Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Problem Escort 16v 1.6 zetec '97 eec4 dark nie pali

Horse5 06 Wrz 2009 22:23 3517 9
  • #1 06 Wrz 2009 22:23
    Horse5
    Poziom 14  

    Samochód nie odpalał czasem wtedy słychać było pompę na wciąż, jak działał to na zapł. wyłączała się po czasie, wkręcał się w obroty i normalnie funkcjonował.
    Iskra jest, ciśnienie paliwa też immo gaśnie, pompa pracuje na stałe po zapłonie-stała masa z komputera, impulsy masowe wtryskiwaczy są na poziomie 4V nie wtryskuje paliwa, jak go zaleje benzyną pracuje idealnie i się wkręca. Wzmocniłem masy na sterowniku, sprawdziłem wszystkie zasilania na ecu i wzmocniłem, na listwie wtrysku jest 12V,chce podmienić sterownik...nie wiem co jeszcze...może ktoś miał podobny przypadek?

    0 9
  • #2 31 Paź 2009 18:35
    sphinx-s4
    Poziom 14  

    Ja miałem z tym silnikiem że te nie odpalał dawałem do mechaników i jeden mi go oddał i od tamtej pory odpala zdiagnozował, że przeczyścił rozrusznik bo to był przyczyną chociaż na dźwięk nie słyszę różnicy ale działa do tej pory

    0
  • #3 31 Paź 2009 18:40
    Qwet
    Poziom 33  

    Jeśli pompka na wyłączonym silniku pracuje cały czas, to komputer przeszedł w tryb serwisowy. Po naprawach musisz koniecznie zresetować komputer, tj. odłączyć dodatni klem od akumulatora na czas kilku minut i podłączyć spowrotem. Gdy uruchomisz silnik, będzie on nierówno chodził, ale po przejechaniu 8km powinno być już dobrze. Jeśli pompka nadal będzie pracowała cały czas, to znaczy że któryś z czujników bądź elementów sterowania silnikiem jest walnięty.

    0
  • #4 31 Paź 2009 18:56
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 31 Paź 2009 19:00
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 31 Paź 2009 19:21
    Qwet
    Poziom 33  

    ->owik
    Gdybyś przeczytał manual obsługi i eksploatacji escorta, powstrzymałbyś się od takiego komentarza.

    Właśnie odkopałem pedeefa. Zacytuję interesujący nas fragment:

    Cytat:
    W razie niesprawności mikroprocesora, wykrytego przez jego moduł samodiagnostyki, elektroniczne urządzenie sterujące przechodzi do awaryjnego trybu pracy. Czas otwarcia wtryskiwaczy oraz kąt wyprzedzenia zapłonu nie są regulowane i pozostają stałe. Oznaką niesprawności elektronicznego urządzenia sterującego i przejścia do trybu awaryjnego jest słyszalna we wnętrzu samochodu stała praca pompy paliwa po włączeniu zapłonu (bez uruchamiania silnika), gdyż w normalnym trybie pracy po upływie 1 sekundy od włączenia zapłonu bez uruchamiania silnika pompa paliwa jest wyłączana przez elektroniczne urządzenie sterujące.

    Odpowiadając na twoje pytanie - komputer w tryb awaryjny wprowadza uszkodzenie jego własnego mikroprocesora.

    Więc prawdopodobnie trzeba wymienić komputer.

    0
  • #7 31 Paź 2009 19:23
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 31 Paź 2009 19:34
    Qwet
    Poziom 33  

    A więc nie myliłem się pisząc trzeci post tego tematu? Tryb serwisowy może powodować niesprawność któregoś z czujników?

    0
  • #9 31 Paź 2009 22:27
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 01 Lis 2009 10:40
    Horse5
    Poziom 14  

    Panowie, szkoda że tak późno. Powodem był sterownik. Niestety nie znalazłem nic w el. sterowania wtrysku, bo pewnie trzeba było np. podmienić procesor. Ja w tym samochodzie sprawdziłem wszystko i wszystkie zasilania miał na krótko, poza tym nie łączył mi się komputer diagnostyczny kupiłem drugi ECU, ale to badziewie miało
    PATSA i wtedy nawet nie kręci rozrusznik, auto pojechało do "Piaseczna" i za 1200zł z 2 komputerów zrobili 1 sprawny. Może powinienem sam przelutować el. kompa, ale już miałem dość tego auta. Choć za taką kwotę było by warto...

    0