Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż wtryskiwacza gazu zamiast benzyny

07 Wrz 2009 19:08 13039 32
  • Poziom 14  
    Witam speców od gazu.

    Mam pytanie - pomysł następujący:
    samochód ma wtrysk gazu jednopunktowy Bosch mono-jetronic z pojedynczym wtryskiwaczem o rezystancji ok 1ohm.
    Wersja sterownika 2.2 czyli starszy typ z normalną kopułką i pojedynczą cewką zapłonową /Peugeot 106 1,1l/ zamontowana jest instalacja gazowa klasy drugiej czyli step-motor i sterownik stag.
    Czy po wymianie reduktora na taki, który zredukuje gaz do ciśnienia względnego ok. 1Atm można by podpiąć pojedynczy dobry wtryskiwacz gazu typu np. magic. Oczywiście bez żadnego układu dodatkowego tylko wprost pod ECU.
    Czy ktoś już próbował takiego szalonego pomysłu?
    Teoretycznie powinno zadziałać:
    1. podobne rezystancje wtryskiwacza
    2. sterowanie prądowe
    3. adaptacja sterownika do paliwa.
    Oczywiście jest pytanie jak z szybkością takiego wtryskiwacza w porównaniu do wtrysku benzyny, bo jeśli chodzi o wydatek objętościowy to wg mnie powinien sobie poradzić.
  • Poziom 21  
    Sterownik benzyny nie poradzi sobie dobrze z gazem. Nie jest w stanie wziąć poprawek na zmieniającą się temperaturę i niestabilne ciśnienie gazu. Trzeba byłoby wiele doświadczeń z ustawianiem ciśnień i wysoko ustawiać zadziałanie gazu jeśli chodzi o temperaturę. Prostsza droga to jednak użycie komputera gazowego. Wtedy wszystko daję się ustawić programowo. Dzisiaj już za 100 zł można kupić używaną jednostkę dobrej firmy.
  • Poziom 11  
    Teoretycznie powinno nie działać ze względu na nieliniową charakterystykę wtryskiwacza gazu (inną od wtr. benzyny) ale w praktyce kto wie :D
  • Poziom 29  
    a w praktyce dziala:) probuj kolego ja dzis zaaplikowalem 4 punktowy wtrysk i dziala
  • Poziom 21  
    Wlodek22
    Jak wyjeździsz pełny zbiornik LPG to daj znać o efektach.
  • Poziom 14  
    wlodek22
    a jakie daleś wtryskiwacze i jaki reduktor na jakie ciśnienie nastawiłeś
  • Poziom 29  
    wtryskiwacze valtek 3 Ohm reduktor taki jaki byl pod reką Stargas (Hercules A), cisnienie aktualnie 1,1 bara, dysze rozwiercone na 2,4 mm silnik 2.0 8v
  • Poziom 11  
    Jest taki jeden problem, a nazywa się on "mapka", jest benzynowa i gazowa, jeśli usuniesz wtryskiwacz benzynowy to mapka benzynowa będzie ci się próbowała załączyć i napewno wyskoczy tzw. "czek", po drugie nie ma opcji jeżdżenia przy sterowniku staga na samym gazie, ponieważ on ma ustawione, że włącza się na benzynie i przechodzi przy odpowiedniej temperaturze reduktora, odpalić go na samym gazie to jest taka opcja jak "awaryjne odpalanie na samym gazie". Jeśli będziesz używał tej opcji przy każdym zapalaniu zaraz ci się znudzi bo ta operacja wymaga czasu, a pozatym na membramach reduktora pociągniesz 1 tydzień bo zaraz zkryszeją od zapodawania gazu na zimnym reduktorze, a koszt membramy to około 150zł (pomimo tego ciagne dalej). Nie masz opcji zasilania samym gazem bo komputer tego nie przerobi, on jest przystosowany na benzyne, a żeby go odstosowć byś musiał wyrombać pompe paliwa i do komputera zapodać odpowiednie napięcie, czyli na czujnikach ciśnienia byś musiął zapodać sygnał odpowiadający pracy pompy lecz dopiero po odpaleniu silnika, na czujniku ilości paliwa byś musiał dać, że jest powyżej rezerwy, i wiele innych sygnałów z innych czujników, sterowników, wtryskiwaczy itp.,to tyle z elektroniką pojazdu, a jak byś chciał dać to na ostro bez myśli sterowników to membramy, o których już wspomniałem zkryszeją oraz komputer i sterowniki podejrzewam, że będą powoli nawalać. Ogólnie jest taka możliwość, odepnij całą elektronikę i wszystko
  • Moderator Samochody
    Mrimial, widziałeś kiedyś na żywo jakiś samochód czy tylko w TV i komputerze?
    Szkoda że nie napisałeś jeszcze u czujnikach ciśnienia w filtrze powietrza.
  • Poziom 14  
    kolego mrmial zapytanie miało treść:
    "samochód ma wtrysk gazu jednopunktowy bosch mono-jetronic z pojedynczym wtryskiwaczem o rezystancji ok 1ohm. wersja sterownika 2.2 czyli starszy typ z normalną kopułką i pojedynczą cewką zapłonową /peugeot 106 1,1l/. zamontowana jest instalacja gazowa klasy drugiej czyli step-motor i sterownik stag.
    czy po wymianie reduktora na taki który zredukuje gaz do ciśnienia względnego ok. 1Atm można by podpiąć pojedynczy dobry wtryskiwacz gazu typu np. magic. oczywiście bez żadnego układu dodatkowego tylko wprost pod ECU."

