Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Migająca kontrolka oleju TDI

08 Wrz 2009 13:51 9789 20
  • Poziom 9  
    Witam
    Mam problem z moim 1.9TDI 1z 94'. Mruga i piszczy mi kontrolka oleju powyżej 2tys. obr na 5 biegu przy 100-110km/h. Zdarza się to dosyć często, ale nie zawsze. Nigdy na postoju niezależnie od temp silnika. Auto pali na dotyk, dobrze ciągnie, 0 problemów, chodzi równo itd Pojechałem przed chwila na pomiar ciśnienia oleju-załamałem się. Przy 70stopniach było 1,5bara, wraz ze wzrostem temp ciśnienie było coraz mniejsze i tak przy 90stopniach wynosiło 0,9bara. Dlaczego? Za co się zabrać? Pompa oleju?-oby. Proponują na początek ściągnięcie miski olejowej i sprawdzenie stanu panewki. Co o tym sadzicie? Nie znam się na tym, wiem jedynie ze czekają mnie poważne wydatki ;/
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 34  
    Miałem taki przypadek w VW 1,9 tdi, ale powodem tego było pęknięcie rurki zasilającej turbinę w olej do jej smarowania. W wyniku tej awarii wyciekł olej z silnika i natychmiast kontrolka ciśnienia oleju sygnalizowała awarię a brzęczyk tak nap....., że nie sposób przebywać w aucie.
    Nic kolego nie pisałeś o poziomie oleju, a może wreszcie trzeba wymienić olej i nalać go do odpowiedniego poziomu ?.
  • Poziom 9  
    Olej jest nowy i w normie.
  • Poziom 18  
    proponuje dla pewnosci sprawdzic ladowanie jesli bedzie za duze badz za male objawy beda podobne choc tutaj wskazuje wszystko na panewki
  • spec od auto-elektro
    Na pewno silnik ma swój przebieg zależy na jakim oleju jeździsz bo jeżeli na pełnym syntetyku można dać 5 lub 10 gęstszy.P
  • Poziom 9  
    Mój akumulator jest bardzo duży, nie wiem dokładnie ile ma, bo nigdzie nie pisze ale objętościowo jest większy od 74Ah. Co do oleju, to od 20tys km zmieniłem na mineralny-wiem ze to błąd, ale to nie ma większego znaczenia w tym przypadku. Ale co ma akumulator wspólnego z ciśnieniem oleju? Nie wiem jak jest z ładowaniem, ale w zimie sprawuje się super.
  • spec od auto-elektro
    Musiałbyś mieć całkowity zanik ładowania , po drugie widać ewidentnie że to sprawa ciśnienia oleju chociaż nie jest jeszcze najgorsze.P
  • Poziom 9  
    Co do przebiegu, to szlag go wie, ale na blacie ma 230tyś km. Nie widać jakichś większych śladów zużycia. W poniedziałek miska olejowa idzie w dół i wszystko się okaże. Pozostała mi tylko nadzieja że obejdzie się bez remontu. A jeśli jednak, to co w takim wypadku podlega wymianie i jaki jest przybliżony koszt takiego remontu?
  • Poziom 39  
    A może jakiś pomiar ciśnienia na początek zanim r........ silnik,najpierw pomiary a potem naprawy!!(oczywiście ciśnienia oleju,masz czujnik dynamicznej kontroli ciśienia)
  • Poziom 39  
    Pomiar ciśnienia już robil nie napisałtylko przy jakich obrotach miał te wartości ciśnienia.
  • Poziom 9  
    trans-serwis napisał:
    Pomiar ciśnienia już robil nie napisałtylko przy jakich obrotach miał te wartości ciśnienia.

    pomiar ciśnienia był robiony na najniższych obrotach-bez gazu.
  • Poziom 39  
    Jakiego koloru masz czujnik przy filtrze oleju.
  • Poziom 9  
    trans-serwis napisał:
    Jakiego koloru masz czujnik przy filtrze oleju.
    Jutro rano luknę pod maskę i sprawdzę, ale czy to ma jakieś większe znaczenie?
  • Poziom 39  
    Do jakich mechaników ty jeździsz. To ma podstawowe znaczenie. VW kolorami oznacza zakres ciśnienia na jakim pracuje czujnik.
  • Poziom 9  
    trans-serwis napisał:
    Do jakich mechaników ty jeździsz. To ma podstawowe znaczenie. VW kolorami oznacza zakres ciśnienia na jakim pracuje czujnik.

    Przy filtrze znajduje się czujnik koloru białego
    Migająca kontrolka oleju TDI
    Natomiast pomiar robiony był z tego drugiego czyli niebieskiego
    Migająca kontrolka oleju TDI
  • Poziom 39  
    Przy filtrze w tym silniku powinien być szary z ciśnieniem 0,9.
    Przy głowicy masz dobry i pomiarrobiłes w dobrym miejscu.
    Ten przy filtrze musiał ci ktoś wymienić na niwłaściwy.
  • Poziom 9  
    trans-serwis napisał:
    Przy filtrze w tym silniku powinien być szary z ciśnieniem 0,9.
    Przy głowicy masz dobry i pomiarrobiłes w dobrym miejscu.
    Ten przy filtrze musiał ci ktoś wymienić na niwłaściwy.


    Czyli powinienem wymienić ten przy filtrze na szary? Czy to może być przyczyna niewłaściwego ciśnienia i źródłem moich kłopotów???
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Tak.
  • Poziom 9  
    Wymieniłem czujnik tak jak trans-serwis radził i jak na razie wszystko chodzi OK.