Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jak zakodować od nowa pilot do Renault

tomi_tuning 11 Jun 2004 09:09 44358 19
  • #1
    tomi_tuning
    Level 11  
    Witam wszystkich.
    Mam pewien problem od pewnego czasu zasięg pilota w moim Kangoo bardzo zmalał.Poradzono abym przeczyścił z brudu diody przy czytniku i diode przy pilocie ale to nic nie dało. Ostatnio się dowiedziałem że często się tak dzieje w przypadku reno i wiem że czsami po wymianie np. akumulatora nie działa pilot. Powiedziano mi że trzeba go zakodować, zwracam się do was o pomoc w zakodowaniu pilota.Może tego mojego trzeba najpierw wykodować. Pomocy za info dziękuję.
    Pozdrawiam.
  • #3
    tomi_tuning
    Level 11  
    Baterie w pilocie wymieniłem kangór to rok 2002.
    Pomóżcie bo mnie trafia
  • #4
    joho
    Level 18  
    wymiana aku nie ma nic do rzeczy ,centralka dalej pamieta kombinacje kodow.a zeby sie pobawic z kodowaniem pilota musisz posiadac kod serwisowy do wprowadzenia centali w prog kodowania.mozna go nabyc w serwisie za okolo 30pln.na podstawie nr nadwozia,no chyba ze autko jest po przeszczepie to nici.ale to programowanie na nowo raczej nie zmieni zasiegu jedynie zabezpieczysz sie przed tym ze jak pilot panie calkiem to bedziesz mogl odpalic autko awaryjnie po wbiciu tego wlasnie kodu serwisowego.jesli chodzi o zasieg pilota trzeba bylo by sprawdzic odbiornik,pilocik napiecie na nadajniku itp.dluga grzebanina,ale w wiekszosci pomaga dopiero zakupiony nowy pilot(okolo 400pln)
  • #5
    olo114
    Level 18  
    Witam
    To 400-ta zl za nowego PLIPA to bardzo optymistyczna wizja ja bym dodal do tego jeszcze 200.Po uzyskaniu kodu immo w ASO tez nie uda Ci sie przyuczyc kluczy od nowa bez podlaczenia CLIP-a.
    Pozdrawiam
  • #6
    joho
    Level 18  
    gosciu niewiem z kad sie wzioles w kazdym badz razie pierdoly piszesz .robilem juz nie raz takie zeczy wiem ile to kosztuje chyba ze w kangorze jest inne rozwiazanie niz w meganach ????????(a koszt nowego nadajnika u mnie wynosi 430pln bez klucza)a z jego programowaniem nie ma zadnego problemu!!!!~!
  • #7
    joho
    Level 18  
    a co masz na mysli modul zespolony z bezpiecznikami- uszkodzony,nic gorszego juz nie ma,a to niestety bardzo drogi interes !!!spomniala mi sie jeszcze jedna usterka nadajnika IR.dioda nadawcza w pilocie miala zimne luty i pilocik gubil kody przelutowanie tej diody,wprogramowanie na nowo pilota pomoglo!!!
  • #8
    pepek
    Level 11  
    Witam!
    Miałem takie same problemy z kluczykiem jak opisane wyżej, nawet kilkakrotnie.
    Za każdym razem jeździłem programowac kluczyk na nowo. No i oczywiscie płaciłem zawsze 30 zł.

    Miałem tego dość i założyłem alarm i podpiąłem pod centralkę. No i co za tym idzie nowy pilot od alarmu.
  • #9
    Buzka23
    Level 17  
    Zakodowanie od nowa pilota nic tu nie da , Kangoo 2002 rok ma sterowanie droga radiowa nalezy skupic sie na odbiorniku tych fal jest to kostka jak przekaznik tyle ze wyzsza pod deska rozdzielcza blizej licznika nalezaloby sprawdzic czy nie ma tam sniedzi i sprawdzic poprawnosc lutow
    albo wymienic na nowy koszt okolo 130zl
    Pozdrawiam
  • #10
    JACHO
    Level 22  
    Nie slyszalem o bardziej porypanej instalacji alarmowej jak w kangoo. Mój kolega zakupil taki pojazd przed dwoma miesiacami i chcial sobie wymienic radyjko na nieco lepsze z reszta dodatków. Skonczylo sie to laweta , transportem do servisu (ok120 km) i kosztami za ponowne kodowanie , naprawe instalacji i za naruszenie warunków gwarancji. Dodam, ze radio zostalo tylko odlaczone i polozona zostala nowa instalacja do wzmacniacza i glosników w firmie audio car radio, a za samo podlaczenie potem nowego radyjka w servisie skasowali 500pln i nie wyrazali zgody na samowlke.Moral z tego taki , ze lepiej zamontowac drugie osobno pozostawiajac orginal niz wywalic ponad 1000pln w bloto.
    Centralka alarmowa czy bardzo kosztowne zabezpieczenie antykradzierzowe znajduje sie w tym radyjku,a moze tylko smieszny generator.A glupi zaplaci.
  • #11
    kajetanCES
    Level 16  
    Ludzie nie wypowiadajcie się proszę jeśli macie gadać pierdoły. Cytuję: zabezpieczenie w radiu - dobre. Kilka powyższych też jest "bardzo fachowa". To są wypowiedzi na zasadzie: gdzieś dzwoni ale nie do końca wiadomo w jakim kościele. A firmie która po montażu radia nie może odpalić auta należy życzyć samych sukcesów. Właściciel powinien ich pociągnąć za kieszeń bo napewno coś skopali. Ponadto jesli to prawda z tym podejściem serwisu to chetnie się dowiem jaki to serwis bo nie mieli prawa do takich działań. Na koniec jesli właściel ma za dużo kasy i daje się robić w balona przez - jak ja to nazywam: "firmy koguciki" to już inna sprawa.
    A na temat: Wkodowanie pilotów możliwe tylko CLIPEM. Jeśli oczywiście czytający wiedzą co znaczy "wkodowanie" bo mam wrażenie że nie. W tym bowiem przypadku to nie jest kodowanie a naprawa i przywrócenie funkcjonowania systemu.
  • #13
    JACHO
    Level 22  
    Nie wiem jak dokladnie w Renault ale w fordoskich alarmach (np Langeford) wkodowac mozna pilota poprzez drugi (dzialajacy) i odpowiednia kombinacje stacyjki (kluczyk w okreslonej pozycji) oraz przycisk awaryjny centralki. W przypadku z immobilaiserem trzeba uzyc czerwonego kluczyka tzw. matki, aby cala operacja byla mozliwa. Dokladniejsze dane jak i inne mozliwosci w poszczególnych alarmach sa niestety tajemnica dla tych , ktorzy jedza z tego chleb i nie ma co sie temu dziwic.
  • #14
    jaroh
    Level 13  
    Kluczyk w Kangoo funkcje centralnego zamka można w większości przypadków przyuczyć (o ile klucz był używany juz w tym pojezdzie) a z jakis powodów "wyskoczył" za pomoca przytrzymania przycisku centralnego zamka w pojeździe na jakieś 3 sek (po tym czasie zamki się zamkną i otworzą) później naciskamy na przycisk kluczyka. (pilot na fale radiowe!!!) Jezeli chodzi o funkcje transpondera jest to juz inna sprawa i wymaga podłączenia urządzenia diagnostycznego.
  • #15
    dr_dave
    Level 14  
    słuchajcie ja jestem zielony i mam putanie. Co to jest KLIP? ten co służy do wkodowania pilota
  • #16
    grrrr dan
    Level 1  
    czesc mam problem wymieniałem sam baterie w centralnym zamku w cordobie 00 r zamek przestał działac naciskam swiatełko sie swieci na pilocie a nie chce ani zamykac ani otwierac jak go zakodowac
  • #17
    JACHO
    Level 22  
    Nie wiem jak jest w renault czy cordobie,ale w fordzie jest potrzebny tzw kluczyk matka (czerwony) zeby zakodować nowy lub zmienić kod w starym pilocie.
  • #18
    ultragraf
    Level 16  
    1. zamknac dobrym pilotem samochod, bedac w srodku auta
    To akurat chyba mozesz pominac bo u Ciebie juz miga.. :)
    2. wlaczyc stacyjke, dioda w przelaczniku centralnego zamka powinna
    szybko mrugac
    3. przycisnac przycisk centralnego zamka i trzymac az mrugnie tyle
    razy ile wynosi pierwsza cyfra
    4. puscic przycisk
    5. postepowac tak samo dla nastepnych cyfr
    6. po wprowadzeniu ostatniej dioda powinna zapalic sie na dluzej i
    zgasnac.
    7. wylaczyc stacyjke
    8. nacisnac na przycisk centralnego zamka, zamki powinny zamknac sie i
    otworzyc, dekoder jest przygotowany do wprowadzenia kodu pilotow.
    9. nacisnac dwa razy pierwszym pilotem zamki powinny sie otworzyc i
    zamknac
    10. nacisnac dwa razy drugim pilotem zamki powinny otworzyc sie i
    zamknac.

    Jezeli synchronizacja nie powiedzie sie z ktoryms z pilotow tzn ze
    jest on zly. Kod mozesz probowac wprowadzac 3 razy, potem dekoder sie
    zablokuje.
    _


    1.Po wprowadzeniu kodu wylaczyc stacyjke wyjac kluczyk nacisnac na
    przycisk centralnego zamka, zamki powinny sie otworzyc i zamknac,
    nacisnac 2x na 1-go plipa, zamki powinny sie zamknac i otworzyc,
    nacisnac 2x na 2go plipa, zamki powinny sie zamknac i otworzyc i
    wsio.. czas miedzy nacisnieciem 1 i 2 pilota nie dluzszy niz 3
    sekundy!
    Jak sie nie uda to sprobowac powtorzyc operacje...
    WOgole to sprawdz czy nie nalecialo wody przez antene... do odbiornika_______
  • #19
    siemianek
    Level 15  
    A wie ktoś może jak zakodowac czy zsynchronizowac kluczyk w mercedesie A-klasy A160 W168 bo kurde chyba mi kluczyk padl a niemam zapasowego :) a raczej na 100% to jest wina tego ze nie chce odpalic pozdrawiam
  • #20
    mr-perch
    Level 29  
    :arrow: siemianek, niezły archeolog jesteś. Odkopałeś temat stary jak węgiel. Możesz zsynchronizować pilota w ten sposób: naciśnij przycisk zamknij, potem otwórz i w ciągu 30sek przekręć kluczyk do 2-ej pozycji. Wprogramowanie nowych kluczy (pilotów) można zrobić tylko przy użyciu sprzętu diagnostycznego.