    1. czyli niema tu mapy a jeśli jest to w postaci szczątkowej służącej tylko i wyłącznie poprawnej pracy zimnego silnika. na ciepłym jest tylko sprzężenie z sądy lambda.
    2. nikt nie sugerował demontażu wtrysku benzyny tylko przełączenie na inny wtryskiwacz po uzyskaniu koniecznych parametrów temperaturowych.
  • Poziom 18  
    Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale nie lubię jak nie kończy się tematów. Wsuder czy udało Ci się coś wykombinować z tym wtryskiem? Wlodek22 czy mógłbyś podać więcej szczegółów swojej instalacji?
  • Poziom 14  
    niestety zima oraz brak czasu (ponieważ pracuje w firmie świadczącej usługi księgowe a to przełom roku) - spowodował poślizg czyli po bilansach w marcu będe jeszcze raz do tematu podchodził.
    stan obecny doprowadza mnie do szewskiej pasji z powodu notorycznej adaptacji sterownika do paliwa. powoduje to zapalanie kontrolki check. reset polegający na odłączaniu akumulatora na 30 sek już mi sie nudzi. podpiąłem nawet symulator sondy lambda falą prostokątną ale niestety sterownik ecu nie jest taki głupi i wyczaił oszustwo
  • Poziom 18  
    Proponuje zastosować patent z przekaźnikiem odcinającym zasilanie pamięci ECU po wyłączeniu zapłonu. Na forum golfa temat jest szczegółowo opisany. Sam mam tak zrobione tez w monojetronicu 1.8 i sprawuje się świetnie.
  • Poziom 14  
    no w sumie wystarczy jeden kabel przepiąć z bezpośrednigo zasilania z akumulatora na sterowane przez kluczyk. nawet przekaźnik nie jest potrzebny. tylko jak mam to obić w temperaturze 0 lub -5C kiedy wszystko jest sztywne jak stal - to mi się odniechciewa. nestety garaż mam nieogrzewany
  • Poziom 11  
    Wlodek22 napisał:
    wtryskiwacze valtek 3 Ohm reduktor taki jaki byl pod reką Stargas (Hercules A), cisnienie aktualnie 1,1 bara, dysze rozwiercone na 2,4 mm silnik 2.0 8v

    A gdzie wpiąłeś się z wtryskiwaczami.
    Ja u siebie zapodałem wtryski REG wpięte powyżej (wcześniej) wtryskiwacza benzyny.
    Ma ktoś pomysł jak prosto sprawdzić ciśnienie jakie daje reduktor?
  • Poziom 29  
    tak jak w sekwencji poprzez dysze przed wtryskami benzynowymi.
    Co do ciśnienia to najlepiej jakiś mapsensor o znanej charakterystyce zazwyczaj na wyjściu 2,5v przy 1 bar, albo jakimś manometrem przy odpiętym podciśnieniu ustawiasz tyle ile sobie życzysz i podpinasz wężyk.
  • Poziom 11  
    Wlodek22 napisał:
    tak jak w sekwencji poprzez dysze przed wtryskami benzynowymi.
    Co do ciśnienia to najlepiej jakiś mapsensor o znanej charakterystyce zazwyczaj na wyjściu 2,5v przy 1 bar, albo jakimś manometrem przy odpiętym podciśnieniu ustawiasz tyle ile sobie życzysz i podpinasz wężyk.

    Zaraz, zaraz, jak przed wtryskami benzyny, na wtrysku BOSCH A2.2 jest jeden wtryskiwacz.
    Gdzie konkretnie się wpiąłeś?
    Pomiędzy wtryskiem a przepustnicą jest mało miejsca.
    Wpiąłeś 4 wtryskiwacze, czy mniej - jeden, dwa - masz jakieś fotki?
  • Poziom 29  
    dla jasności to nie mój temat. Ja to robiłem na silniku galanta z 4 wtryskiwaczami tak jak wcześniej pisałem podpięte tak jak w sekwencji nawiercany kolektor ssący.
  • Poziom 11  
    Wlodek22 napisał:
    dla jasności to nie mój temat. Ja to robiłem na silniku galanta z 4 wtryskiwaczami tak jak wcześniej pisałem podpięte tak jak w sekwencji nawiercany kolektor ssący.

