Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo MK3 TDCI kopci i nie ma mocy

fokusnasz 08 Wrz 2009 17:48 26193 31
  • #1 08 Wrz 2009 17:48
    fokusnasz
    Poziom 9  

    WITAM panowie pomocy mam ten sam problem moje mondeo 2,0 TDCI 130 kucy stracilo moc i dymi na czarno .Bylem na 3 komputerach i nie stwierdzono zadnej usterki .Przewody wszystkie cale ,turbina [nowa] po regeneracji zaden mechanik nie wie so to moze byc przepuszczenia padaja na wtryski .Czy to one moga powodowac ta awarie .DANIEL .LUBUSKIE

    0 29
  • #2 08 Wrz 2009 17:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 08 Wrz 2009 18:14
    fokusnasz
    Poziom 9  

    Tak przeplywomierz byl zmieniany u mechanika i nic to nie dalo

    0
  • #4 08 Wrz 2009 18:50
    marek1977
    Poziom 33  

    A czy jak był podłączony pod komputer to któremuś "diagnoście" przyszło do głowy żeby sprawdzić ciśnienie doładowania? Sprawdź rurę od EGR do intercoolera.

    0
  • #5 08 Wrz 2009 19:59
    fokusnasz
    Poziom 9  

    Sprawdzalem wszystkie rury sa cale

    0
  • #6 08 Wrz 2009 20:06
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 08 Wrz 2009 20:16
    fokusnasz
    Poziom 9  

    Filtry sa wymienione a dolotu do filtra nie sprawdzalem

    0
  • #8 08 Wrz 2009 21:58
    marek1977
    Poziom 33  

    Tą rurę macając często można nie wymacać pęknięcia, jeden łokieć to za mało :)

    0
  • #9 09 Wrz 2009 15:30
    fokusnasz
    Poziom 9  

    Wyjelem wszystkie rury i sa dobre nie ma zadnego pekniecia ,wiec one odpadaja problem lezy gdzie indziej

    0
  • #10 09 Wrz 2009 15:40
    marek1977
    Poziom 33  

    Zdejmij rurę z turbiny weź latarkę zaświeć i zobacz czy na pewno się obraca.
    Nie wiem który rok i czy masz turbine ze sterowniam elektrycznym czy podciśnienie, ale sprawdź.
    Zrób przelewy wtryskiwaczy i napisz ile jest na powrocie na każdym wtrysku po około minucie.
    Zdejmij osłonę turbiny i odkręć katalizator, może się zapchał.
    Na razie nic mi nie przychodzi do głowy. jak człowiek może macnąć to jest troszkę inaczej :/

    0
  • #11 09 Wrz 2009 15:58
    fokusnasz
    Poziom 9  

    Powiem ci tak turbinka sie kreci ,jak auto mi padlo to wsadzilem druga po regeneracji i jest to samo a moje autko to 2002 rok i jest podciśnienie .Katalizator tez sprawdzalem i jest okej .WIEC tez odpada .Powiedz mi jak mam zrobićprzelewy wtryskiwaczy mozna zrobić to w domku .

    1
  • #12 09 Wrz 2009 16:29
    marek1977
    Poziom 33  

    Poszło na PW. A napisz czemu turbinka była naprawiana i czy to kopcenie jest po uszkodzeniu turbinki. Nie zassała oleju?

    0
  • #13 09 Wrz 2009 16:44
    fokusnasz
    Poziom 9  

    Wymienialem bo po tym jak auto nawalilo czyli stracilo moc to sprawdzalem turbine i w rurach bylo troche oleju ,a turbina miala luzy na wirniku wiec ja wymienilem.Wszystkie rury i interkuler wuczyściłem ,ale auto dalej kopci i nie jedzie

    0
  • #14 09 Wrz 2009 17:29
    marek1977
    Poziom 33  

    A mapa ktoś sprawdził? Czy po podłączeniu pod komputer widać ciśnienie w układzie ssącym??

    0
  • #15 09 Wrz 2009 17:40
    fokusnasz
    Poziom 9  

    Nie nie sprawdzalem ciśnienia tez nie sprawdzalem a co moze być przyczyna slabego ciśnienia

    0
  • #16 09 Wrz 2009 18:12
    marek1977
    Poziom 33  

    jak nie ma mocy a strzelił map (a mógł) to sterownik nie widzi jakie jest ciśnienie w ssącym i nie da paliwa.
    EGR zaślepiałeś?

    0
  • #17 09 Wrz 2009 18:51
    fokusnasz
    Poziom 9  

    Tak EGR jest zaślepione .Tak ale jezeli to sterownik czyli cześć elektryczna to na diagnozie silnika komputer powinien coś pokazać a tu pokazalo 0 błedów

    0
  • #18 09 Wrz 2009 19:25
    marek1977
    Poziom 33  

    No i tu teoria mija się z praktyką.

    0
  • #19 09 Wrz 2009 20:30
    hacckker
    Poziom 18  

    kolego przelewy zrob sam podlaczajac do wyjsc przelewowych wezyki z pojemnikami tak aby po zakonczonej probie mozna bylo stwierdzic ile jest tam oleju napedowego z jaknajwieksza dokladnoscia ponadto napisz czy auto ciezko zapala i czy mruka lampka swiec zarowych czy filtr paliwa jest ok czy jest szczelny i czy przewody doprowadzajace paliwo sa szczelne i jeszcze jakie cisnienie na szynie paliwowej mialem raz podobne objawy i byly to wtryski potrafie to zdiagnozowac w kilka minut tobie to zajmie troche wiecej ale sobie poradzisz jak cos to pytaj

    1
  • #20 09 Wrz 2009 20:34
    marek1977
    Poziom 33  

    On już od południa wie jak ma to zrobić ;)

    0
  • #21 10 Wrz 2009 15:58
    fokusnasz
    Poziom 9  

    Witam ponownie przelewow jeszcze nie robiłem ale powiem tak auto pali dobrze nie ma z tym problemu ,przewody paliwowe sa szczelne i nie pali sie zadna kontrolka awaryjna .Jak zrobie prube przelewowa to napisze jak wyszła narazie dzieki panowie

    0
  • #22 10 Wrz 2009 22:45
    powidz
    Poziom 20  

    Ja proponuje w kodować wtryskiwacze.

    0
  • #23 10 Wrz 2009 23:10
    Kamil Wolski
    Poziom 12  

    marek1977 napisał:
    jak nie ma mocy a strzelił map (a mógł) to sterownik nie widzi jakie jest ciśnienie w ssącym i nie da paliwa.
    EGR zaślepiałeś?


    Ale jak by problem leżał w za małej dawce paliwa to by chyba jednak nie dymił na czarno... Czy się mylę i strzeliłem gafę?

    Sprawdzaj wtryski. Ja po regeneracji wtrysków odzyskałem sporo mocy i dymienie się skończyło.

    0
  • #24 11 Wrz 2009 14:29
    fokusnasz
    Poziom 9  

    Mam jeszcze jedno pytanko .Czy jeśli wtryski leją to na turbinie bedzie mniejsze ciśnienie ,Szwagier ma opla w dizlu i u niego po do daniu gazu waż puchnie dosyć mocno ,a umnie o połowe słabiej .Dodam że tak było przed wymianą turbiny i po zamontowaniu nic sie nie zmieniło .

    1
  • #25 11 Wrz 2009 14:45
    polonez15
    Poziom 33  

    A dlaczego nikt nie mówi o nieszczęsnych wtryskiwaczach w TDCI??? Podaj przebieg auta i czy było coś przy wtryskach robione.

    1
  • #26 11 Wrz 2009 14:50
    marek1977
    Poziom 33  

    polonez15 napisał:
    A dlaczego nikt nie mówi o nieszczęsnych wtryskiwaczach w TDCI??? Podaj przebieg auta i czy było coś przy wtryskach robione.


    Czytaj czytaj czytaj. Ma zrobić przelewy, ale drugi dzien mija, a tu nie ma wyników :)

    0
  • #27 11 Wrz 2009 20:38
    hacckker
    Poziom 18  

    otoz to od przelewow trzeba zaczac kodowanie nic nie da skoro wtryski nie byly wymieniane a gdy by ich wspolczynnik bardzo odbiegal zaczela by mrugac lampka od swiec zarowych w przypadku ww problem tkwi zapewne w tym iz wtryski leja z koncowek jak i z przelewow czsami tak sie zdarza choc najczesciej leje na przelewy tu owo widze brak zainteresowania samego własciciela forda odnosnie najwazniejszego testu a mianowicie proby przelewowej pozdrawiam wszystkich

    0
  • #28 12 Wrz 2009 15:28
    fokusnasz
    Poziom 9  

    powoli panowie ja pracuje jak wiekszość ludzi i nie zawsze jest czas ale dziś to zrobie i napisze jak wyszło

    1
  • #29 12 Wrz 2009 16:43
    marek1977
    Poziom 33  

    No a my siedzimy na forum ;) Ale ktos musi pracować na tych co siedzą w necie :)

    0
  • #30 27 Lis 2009 12:17
    karex
    Poziom 10  

    Odgrzewam. Chyba kolega fokusnasz nie wychodzi z pracy w ogóle. Szkoda, bo zainteresował mnie ten temat i jego zakończenie.

    0