Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Stawka Vat na wykonanie instalacji systemu alarmowego

mmarcz 07 Sep 2009 20:40 6590 9
Optex
    mmarcz
    Level 12  
    witam,

Czy instalacja systemu alarmowego w domu jednorodzinnym dalej podlega 7% stawce VAT ?? . Jak rozliczacie sprzęt (centrale czujki kable etc) - czy wchodzi to w cene usługi czy jako osobna pozycja ? Jeśli do całości usługi (7%) to jak rozliczyć różnicę w Vat (zakup alarmu 22%).

Do tej pory wszystko śmigałem na 22% ale ostatnio klienci sie dopytywali czy można na 7% itp.

Nie znam się na tym wiec proszę o poradę :)

pozdrawiam
  • Optex
    BENO99
    Level 26  
    http://www.vat.pl/vat_w_uslugach_remontowobudowlanych_komentarz_vat_interpretacje_258.php
    http://www.rp.pl/artykul/120602,318486_Wysoko...cic___zalezy_od_rodzaju_wykonanych_robot.html

A najlepiej jak otrzymasz interpretacje na piśmie z US w jakim się rozliczasz .
    Niestety nasze prawo podatkowe jest takie ze jeden może płacić taki podatek a drugi inny za ta sama czynność prawną zależny od interpretacji US.

Pozdrawiam
  • Optex
    mmarcz
    Level 12  
    dzieki za info,

czyli jak dobrze rozumię tylko robiczna jest na 7% a materiał dalej 22%.

Ciekawe jak to solid tłumaczy w US bo wystawiają FV za alarm z montażem na 7% z pozycją "montaż ..." i nic nie pisza o tym jakie materiały na to poszły.

Może tak jest że np centrala stanowi koszt późniejszej usługi ? Sam nie wiem :cry:

A wy jak wystawiacie FV z 7% Vat na całość instalacji ??
    Andrzej Stachurski
    Level 21  
    Ja jeśli już wystawiam klientowi indywidualnemu to całość z 22%vat. Ma to jedną niezaprzeczalną zaletę - nigdy nie zostanę posądzony przez US uszczuplenie należnego im Vatu
    mmarcz
    Level 12  
    Andrzej Stachurski wrote: