Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z podłączeniem siłownika od centralnego w bagażniku

kisiel850 08 Wrz 2009 11:16 1998 7
  • #1 08 Wrz 2009 11:16
    kisiel850
    Poziom 8  

    Witam
    Montuję centralny zamek (taki uniwersalny z Allegro) w golfie MK3 w wersji Variant. Zamontowałem już siłowniki w drzwiach, podłączyłem sterownik, podpiąłem się pod kierunkowskazy i wszystko działa. Sterownik ma drugi kanał np. do podłączenia siłownika do klapki wlewu paliwa lub klapy bagażnika. Ja podpinam go pod zamek w bagażniku. Sterownik po naciśnięciu przycisku drugiego kanału daje przez 1s masę na ten właśnie oddzielny kanał (1 kabelek). Ze schematu z dołączonej instrukcji wynika, że trzeba to zrobić przez przekaźnik. Podpiąłem się tak jak na rysunku.
    Problem z podłączeniem siłownika od centralnego w bagażniku

    Dałem +12V z akumulatora na piny 86 i 30, kabelek od sterownika do 85 a z pinu 87 podpiąłem się pod siłownik. Drugi kabelek od siłownika zmasowałem. Jeśli na "krótko" daję na chwilę +12V dla siłownika bagażnika to otwiera on mi klapę. Nie działa mi jedynie przez ten przekaźnik.Jak naciskam na pilot to nic się nie dzieje, ale gdy go dłużej przytrzymam to brzęczy przekaźnik. Czy zastosowałem może zły przekaźnik?? Napisane jest na nim 30A/40A. Czy są inne przekaźniki i powinien być zastosowany inny?? A może źle podłączyłem się pod piny przekaźnika? Pin 87a powinien zostać "wolny"?? Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.

    0 7
  • #2 08 Wrz 2009 15:59
    glosny83
    Poziom 28  

    85 + stały
    86 - sterowanie z centralki
    30 + stały
    87 + sterowanie siłownika
    w ten sposób zasterujesz tylko w jedną stronę jeśli ci chodzi tylko o np otwieranie bagażnika jeśli chcesz otwierać i zamykać sterowanie musi być z sygnału od drzwi

    0
  • #3 08 Wrz 2009 19:46
    kisiel850
    Poziom 8  

    okazał się zły przekaźnik, teraz wszystko działa na moim sposobie podłączenia

    problem teraz mam taki skąd wziąć +12V w klapie bagażnika (lub z tyłu samochodu) na STAŁE??? nie ciągnąłem przewodu plusowego od centralki bo nie wiedziałem, że będzie potrzebny, wszystkie maskownice mam już dawno pozakładane, bardzo ciężko jest przepchać kabelek przez tylny "słupek" i przez otwory w klapie i chciałbym teraz tego uniknąć, jeśli oczywiście jest możliwe "złapanie na stałe" plusa gdzieś z tyłu????

    0
  • Pomocny post
    #4 08 Wrz 2009 20:16
    emeryt2
    Poziom 42  

    Przekażnik umieszcz obok skrzyneczki sterownika , przewód z 87 na siłownik klapy , masę znajdziesz z tyłu.

    0
  • #5 08 Wrz 2009 20:38
    kisiel850
    Poziom 8  

    nie wiem dlaczego sam na to nie wpadłem, umieszczę przekaźnik przy centralce a położony już kabelek wykorzystam na plusa do siłownika, dzięki za pomysł :)

    0
  • #6 16 Mar 2010 18:32
    toudi29
    Poziom 14  

    dobrze kooledzy ale jak to jest zrobione że klapa odskakuje

    0
  • #7 16 Mar 2010 22:02
    PAWEL222227
    Poziom 16  

    Bo uszczelka ją odpycha .

    0
  • #8 29 Mar 2010 07:52
    Fircyk81
    Poziom 9  

    kisiel850 napisał:
    okazał się zły przekaźnik, teraz wszystko działa na moim sposobie podłączenia

    problem teraz mam taki skąd wziąć +12V w klapie bagażnika (lub z tyłu samochodu) na STAŁE??? nie ciągnąłem przewodu plusowego od centralki bo nie wiedziałem, że będzie potrzebny, wszystkie maskownice mam już dawno pozakładane, bardzo ciężko jest przepchać kabelek przez tylny "słupek" i przez otwory w klapie i chciałbym teraz tego uniknąć, jeśli oczywiście jest możliwe "złapanie na stałe" plusa gdzieś z tyłu????



    wymieniłeś dalej na 30A/40A ? mam ten sam problem

    -1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo