 22:01 6378 10
  • Poziom 10  
    Witam! Jestem początkującym elektronikiem i uczniem w technikum elektronicznym. Wpadłem na taki pomysł aby stworzyć proste sterowanie telefonem czajnika co przedstawia następujący schemat:

Ma to działać na zasadzie : pierwszy telefon dzwoni lub wysyła sms na ten drugi telefon. W drugim telefonie podświetla się ekran gdy ktoś dzwoni więc postanowiłem wykorzystać to w taki sposób, że gdy ktoś dzwoni to pojawia się napięcie na diodzie i byłby to sygnał wykonawczy 1. Dał bym go na wzmacniacz operacyjny tylko dalej nie wiem co może podawać ten sygnał dalej czy może to być np atmega8? i w jak mniej więcej powininien wyglądać ten program. Powinno być takie zabezpieczenie żeby podczas grzania się wody kolejne sygnały z telefonu nie uruchamiały i nie przedłużały pracy czajnika, jedynie po zakończeniu gotowania wody sygnał może go ponownie włączyć. I tu mam taką prośbę co sądzicie o tym pomyśle i czy dobrze procedurę działania wymyśliłem? Proszę o jakieś podpowiedzi co do wykonania. Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Jesli zamierzasz uzyć czajnik elektryczny włącznik zrobisz prawopodobnie w zasilaniu czajnika ja widze to tak ze czajnik masz przygotowany z wodą i załączonym włącznikiem od czajnika gdy przychodzi sygnał na kom sterujesz atmelka wystaw i odczekaj jak woda sie zagotuje to termik z czajnika sam sie wylaczy a po chwili odlaczysz napiecie i woda zagotowana minus to jest taki ze zagotujesz tylko raz, a drugi to reklamy z sieci na które nie masz wpływu tak wiec lepiej poszukaj jak podlaczyc kom aby reagowal tylko na jakis ciag znaków np. w smsie
  • Poziom 10