Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dioda sygnalizująca świecenie się świateł dziennych Megane

michael2303 07 Wrz 2009 20:24 5644 11
  • #1 07 Wrz 2009 20:24
    michael2303
    Poziom 11  

    Witam,
    Chcę zamontować światła dzienne automat (dzienne gasną po zapaleniu mijania/pozycyjnych) do samochodu. Zastanawiam się czy mogę wstawić diodę sygnalizującą świecenie się. Lampy które zamawiam to światła dzienne Czy można ją wstawić według tego co zamieściłem na załączniku?
    Dioda sygnalizująca świecenie się świateł dziennych Megane


    Chyba teraz będzie dobrze.

    0 11
  • #2 07 Wrz 2009 20:38
    balonika3
    Poziom 36  

    Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale chcesz ją wpiąć szeregowo w jakieś zasilanie? Absolutnie.

    0
  • #3 07 Wrz 2009 20:46
    michael2303
    Poziom 11  

    Dioda przewodzi w jednym kierunku, czyli chcę ją zamontować zgodnie z tą zasadą. Prąd będzie płynąć przewodem do lampy. A jeśli się mylę to w jaki sposób to zrobić?

    0
  • #4 07 Wrz 2009 23:08
    krzyjak
    Poziom 29  

    :arrow: michael2303 Nawet jeśli wepniesz diodę w ten sposób to to nie będzie sygnalizacja świecenia się świateł dziennych tylko sygnalizacja pojawienia się napięcia na zaciskach żarówki halogenowej czy tam diody . Lepiej zrobić tak: Nawijasz kilka zwojów drutem 1,5 mm² na kontaktron i ten drut włączasz szeregowo do zasilania lampy. Do styków kontaktronu połączasz diodę LED. Jeśli prąd płynie przez żarówkę to styki kontaktronu zostają zwarte i dioda świeci.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Zobacz jeszcze to: https://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=459

    0
  • #5 08 Wrz 2009 09:05
    mczapski
    Poziom 38  

    Jeśli ta dioda jest diodą świecącą a twój rysunek i opis prawidłowy to uzyskasz informację o włączeniu zapłonu i nic więcej. Tyle, że chyba nie tak ma być. Z opisu sprzedawcy niewiele wynika co do działania, ale zapewne jest tam kilka przewodów a zapewniona automatyka funkcjonowania. Zatem przydatność takiej diody niewielka. Jeśli już musisz coś kombinować to proponowałbym przyłączenie takiej diody między zasilaniem układu i wyjściem na element świecący.

    0
  • #6 09 Wrz 2009 22:14
    wsuder
    Poziom 13  

    a może podejść do tematu inaczej. zasilić jeden biegun lamp dziennych ze stacyjki a drugi biegun z mijania h4 czy h7. efekt bedzie taki że po zapaleniu auta lampy bedą sie zawsze świecić aż do momentu włączenia lamp mijania. po włączeniu lamp mijania poprostu zgasną z powodu braku zasilania /obydwie strony żarówek bedą miały ponencjał +12v czyli brak przepływu prądu./ przy tak prostej konstrukcji kontrolka bedzie zbędna - poprostu nie da sie nie włączyć lamp.
    wadą jest to że jesli zapalimy długie - to lampy dzienne też sie zapalą ale nikomu to nie przeszkadza.
    obecnie po nowelizacji przepisów trzeba mieć tylko przód zapalony i nie jest konieczne już włączenie lamp pozycyjnych. trzeba tylko uważać by przy zakupie lamp miały homologacje RL. lampy takie małogabarytowe produkuje hella tylko cena ok 250 zł lub polskie z lampcaru za 16zł sztuka.

    0
  • #7 09 Wrz 2009 22:18
    balonika3
    Poziom 36  

    Jeśli dobrze rozumiem, to chcesz łączyć lampy szeregowo. Niedopuszczalne.

    1
  • #8 14 Wrz 2009 23:39
    wsuder
    Poziom 13  

    szeregowe byłoby połączenie lampy dziennej z lampą mijania. z uwagi na różnne moce zarników świciła by tylko lampa dzienna. po podaniu napięcia z przełącznika świateł gaśnie dzienna a zapala śię mijania.
    przetestowane w peugocie 106

    0
  • #9 15 Wrz 2009 09:04
    mczapski
    Poziom 38  

    Człowiek kupił już te światła i chce stosować, więc chyba nie b ędzie przerabiał instalacji samochodu skoro sprzedawca informuje: Po uruchomieniu silnika światła do jazdy dziennej zapalają się automatycznie , po włączeniu świateł pozycyjnych, światła do jazdy dziennej gasną.. Rozumiem, że użytkownik chce tylko wiedzieć, czy światła rzeczywiście świecą się. czyli włączenie jakiegokolwiek źródła światła między zasilanie diod (tak są jakieś sterowniki) i masę pojazdu. a może zwyczajnie podłączyć i nic nie kombinować?

    0
  • #10 28 Sty 2010 01:05
    kam111
    Poziom 1  

    Jeżeli twoje światła do jazdy dziennej mają małą moc tj kilka watt(LED) i są to automatyczne światła to ja wpiął bym diodę prostowniczą o dużej mocy szeregowo w obwód. Na diodzie prostowniczej jeśli prąd będzie płynął(dzienne świecą) będziesz miał spadek napięcia o min 0,5 V i tę różnicę wykorzystasz to spolaryzowania tranzystora, który zaświeci twoją kontrolkę.

    0
  • #11 28 Sty 2010 17:45
    jerzyf
    Poziom 22  

    Diodę LED podłącz tak: + tak jak pokazałeś na schemacie, czyli do + po stacyjce, - do przewodu, który idzie do świateł pozycyjnych. Działanie:, gdy włączysz stacyjkę napięcie pojawi się na lampach dziennych i na diodzie sygnalizacyjnej, drugi koniec diody przez żarówkę świateł pozycyjnych będzie połączony z masą. Ponieważ prąd diody jest bardo mały (5-15mA) żarówki nie będą świecić. Po włączeniu świateł pozycyjnych na obu końcówkach diody LED będzie + i dioda zgaśnie wraz z światłami dziennymi. Należy nadmienić, że światła dzienne nie mogą się świecić z żadnymi innymi światłami znajdującymi się z przodu, chyba, że z długimi podczas migania, ale w trakcie migania długimi dzienne nie mogą się wyłączać!.

    Nie zauważyłem że to odgrzewany kotlet!.:cry:

    0
  • #12 14 Wrz 2011 17:43
    szycha
    Poziom 17  

    Witam.
    Gdzie powinienem się podpiąć z automatem , który pin w skrzyneczce po prawej stronie aby pojawiało się napiecie + 12 V po zapaleniu silnika, Megane II 1.9 dCI.

    <<<SZYCHA>>>


    O2 CAN DO.

    0