    Dzięki bardzo za wyjaśnienia - czyli wygląda na to, że na prostym sterowniku benzynowym i wtrysku wielopunktowym działa. Na tej podstawie można wnioskować, że na monowtrysku też powinno, bo tu sterownik jest jeszcze prostszy ...
    Będę walczył i jakby co to napiszę czy się udało przy monowtrysku :)
  • Poziom 18  
    Widzę, że nie jestem jedyny...
    Ja również mam pewien pomysł.
    Moim autem testowym jest cc1,1
    Prosty silnik na jednopunktowym wtrysku.
    Ja mam podłączony gaz bezpośrednio pod wtryskiwacz PB.Powrót paliwa mam zaślepiony...
    Póki co mój cinkuś odpalił na tym ale przy próbie ruszenia nie ma mocy...
    Mam plan wstawić wtryskiwacz o większej wydajności. Póki co zawiesiłem się na poszukiwaniach.
  • Poziom 18  
    Świta mi pewna idea, Może ktoś już tego próbował. Silnik 1.8 8v na jednopunkcie BOSCH A2.2 Zamiast miksera Wstawiamy dystans Aluminiowy w który wkręcone będą dysze wtryskiwaczy powiedzmy dwóch, podpięte pod sterowanie wtryskiwacza benzynowego. Trzeba by aby dostosować ciśnienie gazu by wydatek paliwa był taki sam jak na benzynie. nie jest to może idealne rozwiązanie ale w miarę proste i w pełni odwracalne. Wie ktoś może jakie są czasy wtrysku benzynowego min i max? Pozdro !
  • Moderator Samochody
    Wtryskiwacz wystarczy jeden, po co aż dwa? Wydatek gazu nie może byc taki sam jak na benzynie, ze względu na to że gaz jest paliwem "słabszym", musi być większy. Sterowanie komputerem auta tez jest nietrafione - w układach wtrysku gazu masz przełączanie benzyna/lpg dla potrzeb rozruchu, a także nakładanie faz wtrysku obydwu paliw dla płynnego przełączenia czy zwiększenia mocy- co można konfigurowac w sterowniku LPG. Ponadto taka przeróbka nie będzie zgodna z wymaganiami odnośnie systemów zasilania LPG - instalacja gazowa nie może eliminowac zasilania paliwem podstawowym.
  • Poziom 18  
    Wiem o tym, że gazu musi być trochę więcej jak benzyny, w mojej wypowiedzi zabrakło słowa "odpowiedniego". Nie chcę eliminować zasilania benzyną, mam teraz gaz pierwszej generacji ze zwykłym przełącznikiem i walczę by usunąć mikser. Dwa wtryskiwacze po to bo nie wiem czy jeden wyrobi się by dostarczyć odpowiednią ilość gazu w tak krótkim czasie wtrysku jaki jest na biegu jałowym.
  • Moderator Samochody
    T1omek napisał:

    Dwa wtryskiwacze po to bo nie wiem czy jeden wyrobi się by dostarczyć odpowiednią ilość gazu w tak krótkim czasie wtrysku jaki jest na biegu jałowym.

    Jesli będzie miał przelot (wydajność) identyczny jak benzynowy, i utrzymasz wymagane stałe ciśnienie gazu, to czemu nie?
  • Moderator Samochody
    Tak w ogóle to mowa teraz o fazie ciekłej czy lotnej?
  • Poziom 18  
    widzialem instalacjie gazowa ,sekwencyjna w silniku z wtryskiem jednopunktowym.czas wtryskiwacza benzyny schodzil grubo ponizej 1ms,powiem tak byl to przerost formy nad trescia gdyz wtryski gazowe nie daly rady wiec odpada komp od pb do sterowania wtryskami gazu
  • Poziom 18  
    Przecież w nowszych samochodach na jednopunkcie z plastikowym kolektorem z powodzeniem zakłada się sekwencję i działa dobrze, np Peugeot 206 1.4 75KM.
  • Poziom 18  
    T1omek napisał:
    Przecież w nowszych samochodach na jednopunkcie z plastikowym kolektorem z powodzeniem zakłada się sekwencję i działa dobrze, np Peugeot 206 1.4 75KM.



    o ile wiem te peugoty wychodzily z wielopunktem,a niby jak zostal rozwiazany problem z czasem wtrysku :)
    Moderowany przez robokop:

    Bzdura!. Wlepić ostrzeżenie? Te silniki miały kilka róznych układów wtryskowych, min.Boscha (Mono Jetronic) czy MM, problem z czasem wtrysku to tez nie tutaj - kolega doczyta sobie w czym problem z czasami w układach wtrysku grupowego.

  • Poziom 18  
    gregor0819 napisał:

    o ile wiem te peugoty wychodzily z wielopunktem,a niby jak zostal rozwiazany problem z czasem wtrysku :)



    Sorry mój błąd to mi powiedział kolega, a nie sprawdziłem tego.