Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna po odłączeniu czujnika temperatury

07 Wrz 2009 15:15 12689 12
  • Poziom 12  
    Witam

    Posiadam auto Renault Laguna IphI 2,0 8v F3R '95 i silnik cały czas gaśnie - jade nagle auto traci obroty i gaśnie, albo tak pyrka jak by pracowało na 2 tłoki. Później po zgaśnięciu jest problem z odpaleniem. Dzieje się to i na gazie i na benzynie.

    Wymieniłem: Cewka , kopułka, kable, świece

    Kabel wysokiego napięcia idący od cewki do kopułki po 2 miesiącach w środku na złączeniu z cewką stał się cały zardzewiały - co mnie bardzo dziwi bo reszta złączeń do kopułki i do świec jest w stanie bardzo dobrym! Czemu tak mogło się stać?

    I jeszcze jedno pytanie - odłączyłem wczoraj czujnik temperatury wody podający dane do komputera - bo dziwiło mnie że wtyczka była oklejona taśmą izolacyjną, a co się okazało poprostu wtyczka nie chce wejść do końca na czujnik i dlatego poprzedni właściciel ją okleił żeby się trzymała, stąd moje pytanie - jak powinno auto zachowywać sie bez podłączonego czujnika? Dodam że odpala i jeździ tak jak do tej pory - obrotu nierówne, gaśnie co jakiś czas (dość często się to dzieje) i przy odpalaniu jest problem - można kręcić, paliwem śmierdzi, ale nie odpali, albo odpali albo zgaśnie.

    Jakieś rady?
    Jeśli trzeba jeszcze jakieś szczegóły to proszę pisać, odpowiem, bo być może wszystkiego co jest potrzebne do zdiagnozowania nie podałem

    Pozdrawiam
    Adrian
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    A zauważyłeś jak masz sytuacje że podczas jazdy gaśnie .
    Czy obrotomierz szybko czy powoli opada.
    To jest mus do dalszej wróżkowej diagnozy.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Powoli - schodzi na obroty czasem zatrzymuje się na 900, a czasem na 500 i nierówno pracuje po czym spada do zera albo wchodzi na 900, lub też odrazu jak schodzi to do samego zera - różnie się dzieje, najczęsciej schodzi bardzo nisko pyrnie kilka razy i zgaśnie. Ale tak żeby zgasł odrazu (żeby bardzo szybko obroty spadły) to się nie zdarza
  • Pomocny post
    Użytkownik obserwowany
    No to nie rozumiem jak to jest że jedziesz 60km/h i nagle schodzi do 900obr silnik i gaśnie.
    Nie rozumiem.
    Musiał byś wrzucić na luz.
  • Poziom 12  
    dobra wytłumacze:

    Wariant 1. Jade np. 90, wciskam sprzęgło i obroty spadają - silnik gaśnie lub też nie.

    Wariant 2. Jande np. 90 i nagle auto zaczyna mi chamować - jedzie tak jak by na popych. Nie reaguje na pedał gazu, po wciśnięciu sprzęgła obroty spadają i albo się zatrzymuja tak jak napisałem i pyrkają, albo gaśnie

    Tak się właśnie dzieje ;(
  • Pomocny post
    Poziom 22  
    Koledze romoo chodzi o to czy gdy auto w czasie jazdy zaczyna gasnąć to wskazówka obrotomierza schodzi powoli w dół czy od razu klapnie na zero.

    a pomijając obrotomierz podaj bezpośrednio z akumulatora napięcie na cewke
  • Poziom 12  
    Nie bardzo rozumie - mam podać tutaj jakie jest napięcie? czy chodzi o to że mam podpiąć cewkę bezpośrednio pod akumulator?

    Pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Tak, podepnij cewke bezpośrednio bo z tego co pisaleś to paliwo raczej dochodzi bo je czuć a nie pali.Jeżeli objawy nie wystąpią to będzie oznaczalo że ginie zasilanie na cewke(bądz sam aparat zaplonowy jest uszkodzony).Jeżeli problem się powtórzy to najpierw sprawdz świece czy są mokre i iskre.Pisaleś że wymienileś cewke-czy na nową?
  • Poziom 10  
    Na 99%masz uszkodona listwe wtrysku.pobiera ci caly czas benzyne koszt 100zl.
  • Poziom 12  
    a zawory regulowałeś???,to może byc również przyczyna twoich kłopotów. U mnie pomogło.
  • Poziom 32  
    Jezeli ta wtyczka bedzie felerna to wlasnie auto bedzi esie tak zachowywalo gdzy komputer nie dostaje informacji o aktualnej temp silnika i albo sadzie ze jest zimny co powoduje zalanie silnika. Z tego powodu równiez potem jest provlem z odpaleim i odpalac nalezy z przycisnietym do dech "pedalem gazu" przez kilka sek w celu przewietrzenia silnika.
  • Poziom 11  
    Szkoda że autor nie odpisał, czy rozwiązał problem, bo ja mam podobny.
    Na zimnym silniku, rano, pali od razu. Ale na ciepłym, jak postoi po trasie jakieś 15-20 min, nie pali. Wtedy musze dłużej kręcić i trzymać gaz, a po odpaleniu śmierdzi strasznie paliwem. I właśnie ostatnio zaczęło mi się świecić STOP i kontrolka temperatury. Jutro wymienię czujnik, bo zamówiłem dzisiaj. Ciekaw jestem efektu.
    I jeszcze mi się zaświeca SERV i kardiogram. Nie mam pojęcia co to jest.
    Wskazówka prędkościomierza leży, ale to chyba wina impulsatora.
    Jeśli ktoś zna przyczynę tych moich nieszczęsnych kłopotów, to bardzo proszę o radę.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    Wymiana czujnika nie pomogła. Wciąż są problemy z odpalaniem na ciepłym silniku.