Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Montaż wtryskiwacza gazu zamiast benzyny

wsuder 07 Wrz 2009 19:08 12073 32
  • #1 07 Wrz 2009 19:08
    wsuder
    Poziom 13  

    Witam speców od gazu.

    Mam pytanie - pomysł następujący:
    samochód ma wtrysk gazu jednopunktowy Bosch mono-jetronic z pojedynczym wtryskiwaczem o rezystancji ok 1ohm.
    Wersja sterownika 2.2 czyli starszy typ z normalną kopułką i pojedynczą cewką zapłonową /Peugeot 106 1,1l/ zamontowana jest instalacja gazowa klasy drugiej czyli step-motor i sterownik stag.
    Czy po wymianie reduktora na taki, który zredukuje gaz do ciśnienia względnego ok. 1Atm można by podpiąć pojedynczy dobry wtryskiwacz gazu typu np. magic. Oczywiście bez żadnego układu dodatkowego tylko wprost pod ECU.
    Czy ktoś już próbował takiego szalonego pomysłu?
    Teoretycznie powinno zadziałać:
    1. podobne rezystancje wtryskiwacza
    2. sterowanie prądowe
    3. adaptacja sterownika do paliwa.
    Oczywiście jest pytanie jak z szybkością takiego wtryskiwacza w porównaniu do wtrysku benzyny, bo jeśli chodzi o wydatek objętościowy to wg mnie powinien sobie poradzić.

    0 29
  • SterControl
  • #2 08 Wrz 2009 15:23
    mirben
    Poziom 21  

    Sterownik benzyny nie poradzi sobie dobrze z gazem. Nie jest w stanie wziąć poprawek na zmieniającą się temperaturę i niestabilne ciśnienie gazu. Trzeba byłoby wiele doświadczeń z ustawianiem ciśnień i wysoko ustawiać zadziałanie gazu jeśli chodzi o temperaturę. Prostsza droga to jednak użycie komputera gazowego. Wtedy wszystko daję się ustawić programowo. Dzisiaj już za 100 zł można kupić używaną jednostkę dobrej firmy.

    0
  • #3 13 Wrz 2009 23:06
    Dawid_d
    Poziom 11  

    Teoretycznie powinno nie działać ze względu na nieliniową charakterystykę wtryskiwacza gazu (inną od wtr. benzyny) ale w praktyce kto wie :D

    0
  • #4 13 Wrz 2009 23:58
    Wlodek22
    Poziom 27  

    a w praktyce dziala:) probuj kolego ja dzis zaaplikowalem 4 punktowy wtrysk i dziala

    0
  • #5 14 Wrz 2009 00:24
    mirben
    Poziom 21  

    Wlodek22
    Jak wyjeździsz pełny zbiornik LPG to daj znać o efektach.

    0
  • #6 14 Wrz 2009 01:19
    wsuder
    Poziom 13  

    wlodek22
    a jakie daleś wtryskiwacze i jaki reduktor na jakie ciśnienie nastawiłeś

    1
  • SterControl
  • #7 14 Wrz 2009 13:33
    Wlodek22
    Poziom 27  

    wtryskiwacze valtek 3 Ohm reduktor taki jaki byl pod reką Stargas (Hercules A), cisnienie aktualnie 1,1 bara, dysze rozwiercone na 2,4 mm silnik 2.0 8v

    0
  • #8 14 Wrz 2009 19:15
    mrmial
    Poziom 11  

    Jest taki jeden problem, a nazywa się on "mapka", jest benzynowa i gazowa, jeśli usuniesz wtryskiwacz benzynowy to mapka benzynowa będzie ci się próbowała załączyć i napewno wyskoczy tzw. "czek", po drugie nie ma opcji jeżdżenia przy sterowniku staga na samym gazie, ponieważ on ma ustawione, że włącza się na benzynie i przechodzi przy odpowiedniej temperaturze reduktora, odpalić go na samym gazie to jest taka opcja jak "awaryjne odpalanie na samym gazie". Jeśli będziesz używał tej opcji przy każdym zapalaniu zaraz ci się znudzi bo ta operacja wymaga czasu, a pozatym na membramach reduktora pociągniesz 1 tydzień bo zaraz zkryszeją od zapodawania gazu na zimnym reduktorze, a koszt membramy to około 150zł (pomimo tego ciagne dalej). Nie masz opcji zasilania samym gazem bo komputer tego nie przerobi, on jest przystosowany na benzyne, a żeby go odstosowć byś musiał wyrombać pompe paliwa i do komputera zapodać odpowiednie napięcie, czyli na czujnikach ciśnienia byś musiął zapodać sygnał odpowiadający pracy pompy lecz dopiero po odpaleniu silnika, na czujniku ilości paliwa byś musiał dać, że jest powyżej rezerwy, i wiele innych sygnałów z innych czujników, sterowników, wtryskiwaczy itp.,to tyle z elektroniką pojazdu, a jak byś chciał dać to na ostro bez myśli sterowników to membramy, o których już wspomniałem zkryszeją oraz komputer i sterowniki podejrzewam, że będą powoli nawalać. Ogólnie jest taka możliwość, odepnij całą elektronikę i wszystko

    0
  • #9 14 Wrz 2009 20:24
    ociz
    Moderator Samochody

    Mrimial, widziałeś kiedyś na żywo jakiś samochód czy tylko w TV i komputerze?
    Szkoda że nie napisałeś jeszcze u czujnikach ciśnienia w filtrze powietrza.

    0
  • #10 14 Wrz 2009 23:26
    wsuder
    Poziom 13  

    kolego mrmial zapytanie miało treść:
    "samochód ma wtrysk gazu jednopunktowy bosch mono-jetronic z pojedynczym wtryskiwaczem o rezystancji ok 1ohm. wersja sterownika 2.2 czyli starszy typ z normalną kopułką i pojedynczą cewką zapłonową /peugeot 106 1,1l/. zamontowana jest instalacja gazowa klasy drugiej czyli step-motor i sterownik stag.
    czy po wymianie reduktora na taki który zredukuje gaz do ciśnienia względnego ok. 1Atm można by podpiąć pojedynczy dobry wtryskiwacz gazu typu np. magic. oczywiście bez żadnego układu dodatkowego tylko wprost pod ECU."

    1. czyli niema tu mapy a jeśli jest to w postaci szczątkowej służącej tylko i wyłącznie poprawnej pracy zimnego silnika. na ciepłym jest tylko sprzężenie z sądy lambda.
    2. nikt nie sugerował demontażu wtrysku benzyny tylko przełączenie na inny wtryskiwacz po uzyskaniu koniecznych parametrów temperaturowych.

    0
  • #11 04 Lut 2010 10:56
    T1omek
    Poziom 18  

    Przepraszam, że odgrzewam kotleta ale nie lubię jak nie kończy się tematów. Wsuder czy udało Ci się coś wykombinować z tym wtryskiem? Wlodek22 czy mógłbyś podać więcej szczegółów swojej instalacji?

    0
  • #12 10 Lut 2010 21:16
    wsuder
    Poziom 13  

    niestety zima oraz brak czasu (ponieważ pracuje w firmie świadczącej usługi księgowe a to przełom roku) - spowodował poślizg czyli po bilansach w marcu będe jeszcze raz do tematu podchodził.
    stan obecny doprowadza mnie do szewskiej pasji z powodu notorycznej adaptacji sterownika do paliwa. powoduje to zapalanie kontrolki check. reset polegający na odłączaniu akumulatora na 30 sek już mi sie nudzi. podpiąłem nawet symulator sondy lambda falą prostokątną ale niestety sterownik ecu nie jest taki głupi i wyczaił oszustwo

    0
  • #13 10 Lut 2010 21:20
    T1omek
    Poziom 18  

    Proponuje zastosować patent z przekaźnikiem odcinającym zasilanie pamięci ECU po wyłączeniu zapłonu. Na forum golfa temat jest szczegółowo opisany. Sam mam tak zrobione tez w monojetronicu 1.8 i sprawuje się świetnie.

    0
  • #14 10 Lut 2010 21:52
    wsuder
    Poziom 13  

    no w sumie wystarczy jeden kabel przepiąć z bezpośrednigo zasilania z akumulatora na sterowane przez kluczyk. nawet przekaźnik nie jest potrzebny. tylko jak mam to obić w temperaturze 0 lub -5C kiedy wszystko jest sztywne jak stal - to mi się odniechciewa. nestety garaż mam nieogrzewany

    0
  • #15 15 Lut 2010 13:20
    tomto
    Poziom 11  

    Wlodek22 napisał:
    wtryskiwacze valtek 3 Ohm reduktor taki jaki byl pod reką Stargas (Hercules A), cisnienie aktualnie 1,1 bara, dysze rozwiercone na 2,4 mm silnik 2.0 8v

    A gdzie wpiąłeś się z wtryskiwaczami.
    Ja u siebie zapodałem wtryski REG wpięte powyżej (wcześniej) wtryskiwacza benzyny.
    Ma ktoś pomysł jak prosto sprawdzić ciśnienie jakie daje reduktor?

    0
  • #16 25 Lut 2010 00:04
    Wlodek22
    Poziom 27  

    tak jak w sekwencji poprzez dysze przed wtryskami benzynowymi.
    Co do ciśnienia to najlepiej jakiś mapsensor o znanej charakterystyce zazwyczaj na wyjściu 2,5v przy 1 bar, albo jakimś manometrem przy odpiętym podciśnieniu ustawiasz tyle ile sobie życzysz i podpinasz wężyk.

    0
  • #17 25 Lut 2010 19:45
    tomto
    Poziom 11  

    Wlodek22 napisał:
    tak jak w sekwencji poprzez dysze przed wtryskami benzynowymi.
    Co do ciśnienia to najlepiej jakiś mapsensor o znanej charakterystyce zazwyczaj na wyjściu 2,5v przy 1 bar, albo jakimś manometrem przy odpiętym podciśnieniu ustawiasz tyle ile sobie życzysz i podpinasz wężyk.

    Zaraz, zaraz, jak przed wtryskami benzyny, na wtrysku BOSCH A2.2 jest jeden wtryskiwacz.
    Gdzie konkretnie się wpiąłeś?
    Pomiędzy wtryskiem a przepustnicą jest mało miejsca.
    Wpiąłeś 4 wtryskiwacze, czy mniej - jeden, dwa - masz jakieś fotki?

    0
  • #18 25 Lut 2010 23:04
    Wlodek22
    Poziom 27  

    dla jasności to nie mój temat. Ja to robiłem na silniku galanta z 4 wtryskiwaczami tak jak wcześniej pisałem podpięte tak jak w sekwencji nawiercany kolektor ssący.

    0
  • #19 26 Lut 2010 09:44
    tomto
    Poziom 11  

    Wlodek22 napisał:
    dla jasności to nie mój temat. Ja to robiłem na silniku galanta z 4 wtryskiwaczami tak jak wcześniej pisałem podpięte tak jak w sekwencji nawiercany kolektor ssący.

    Dzięki bardzo za wyjaśnienia - czyli wygląda na to, że na prostym sterowniku benzynowym i wtrysku wielopunktowym działa. Na tej podstawie można wnioskować, że na monowtrysku też powinno, bo tu sterownik jest jeszcze prostszy ...
    Będę walczył i jakby co to napiszę czy się udało przy monowtrysku :)

    0
  • #20 15 Maj 2010 22:33
    grunz
    Poziom 18  

    Widzę, że nie jestem jedyny...
    Ja również mam pewien pomysł.
    Moim autem testowym jest cc1,1
    Prosty silnik na jednopunktowym wtrysku.
    Ja mam podłączony gaz bezpośrednio pod wtryskiwacz PB.Powrót paliwa mam zaślepiony...
    Póki co mój cinkuś odpalił na tym ale przy próbie ruszenia nie ma mocy...
    Mam plan wstawić wtryskiwacz o większej wydajności. Póki co zawiesiłem się na poszukiwaniach.

    0
  • #21 15 Lip 2010 12:31
    T1omek
    Poziom 18  

    Świta mi pewna idea, Może ktoś już tego próbował. Silnik 1.8 8v na jednopunkcie BOSCH A2.2 Zamiast miksera Wstawiamy dystans Aluminiowy w który wkręcone będą dysze wtryskiwaczy powiedzmy dwóch, podpięte pod sterowanie wtryskiwacza benzynowego. Trzeba by aby dostosować ciśnienie gazu by wydatek paliwa był taki sam jak na benzynie. nie jest to może idealne rozwiązanie ale w miarę proste i w pełni odwracalne. Wie ktoś może jakie są czasy wtrysku benzynowego min i max? Pozdro !

    0
  • #22 15 Lip 2010 14:57
    robokop
    Moderator Samochody

    Wtryskiwacz wystarczy jeden, po co aż dwa? Wydatek gazu nie może byc taki sam jak na benzynie, ze względu na to że gaz jest paliwem "słabszym", musi być większy. Sterowanie komputerem auta tez jest nietrafione - w układach wtrysku gazu masz przełączanie benzyna/lpg dla potrzeb rozruchu, a także nakładanie faz wtrysku obydwu paliw dla płynnego przełączenia czy zwiększenia mocy- co można konfigurowac w sterowniku LPG. Ponadto taka przeróbka nie będzie zgodna z wymaganiami odnośnie systemów zasilania LPG - instalacja gazowa nie może eliminowac zasilania paliwem podstawowym.

    0
  • #23 15 Lip 2010 15:21
    T1omek
    Poziom 18  

    Wiem o tym, że gazu musi być trochę więcej jak benzyny, w mojej wypowiedzi zabrakło słowa "odpowiedniego". Nie chcę eliminować zasilania benzyną, mam teraz gaz pierwszej generacji ze zwykłym przełącznikiem i walczę by usunąć mikser. Dwa wtryskiwacze po to bo nie wiem czy jeden wyrobi się by dostarczyć odpowiednią ilość gazu w tak krótkim czasie wtrysku jaki jest na biegu jałowym.

    0
  • #24 15 Lip 2010 15:39
    robokop
    Moderator Samochody

    T1omek napisał:

    Dwa wtryskiwacze po to bo nie wiem czy jeden wyrobi się by dostarczyć odpowiednią ilość gazu w tak krótkim czasie wtrysku jaki jest na biegu jałowym.

    Jesli będzie miał przelot (wydajność) identyczny jak benzynowy, i utrzymasz wymagane stałe ciśnienie gazu, to czemu nie?

    0
  • #25 15 Lip 2010 19:23
    ociz
    Moderator Samochody

    Tak w ogóle to mowa teraz o fazie ciekłej czy lotnej?

    0
  • #27 15 Lip 2010 20:10
    gregor0819
    Poziom 18  

    widzialem instalacjie gazowa ,sekwencyjna w silniku z wtryskiem jednopunktowym.czas wtryskiwacza benzyny schodzil grubo ponizej 1ms,powiem tak byl to przerost formy nad trescia gdyz wtryski gazowe nie daly rady wiec odpada komp od pb do sterowania wtryskami gazu

    0
  • #28 19 Lip 2010 08:27
    T1omek
    Poziom 18  

    Przecież w nowszych samochodach na jednopunkcie z plastikowym kolektorem z powodzeniem zakłada się sekwencję i działa dobrze, np Peugeot 206 1.4 75KM.

    0
  • #29 19 Lip 2010 13:57
    gregor0819
    Poziom 18  

    T1omek napisał:
    Przecież w nowszych samochodach na jednopunkcie z plastikowym kolektorem z powodzeniem zakłada się sekwencję i działa dobrze, np Peugeot 206 1.4 75KM.



    o ile wiem te peugoty wychodzily z wielopunktem,a niby jak zostal rozwiazany problem z czasem wtrysku :)
    Moderowany przez robokop:

    Bzdura!. Wlepić ostrzeżenie? Te silniki miały kilka róznych układów wtryskowych, min.Boscha (Mono Jetronic) czy MM, problem z czasem wtrysku to tez nie tutaj - kolega doczyta sobie w czym problem z czasami w układach wtrysku grupowego.

    0
  • #30 19 Lip 2010 14:41
    T1omek
    Poziom 18  

    gregor0819 napisał:

    o ile wiem te peugoty wychodzily z wielopunktem,a niby jak zostal rozwiazany problem z czasem wtrysku :)



    Sorry mój błąd to mi powiedział kolega, a nie sprawdziłem tego.

    0