Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alhambra 1.9 TDI, 98 - lewe migacze świecą ciągłym światłem.

tata_jurek 07 Wrz 2009 00:09 6167 20
  • #1 07 Wrz 2009 00:09
    tata_jurek
    Poziom 9  

    Seat Alhambra, 1.9 TDI, 1998r. Co jakiś czas (raz na tydzień) po włączeniu lewego migacza ten zamiast migać świeci ciągłym światłem i nie wyłącza się po przełączeniu przełącznika pod kierownicą. Zwykle pomaga włączenie świateł awaryjnych ale nie zawsze. Raz nawet nie wyłączał sie przez ponad 2 godziny.

    Opis problemu:
    1. Kiedy wystąpi problem (lewy migacz świeci ciągłym światlem) i włączę przycisk świateł awaryjnych to lewa strona świeci światłem ciagłym a prawa normalnie miga. Wszystkie inne sytemy działają poprawnie. Kontrolki na pulpicie przy kierownicy zachowują się jak migacze, lewa świeci światłem ciągłym a prawa miga.

    2. Zwykle pomaga kilkukrotne włączenie/wyłączenie świateł awaryjnych albo kilkukrotne przełączenie migaczami pod kierownicą. Jednak raz zdarzyło sie, ze nic nie pomagało i dojechalem do warsztatu w którym:
    - odłaczono wszystkie kable od kierownicy - lewa strona migaczy nadal świeciła
    - rozmontowano lewą stronę samochodu w poszykiwaniu zwarcia w instalacji i nic nie znaleziono - lewa strona świeciła
    - w ostatnim kroku próbowano wymontować urządzenia znajdujące się pod kierownicą wraz ze skrzynką bezpieczników i po mechanicznym potrząśnięciu tymi urządzeniami nagle lewa strona się wyłączyła i wszystko wróciło do normy.

    Jednak od czasu do czasu problem się powtarza i nie można go łatwo zdiagnozować.
    Bardzo proszę o pomoc i dziękuję ...

    0 20
  • Relpol
  • #2 07 Wrz 2009 15:52
    Artur h
    Poziom 19  

    A czy awaryjne działaja normalnie. Niewykluczone że włącznik awaryjnych (jest troche elektroniki w nim) szwankuje a przecież te instalacje są połączone.Mój znajomy miał podobny przypadek i to była wina włącznika awaryjnych.

    0
  • #3 07 Wrz 2009 21:17
    tata_jurek
    Poziom 9  

    Artur h napisał:
    A czy awaryjne działaja normalnie. Niewykluczone że włącznik awaryjnych (jest troche elektroniki w nim) szwankuje a przecież te instalacje są połączone.Mój znajomy miał podobny przypadek i to była wina włącznika awaryjnych.


    Tak jak pisałem, problem występuje tylko na lewej stronie, migacze lewe nie wyłączają się i świecą. Jeśli wtedy włączę światła awaryjne to lewa strona świeci światłem ciągłym a prawa normalnie miga. Podczas włączania migaczy przełącznik świateł awaryjnych nie jest włączany, czy tak?

    0
  • Relpol
  • #4 07 Wrz 2009 21:21
    autoas
    Poziom 42  

    Wygląda na uszkodzenie włącznika/przekaźnika awaryjnych

    0
  • #5 07 Wrz 2009 21:27
    kedziorsky
    Poziom 9  

    miałem podobny problem z toledo 99 po dwóch mignięciach kierunkowskaz (bez znaczenia lewy czy prawy)przestał migać i świecił ciągłym światłem.pomogła wymiana przełącznika świateł awaryjnych(wbudowany przerywacz).problem nie pokazał się nigdy więcej.

    0
  • #6 07 Wrz 2009 21:58
    tata_jurek
    Poziom 9  

    kedziorsky napisał:
    miałem podobny problem z toledo 99 po dwóch mignięciach kierunkowskaz (bez znaczenia lewy czy prawy)przestał migać i świecił ciągłym światłem.pomogła wymiana przełącznika świateł awaryjnych(wbudowany przerywacz).problem nie pokazał się nigdy więcej.


    Czy moge prosić o pomoc w lokalizacji tego przełącznika? Gdzie on jest w Alhambrze i co dokładnie znaczy, ze jest wbudowany? Trzeba go wylutować? Jeśli tak to gdzie go znaleźć? Bardzo dziękuję za pomoc.

    0
  • #7 07 Wrz 2009 23:22
    robertnov
    Poziom 20  

    tata_jurek napisał:
    kedziorsky napisał:
    miałem podobny problem z toledo 99 po dwóch mignięciach kierunkowskaz (bez znaczenia lewy czy prawy)przestał migać i świecił ciągłym światłem.pomogła wymiana przełącznika świateł awaryjnych(wbudowany przerywacz).problem nie pokazał się nigdy więcej.


    Czy moge prosić o pomoc w lokalizacji tego przełącznika? Gdzie on jest w Alhambrze i co dokładnie znaczy, ze jest wbudowany? Trzeba go wylutować? Jeśli tak to gdzie go znaleźć? Bardzo dziękuję za pomoc.




    Tak jak sugeruje kolega,nie szukaj kolego innych rozwiązań,odpowiedź zawarta jest w odpowiedzi poprzednika.To w samym przycisku od awaryjnych znajduje się elektronika.Podmień włącznik od awaryjnych i w ten sposób sprawdzisz.

    0
  • #8 07 Wrz 2009 23:36
    tata_jurek
    Poziom 9  

    Proszę zwrócic uwagę na jeden z puknktów opisanych w moim pierwszym wpisie.

    Kiedy wystąpił problem z lewą stroną migaczy i lewa strona świeciła ciągłym światłem odłączylem WSZYSTKIE kable przy kierownicy, rowniez od włącznika/przełącznika świateł awaryjnych i to nie pomogło. Lewa strona nadal świeciła.

    Czy to nie znaczy, że wyłącznik/przełącznik światel awaryjnych jest dobry?

    0
  • #9 08 Wrz 2009 07:33
    emeryt2
    Poziom 42  

    Logiczne.
    Alarm oryginalny czy dokładany.

    0
  • #10 08 Wrz 2009 07:43
    tata_jurek
    Poziom 9  

    emeryt2 napisał:
    Logiczne.
    Alarm oryginalny czy dokładany.


    "Logiczne" oznacza, że nie moze byc przełącznik od światel awaryjnych, czy tak ?
    Alarm jest orginalny, instalacja elektryczna nie byla modyfikowana.

    0
  • #11 08 Wrz 2009 07:57
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tak , może to nie być przełącznik awaryjnych .
    Jest prawidłowe sygnalizowanie kierunkami przy wylączniu alarmu , spradz to przy właczonym kluczyku na zapłon.

    0
  • #12 08 Wrz 2009 11:52
    tata_jurek
    Poziom 9  

    Włączanie/wyłączanie alarmu przebiega poprawnie, wszystkie inne funkcje dziłają, jedyny występujący problem to ten lewy migacz.
    Jeszcze jedna uwaga: po wystąpieniu tego problemu odczytałem błędy w komputerze i znalazłem błąd lewej strony migaczy.

    0
  • #13 08 Wrz 2009 12:08
    autoas
    Poziom 42  

    tata_jurek napisał:

    Jeszcze jedna uwaga: po wystąpieniu tego problemu odczytałem błędy w komputerze i znalazłem błąd lewej strony migaczy.

    Niesamowite :D

    0
  • #14 08 Wrz 2009 21:28
    tata_jurek
    Poziom 9  

    Czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej Seata Alhambry, TDI 1.9, 1998r? Chodzi mi o schemat kierunkowskazow i swiateł?

    1
  • #15 08 Wrz 2009 21:39
    adam7009
    Poziom 38  

    autoas napisał:
    tata_jurek napisał:

    Jeszcze jedna uwaga: po wystąpieniu tego problemu odczytałem błędy w komputerze i znalazłem błąd lewej strony migaczy.

    Niesamowite :D

    Chciałbym miec taki sprzęt:D

    0
  • #16 08 Wrz 2009 21:54
    tata_jurek
    Poziom 9  

    Drogi adam7009 i autoas, zaśmiecacie dyskusję waszymi wstawkami nie wnosząc nic do dyskusji. Ten wątek to chyba nie jest miejsce do tego. Nietrudno się chyba domyślic, ze takim zachowniem przeszkadzacie innym, którzy nie maja ochoty na wasze dowcipy.

    Proszę zapoznać się z regulaminem forum: https://www.elektroda.pl/rtvforum/faq.php
    Punkt 10.2. Chyba Panowie się pod tym regulaminem podpisali, podczas rejestrowania?
    pozdrawiam

    0
  • #17 09 Wrz 2009 09:38
    autoas
    Poziom 42  

    Jaki zdenerwowany...
    Wymień albo podstaw inny włącznik/przekaźnik od kierunkowskazów kosztuje grosze i coś będziesz wiedział
    "Przerywacz" jest we włączniku, a w module "komfortu" jest alarm i jego przekaźnik tylko od alarmu

    0
  • #18 09 Wrz 2009 09:49
    enauto
    Poziom 29  

    tata_jurek napisał:
    Włączanie/wyłączanie alarmu przebiega poprawnie, wszystkie inne funkcje dziłają, jedyny występujący problem to ten lewy migacz.
    Jeszcze jedna uwaga: po wystąpieniu tego problemu odczytałem błędy w komputerze i znalazłem błąd lewej strony migaczy.

    Podaj numer błędu i czym został odczytany.

    0
  • #19 02 Sty 2010 18:24
    tata_jurek
    Poziom 9  

    ROZWIĄZANIE PROBLEMU.
    Po dokładnym sprawdzeniu wszystkiego, okazalo się, ze kable dochodzace do drzwi, lewych, byly przełamane w miejscu wejscia kabli do drzwi. Objawiało się to tym, ze tylne, lewe drzwi nie otwierały sie przez centralny zamek. Po naprawieniu tych kabli, i sprawdzeniu wszystkich miejsc, gdzie kable „pracuja” wszystko zaczęło pracować poprawnie i problem już nigdy się nie pojawił.

    0
  • #20 04 Gru 2011 11:59
    tata_jurek
    Poziom 9  

    tata_jurek napisał:
    ROZWIĄZANIE PROBLEMU.
    Po dokładnym sprawdzeniu wszystkiego, okazalo się, ze kable dochodzace do drzwi, lewych, byly przełamane w miejscu wejscia kabli do drzwi. Objawiało się to tym, ze tylne, lewe drzwi nie otwierały sie przez centralny zamek. Po naprawieniu tych kabli, i sprawdzeniu wszystkich miejsc, gdzie kable „pracuja” wszystko zaczęło pracować poprawnie i problem już nigdy się nie pojawił.


    A jednak to nie koniec !!!!
    problem pojawil sie znowu. Tym razem nie mozna wylaczyc lewych migaczy!!! Swieca ciaglym swialem i nie migaja. Nie moge ich wylaczyc w zaden sposob.
    Wszystko sprawdzilem, wymienilem zespolony przełącznik kierunkowskazów.
    Blad jaki sie pojawia to (VAG):
    967 Kierunkowskaz lewy, zwarcie do plusa

    Pozostaje wymiana przekaźnika, który niestety jest wlutowany w płytkę elektroniki znajdującą się za skrzynka bezpieczników. I tutaj potrzebuje pomocy.
    Ma ktos jakis dokument, ktory pokaze gdzie jest zlokalizowany ten przekaznik?
    Moze ktos potwierdzic czy przekaznik o numerze: VW-Nummer: 191953227A pasuje do mojego samochodu: Seat Ahambra, 1998, 1.9TDI, 1896 ccm, 66 KW, 90 PS
    Hersteller: 7593
    Type: 383
    Fahrzeug IdNummer: vss zzz 7m zxv 511 060
    Z gory bardzo dziekuje

    0
  • #21 17 Gru 2011 21:09
    tata_jurek
    Poziom 9  

    W serwisie seata zaproponowali mi wymianę całego komputera, cena to około 3500 zł. Czas oczekiwania to około 2-3 tygodnie. Jeden z pracowników serwisu zaoferował mi pomoc w zorganizowaniu używanego urządzenia za 1500 zł.

    Cena tego przekaźnika to około 5 zł !!!

    A teraz krótka instrukcja dla kogoś kto zechce wymienić przekaźnik za 5 zł zamiast wymiany całego komputera za 3 500 zł.
    W pierwszym kroku należy wymontować płytę elektroniki znajdującą się za skrzynką bezpieczników. To potrafi każdy mechanik. Następnie najlepiej udać sie do warsztatu zajmującego się naprawą sprzętu elektronicznego i oni znajdą przekaźnik który będzie pasował do naszego autka. Niestety te przekaźniki, które były montowane przed 10 laty już są niedostępne.

    Aby zidentyfikować lokalizację przekaźników do kierunkowskazów proszę zobaczyć następujący link, niestety w języku niemieckim. Najważniejsze jest na końcu tej strony:
    http://www.sgaf.de/node/253220
    Zdjęcie płyty głównej zamochodu (Seat Alhambra, Volkswagen Sharan, Ford Galaxy)
    Nasze przekaźniki to „Blinkrelais”. Na zdjęciu jest pokazana wersja z podwójnym przekaźnikiem. Mój seat posiada 2 pojedyńcze przekaźniki. Wymieniłem oba i jak na razie to wszystko działa.

    Podobny temat:
    http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=72449

    0