Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Xantia cykanie konżektora

09 Wrz 2009 13:49 10929 30
  • Poziom 10  
    Witam posiadam Citroena xantie z 1994r. i cyka mi konżektor co jakieś 3 sekundy. Mam ten samochód od niedawna i nie mam zbyt dużego doświadczenia z tego rodzajem zawieszenia, z tego co wyczytałem najprawdopodobniej jest do wymiany sfera konżektora ale takie są moje przewidywania ale nie jestem do końca pewny a z powodu narazie niepewnej sytuacji finansowej nie chciałbym wydawać pieniędzy na sprawne elementy więc proszę o poradę z góry dziękuje.
  • Poziom 23  
    pomyliłeś forum idź na CYTRYNKĘ tam wszystkiego się dowiesz.
  • Moderator Samochody
    Odkręć tą sferę i zobacz czy membrana jest cała, przed odkręceniem spuść ciśnienie z układu, na regulatorze jest śrubka na klucz 10
  • Poziom 10  
    Aha dzięki bardzo w tej sprawie sprawdzę tę membranę a co do klubu cytrynki jest problem bo nie mogę się zarejestrować
  • Poziom 13  
    Tylko nie odkręcaj śrubki do końca. Wystarczy że ją tylko lekko poluzujesz
  • Poziom 10  
    ok tylko najpierw muszę kupić sferę poza tym ma ktoś wyspecjalizowany sposób żeby ta sferę odkręcić??
  • Poziom 13  
    Odkręcić możesz np. kluczem do filtra oleju. Ale musi być porządny a nie chińska tandeta. Jak nie idzie to przecinak i młotek ;-) Nową dokręca się tylko ręką (bez klucza)
  • Poziom 10  
    Wielkie dzięki już zakupiłem te nieszczęsne sfery została mi tylko wymiana. co do sklepu gdzie można takie kupić to preferuje hurtownie na ul. Rafii 22 w warszawie podrzucam stronkę http://www.intervito.com.pl/ wiele trudno dostępnych części można tam dostać w przystępnej cenie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 13  
    georgesgr napisał:

    ...albo szlifierka katowa...

    A klucze lancuchowe nie sa w Polsce znane?

    Pozdrawiam, Georges


    Szlifierka kątowa to ostateczność. Mi zawsze wystarczał dobry młotek, przecinak i odpowiednia technika.
    Dobry klucz do filtrów to właśnie łańcuchowy ;-)
  • Poziom 10  
    Wymieniłem w sumie 3 sfery 2- przedniego zawieszenia i konżektorową oczywiście wszystkie są nowe nie nabijane ale konżektor dalej mi cyka co jakieś 3 sek :?: i nie mam pojęcia co to może jeszcze być
  • Poziom 14  
    jesli chcial bys dokumentacje to zapraszam bedzie latwiej
  • Poziom 13  
    Skoro to Xantia z 94r to prawdopodobnie jeszcze z pompą jedno sekcyjną. Sprawdź rozdzielacz ciśnienia i powroty czy nie ma dużych przecieków. Najlepiej wejdź na citroen.autko.pl, tam wszystkiego się dowiesz. Co i jak sprawdzić, bo to dużo pisania i temat rzeka.
  • Poziom 10  
    rozglądałem się troche za tymi wyciekami z siłowników i konżektora nie ma żadnych wycieków ale pompa jest trochę zapocona ale według mnie jest to za mały wyciek żeby to częste cykanie było winą tej pompy. Pompa jest jeszcze jedno sekcyjna bez SC/MAC.
    Co do klubu cytrynki mam problem bo przy rejestracji nie otrzymuje maila aktywującego konto próbowałem już 3 razy i nic.
  • Poziom 13  
    Chodzi o przecieki wewnętrzne a nie zewnętrzne. Wewnętrzne sprawdza na wężykach powrotów do zbiornika LHM
  • Poziom 10  
    aha tzn. że na postoju nie powinno być przepływu płynu lhm do zbiornika??
  • Poziom 13  
    sidek15 napisał:
    Aha dzięki bardzo w tej sprawie sprawdzę tę membranę a co do klubu cytrynki jest problem bo nie mogę się zarejestrować


