Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Bardzo prosty system alarmowy

TalkativeHamster5 06 Sep 2009 12:22 7592 13
Optex
  • Bardzo prosty system alarmowy

Banalny system alarmowy, który polecam osobom (tak jak ja) uczącym się. Mój pierwszy projekt tego układu był trochę bardziej skomplikowany, ale udało mi się stworzyć jego najprostszą wersję. Na schemacie przedstawiony jest układ z rezystorami 10k om i 1k om, jednak lepiej użyć dwa rezystory po 1k om.
    Jako D2 użyłem migającej diody LED oraz brzęczyka piezo dla ciekawego efektu.
    Gdy drucik zostaje przerwany, prąd popłynie przez R1 i złącze baza-emiter tranzystora, co spowoduje otwarcie T1 i zaświecenie D2. Układ ten można wykorzystać do zrobienia dowcipu znajomemu. Jestem absolutnym amatorem, wiec zbudowanie tego układu dało mi dużo satysfakcji. Pozdrawiam.:D

W załączniku zdjęcie układu, usunąłem.
    [Art]

Cool? Ranking DIY
    Can you write similar article? Send message to me and you will get SD card 64GB.
    About Author
    TalkativeHamster5
    Level 10  
    Has specialization in: uczĘ siĘ
    TalkativeHamster5 wrote 9 posts with rating 35, helped 0 times. Live in city Mogilno. Been with us since 2009 year.
  • Optex
    Avatat
    Level 26  
    Witam!
    Układzik fajny. Kolego zmień posta, popraw ortografię, użyj opcji "Pisownia" bo straszne błędy porobiłeś, i następnym razem upomni cię moderator...
    Pozdrawiam!
    Edit: Widzę że już poprawiłeś - tak trzymaj! ;)
    kostek22
    Level 2  
    witam :) czy mógłbyś zamieścić zdjęcie tego alarmu w formie schematu? jestem początkujący, więc nie bardzo wiem jak połączyć elementy...
    z góry dziękuję :)
    pozdro :)
  • Optex
    TalkativeHamster5
    Level 10  
    Schemat jest załącznikiem, który dodałem. :D
    Volt
    Level 26