Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia 1,4MPI 2001 r. - brak wspomagania kierownicy

08 Wrz 2009 17:00 10130 12
  • Poziom 2  
    Posiadam Skode Fabie 1.4MPI z 2001.
    Z wspomaganiem jest nie tak..
    Nagle zaczęły wariować światła ,wyskoczył błąd układu wspomagania.
    Została wymieniona pompa na nową,czujnik oraz wiązka ..
    Co to może być proszę o pomoc!!:cry:
  • Poziom 12  
    Wykasowałeś błędy?? Ja ostatnio kasowałem błędy poduszki powietrznej i przestało dziłać wspomaganie.Okazało się ze po wykasowaniu błędów poduszek pojawiły się na wspomaganiu elektro-chydraulicznym.Dziwne troche,ale sterownik jest ten sam.
  • Poziom 2  
    Błędy wspomagania były kasowane ..
    Byłem u mechanika który kasował błędy po kilka razy , wymieniłem chyba wszystkie możliwe rzeczy ...i dalej to samo wczoraj zamontowałem nowy czujnik bo wcześniejszy oddałem na gwarancje i nic .. światła znów wariują
  • Poziom 12  
    A ładowanie to sprawdzałeś ?
  • Poziom 25  
    Posprawdzaj masy i ładowanie
  • Poziom 2  
    Akumulator tez dawałem inny i to samo .. ten co mam teraz jest wybierany wg katalogu ,ma rok .
  • Poziom 16  
    Akumulator inny nie znaczy ze ladowanie jest ok...Tak jak wyzej koledzy podpowiadaja...Sprawdz przedewszystkim masy...no i ladowanie...
  • Poziom 22  
    Cytat:
    Została wymieniona pompa na nową,czujnik oraz wiązka ..


    A pompę założyłeś nową ze sklepu czy używaną?
  • Poziom 18  
    piszesz ze zaczely wariowac swiatla, a jak ogolnie zachowuje sie elektryka auta i czy masz podwieszona slynna wiazke kabli w celu ochrony przed wilgocia i degradacja
  • Poziom 2  
    Pompę założyłem nową TRW,czujnik tez nowy , wymieniłem także wiązkę sprawdziłem elektryke i ładowanie ..i nic dalej to samo
  • Poziom 10  
    Czytałem na różnych forach na temat wspomagania w fabiach. Prawdopodobnie te usterki występują w samochodach produkowanych do 2003r. Każdy który tu doradza co zrobić , to wygląda na to , że można zmieniać wszystko po kolei a na końcu okaże się , że coś nie łączyło a koszty niesamowite. Musiałby ktoś się wypowiedzieć , kto zna zasady sterowania wspomagania nie tylko mechaniczne, ale znając się na elektronice i kolejności jej działania. Moja skoda 1.4mpi 2000r produkcja z Czech ma ten sam problem. Często światła zaczynają mrugać, później zapala się kontrolka awarii wspomagania i cały czas świeci i w tedy światła przestają mrugać, wspomaganie działa normalnie. Te usterki występują w różnych odstępach czasowych . Raz po przejechaniu 10 km, a raz po 200km. Myślę na temat uszkodzenia elektroniki. Jeśli po przejechaniu np: 100km nic się nie dzieje, to znaczy , że elektronika jest dobra . Ktoś miał taki problem jak ja. Tu było gdzieś napisane. Że kazał włączyć zapłon , zdjąć kołpak z lewego przedniego koła i kazał czymś uderzyć w środek koła i zobaczyć reakcję na wyświetlaczu . Więc facet zrobił tak , ja mu kazano i po tej czynności zaświeciła się kontrolka poduszki. Odpowiedź była taka, koszt naprawy 600zł czas naprawy 20 minut. Nie chciał zdradzić tajemnicy. Moja diagnoza to, pewnie coś nie kontaktuje . Może ktoś tu wypowie się na ten temat. Nadmieniam ,że podczas mrugania świateł napięcie spada do13v, po zapaleniu lampki awarii napięcie powraca do 14v.
  • Poziom 2  
    ważne byłoby mieć kod błędu, ale zwykle zespół pompy problemem i "z wbudowanym
  • Poziom 2  
    Zawsze opieram się na twierdzeniu jak nie wiesz to nie pisz bzdur gdyż to tylko szkodzi. Forum to jest po to aby sobie wzajemnie pomagać a nie szkodzić i pogłębiać nie wiadome.Cóż to za diagnoza (puknął w koło dmuchnął w rurkę) i takich postów jest tysiące i ja szukając pomocy każdą bzdurę muszę weryfikować co jest dodatkowo czasochłonne i strasznie wkurzające.Przyjmijmy zasadę nie wiem nie piszę.Co innego gdy ktoś opisuje rodzaj usterki lub objawy z nią związane. Dziękuję.