    To proponuję TU skorzystać z porad a nie będzie problemów z logowaniem...
  • Poziom 10  
    Dzięki za stronkę tu się pewnie dowiem trochę więcej
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich. Mam mały problem. Mianowicie kupiłem xantie 1.8 8V z 1994r w stanie tragicznym. doprowadziłem go trochę do porządku ale konżektor cały cza cyka co 1 sekundę i zawieszenie choć się podnosi i opuszcza to jest strasznie twarde i nie da się nim jeździć. Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co robić. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
  • Poziom 13  
    Pytanie dodatkowe Xantia z HA czy bez, pompa jedno sekcyjna czy dwu?
    Jeśli autko jest twarde do do wymiany lub nabicia (o ile są całe membrany) sfery zawieszenia.
    Częste cykanie to najczęściej wina pustej sfery konżektorowej lub duże przecieki wewnętrzne o których pisałem wcześniej.
    Jeśli są chętni to poproszę na PW podać swojego maila to prześlę troszkę materiałów na temat hydro. Temat rzeka i nie da się tego opisać w kilku zdaniach
  • Poziom 10  
    jeżeli zawieszenie jest strasznie twarde to musisz wymienić sfery czyli gruszki które zamontowane są na każdym z 4 siłowników albo je nabić
  • Poziom 10  
    pompa podobno 2 sekcyjna a co to to HA? czyli mam rozumieć że konżektor do wymiany wraz z gruszką główną?
  • Poziom 10  
    pompe 2 sekcyjną mozna poznac po tym że posiada ona 2 przewody stalowe (wysokiego ciśnienia) i 1 przewód gumowy który doprowadza płyn do pompy. A w pompie 1 sekcyjnej jest jeden przewód stalowy i jeden gumowy.
    Co do konzektora to zostaw go w spokoju tylko wymień lub nabij sfere która jest do niego przykręcona no i także nabij lub wymień resztę sfer jeżeli samochód jest sztywny bo to także ma wpływ ta częstość cykania konzektora. Jezeli to zrobisz to obstawiam że będziesz miał spokój z zawieszeniem jeżeli mimo to konzektor bedzie dalej tak często cykał to oznacza że masz gdzieś przecieki wewnętrzne w układzie lhm co mozna dosyc łatwo sprawdzic na przewodach powrotnych http://www.klub.citroen.triger.com.pl/imgupload/forum/111790_4a58f3429cdd2.gif
  • Poziom 13  
    HA to skrót oznaczający hydroaktywne zawieszenie. Czy auto jest w nie wyposażone najłatwiej rozpoznać po przełączniku rodzaju pracy zawieszenia. Można też po przewodach dochodzących do przednich sfer. Jeśli są cienkie to HA brak, jeśli grube to auto ma hydractive. W przypadku HA diagnostyka zawieszenia jest bardziej skomplikowana, auto ma więcej sfer i częstym powodem twardego zawieszenia (oprócz pustych sfer) jest wadliwe działanie tego systemu
  • Poziom 10  
    Witam. Dziękuję za porady. Pompa jest 2 sekcyjna i nie ma HA. Przednie zawieszenie zrobiło się miękkie ale tylne jest nadal sztywne. Na pewno wiem jedno nie ma przecieków a poprzedni właściciel był jeszcze gorszym laikiem niż ja p wlał ok 3 litry płynu za dużo i musiałem go popuścić. spróbuję wymienić gruszkę konżektorową przednią i dwie tylne a czy tylna konżektorowa też jest do wymiany? z góry dziękuję i pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Nalanie zbyt dużej ilości LHM-u niczym nie grozi (poza wylaniem oczywiście ;-))
    Poziom sprawdza się przy podniesionym na maxa zawieszeniu
    Grucha konżektorowa jest tylko jedna. Ta centralna z tyłu to antyopad.
  • Poziom 10  
    acha czyli do wymiany mam dwie tylne te boczne i przednia konzektorowa
  • Poziom 13  
    Do wymiany lub nabicia. Najlepiej podjedz do jakiegoś warsztatu specjalizującego się w cytrynach.
  • Poziom 12  
    Jak chcesz wymieniać tylne sfery to uwaga na przewody, które są przykręcana bezpośrednio do kulek.
    miłej zabawy
  • Poziom 2  
    ja mam inny problem odpalam silnik w xanti i przud idzie na maksa w górę i nie moge go opóścić słyszałem ze to może być czujnik na stabilizatorze ale nie wiem gdzie on jest pomocy ;/