Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wirówka MPW 340 problem z działaniem

08 Wrz 2009 14:26 4949 9
  • Poziom 14  
    Szukam schematu do powyższej polskiej produkcji wirówki laboratoryjnej z 1991 roku i ewentualnie jakiś opis zasady działania.
    Problem jest taki, że po wejściu na obroty za chwile mi się wyłącza. tzn tak jakby się czas skończył wirowania.
    Czasami uda się i trzyma do momentu skończenia czasu wirowania.
    Ale to są losowe sytuacje. Nie wiem gdzie szukać.
    Też ma takie objawy, że obroty "pływają"
    Generalnie coś z nią jest :)
    Szczotki na silniku są jeszcze dobre.


    Pozdrawiam
    Paweł
  • Relpol przekaźniki
  • Specjalista d/s ochrony radiologicznej
    A próbowałeś znaleźć coś na stronie :arrow: producenta ?
    Niestety, mam dostęp tylko do tylko do starej NRD-owskiej ultrawirówki..
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 14  
    Na stronie producenta niestety nic nie znalazłem.
  • Poziom 13  
    Witam,
    Niestety nie posiadam tego schematu, ale pracując jeszcze w szpitalu naprawiałem takie wirówki i miałem też do nich schemat. W 90% przypadków jest to uszkodzenie samego silnika. Z tego co kojarzę to ciężko było je dostać. Możesz sprawdzić przekaźniki kontaktronowe na płycie, czasami one też powodowały niesprawność. Rozumiem, że wyłącznik zabezpieczający silnik przed drganiami nie wyłącza wirówki. Zobacz też stan amortyzatorków gumowych, na których "wisi" silnik.
  • Poziom 14  
    Wyłącznik przed drganiami jest ok. Wymieniałem silnik w mniejszej tego typu wirówki. Fakt trochę trzeba było dostosować trzpień do zamocowania głowicy.
    Natomiast powyższa wirówka nie osiąga maksymalnych obrotów. Jest to rzędu 50% jej możliwości i pływają w zakresie 500obr/min.
    Po czym przychodzi taki moment jakby czasomierz skończył odmierzać czas i zatrzymuje się z poprawnym hamowaniem.
    Nie wiem, czy silnika się czepiać czy elektroniki.
  • Poziom 13  
    Tak jak napisałem w 90% przyczyną jest silnik i w tym przypadku wydaje mi się, że on jest przyczyną niesprawności. Szkoda, że nie masz drugiego silnika na podmianę. Możesz popytać w ZNSM w twojej okolicy, może mają jakiś sprawny silnik i pożyczyliby na podmianę w celu sprawdzenia.
  • Poziom 14  
    Z dostaniem silnika nie ma problemu. Znalazłem taki sam typ na stronie producenta silników WAMEL. Kiedyś od nich brałem silnik do mniejszej wirówki. Tylko tak jak pisałem, trzeba było dopasować do głowicy.
    Czekam w tej chwili na informację od producenta dot. ceny.
    Niestety nie mam możliwości sprawdzenia silnika a wiem, ze to byłby najlepszy i najpewniejszy sposób.
    Zobaczę jak cena będzie i może zaryzykuje.
  • Poziom 14  
    Jednak silnik.
    Wymieniłem i jest teraz OK.
    Jeszcze muszę poobserwować, bo przy wchodzeniu w okolicach 2500 tyś obrotów za bardzo hałasuje i wibruje. Po przekroczeniu już jest cicho
    Amortyzatorki gumowe wydają się w porządku.

    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Czyli potwierdziły się moje przypuszczenia odnośnie silnika. Jeśli chodzi o wibracje to rzeczywiście czasami coś takiego występowało. Jeśli dokładnie sprawdziłeś amortyzatorki i nigdzie nie są pęknięte to może poprostu się wyciągnęły. Ja bym je wymienił od niczego, powinno być ciszej i mniej wibracji.
  • Poziom 13  
    Proszę bardzo :

    MPW Instruments
    ul.Boremlowska 46 ,
    04-347 Warszawa
    TEL. (0 22 ) 610 56 67