Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Stawka Vat na wykonanie instalacji systemu alarmowego

mmarcz 07 Wrz 2009 20:40 6257 9
  • #1 07 Wrz 2009 20:40
    mmarcz
    Poziom 11  

witam,

Czy instalacja systemu alarmowego w domu jednorodzinnym dalej podlega 7% stawce VAT ?? . Jak rozliczacie sprzęt (centrale czujki kable etc) - czy wchodzi to w cene usługi czy jako osobna pozycja ? Jeśli do całości usługi (7%) to jak rozliczyć różnicę w Vat (zakup alarmu 22%).

Do tej pory wszystko śmigałem na 22% ale ostatnio klienci sie dopytywali czy można na 7% itp.

Nie znam się na tym wiec proszę o poradę :)

pozdrawiam

0 9
  • #2 07 Wrz 2009 21:13
    BENO99
    Poziom 26  

http://www.vat.pl/vat_w_uslugach_remontowobudowlanych_komentarz_vat_interpretacje_258.php
    http://www.rp.pl/artykul/120602,318486_Wysoko...cic___zalezy_od_rodzaju_wykonanych_robot.html

A najlepiej jak otrzymasz interpretacje na piśmie z US w jakim się rozliczasz .
    Niestety nasze prawo podatkowe jest takie ze jeden może płacić taki podatek a drugi inny za ta sama czynność prawną zależny od interpretacji US.

Pozdrawiam

0
  • #4 08 Wrz 2009 21:13
    mmarcz
    Poziom 11  

dzieki za info,

czyli jak dobrze rozumię tylko robiczna jest na 7% a materiał dalej 22%.

Ciekawe jak to solid tłumaczy w US bo wystawiają FV za alarm z montażem na 7% z pozycją "montaż ..." i nic nie pisza o tym jakie materiały na to poszły.

Może tak jest że np centrala stanowi koszt późniejszej usługi ? Sam nie wiem :cry:

A wy jak wystawiacie FV z 7% Vat na całość instalacji ??

0
  • #5 09 Wrz 2009 22:33
    Andrzej Stachurski
    Poziom 20  

Ja jeśli już wystawiam klientowi indywidualnemu to całość z 22%vat. Ma to jedną niezaprzeczalną zaletę - nigdy nie zostanę posądzony przez US uszczuplenie należnego im Vatu

0
  • #6 11 Wrz 2009 21:43
    mmarcz
    Poziom 11  

Andrzej Stachurski napisał: