Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez Caro i problem z instalacją elektr

Wilku 11 Cze 2004 19:35 9822 16
  • #1 11 Cze 2004 19:35
    Wilku
    Poziom 17  

    Witam.
    Panowie mam mały problem z instalacją elektryczną w Polonez Caro 1.6GLE
    Otóż :
    1. Nie działają światła awaryjne bez przekręcenia kluczyka. Kontrolka od
    nich nie świeci wogóle. Po włączeniu awaryjnych działają tylko
    kontrolki od kierunków. W samochodzie był kiedyś alarm, ale się
    zjarał :(. Nie wiem za bardzo gdzie mam szukać.
    Przy mikrokontrolerze, czy może przy bezpiecznikach? Jak to wogóle
    działa? Czy do wyłącznika nie powinno dochodzić napięcie cały czas?
    U mnie pojawia się na czerwonym przewodzie 4V po przełączeniu
    kluczyka. Żarówkę kontrolki oczywiście sprawdzałem.

    2. Nie działa ogrzewanie szyby tylnej. Tutaj również nie wiem jak jest
    ono sterowane, ale zauważyłem że udział bierze mikrokontroler i dwa
    przekaźniki przy bezpiecznikach. Jak to rozpracować?

    3. Ostatnie to brak migania długimi bez kluczyka. Po przekręceniu lub
    odpaleniu jest OK. Niby bzdura ale...

    Schemat instalacji ściągnąłem z DOWNLOAD. Proszę o jakieś rady.

    Dzięki i pozdrawiam.

    0 16
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 12 Cze 2004 14:08
    P.Artek
    Poziom 21  

    Co do migania "długimi" w polonezie jest tak zaprojektowana instalacja elektr. że nie ma możliwości bez załączonego zapłonu załączyć świateł gł. czy też mignąć(to jest ok).Kierunki oraz awaryjne i bodajze kontrola świateł "stop" są sterowane z jednego modułu i to może być uszkodzone.Tylna szyba hmm,jaki rok prod. samochdu?w pierwszych caro szyba była załączana jednym przekaźnikiem(jest w komorze silnika)potem w nowszych wprowadzono ukł. sterujący który załączał po 10sek. od odpalenia silnika na ok 2min.a w najnowszych ewolucjach:) wygląda to tak: jeżeli temperatura zew. spadnie poniżej 10st.C to szybka zostaje załączona na jakiś czas a jeśli jest więcej niż magiczne 10st to nie jest załączana.Ciekawe rozwiązania w naszych poldusiach są :D Oczywiście w kazdym wypadku możesz sam załączyć szybkę.

    0
  • Metal Work Pneumatic
  • #3 12 Cze 2004 15:41
    JACU626

    Poziom 27  

    Na 100% padł ci uklad mikrokontrolera ten największy w skrzynce z bezpiecznikami.

    0
  • #4 12 Cze 2004 16:15
    Wilku
    Poziom 17  

    Samochód jest z 95 , 1,6GLE . Co do szyby tylnej to chodzi tyle że, po odpaleniu samochodu (dopiero zauważyłem) i do tego po chwili. Problem pozostaje z awaryjnymi, które działają po przekręceniu kluczyka więc mikrokontroler chyba cały. On zdaje się steruje też wycieraczkami, które działają bez zarzutu. Do usterek można dodać jeszcze brak światła w środku po otwarciu drzwi. Jak dobrać się do tych awaryjnych?

    0
  • #5 12 Cze 2004 17:28
    JACU626

    Poziom 27  

    No a moze przełącznik masz ponadpalany i nie styka. Jak masz schemat to na końcówce nr 30 mikrokontrolera powinien byc cały czas + podobnie jak przy przełączniku ale nie wiem jaki kolor kabla przy przełączniku jest?

    0
  • #6 12 Cze 2004 23:25
    sigi
    Spec od samochodów

    Wszystko co opisałeś wskazuje na przepalony bądż nie łączący bezpiecznik.

    0
  • #7 20 Cze 2004 02:02
    szuder
    Poziom 10  

    Nie wiem czy juz sobie poradziles, ale proponuje rozejżeć sie wśród znajomych kto ma podobnego poldka i zrobić test: pożyczyć mikrokontroler i sprawdzić czy wszystko będzie działało. Prawie nigdy nie jest tak że jak kontroler sie uszkodzi to już wszystkie jego funkcje nie działają. U mnie w GSI przy uszkodzonym mikrokontrolerze nie mialem tylko przerywacza wycieraczek. Wydaje mi się że opisane przez ciebie niedomagania spowodowane są właśnie przez mikrokontroler.

    0
  • #8 20 Cze 2004 10:57
    Wilku
    Poziom 17  

    Jeszcze do tego nie zaglądałem (sesja :( ) A w razie nagorszego to ile
    ten procek kosztuje (tak około) ?

    0
  • #9 20 Cze 2004 11:20
    Panda02
    Poziom 32  

    Ostatnio kupowałem w sklepie cały moduł sterujący i zapłaciłem ok. 90 zł. Sądzę, że na "szrocie" zapłacisz dużo mniej.

    0
  • #10 20 Cze 2004 11:51
    szuder
    Poziom 10  

    Ja za mooj do plusa dalem 50 na giledzie samochodowej - używany ale sprawny, podjechałem pod stragan, sprzedawca pozwolił mi wyproobować i jest ok!

    0
  • #11 21 Lut 2007 21:50
    bandzior-r-wa
    Poziom 1  

    Witam! mam pytanie odnośnie podłączenia centralnego zamka w polonezie. Jak podłączyć centralkę zamka pod przekaźnik świateł awaryjnych, tak aby w momencie otwierania i zamykania drzwii, kierunkowskazy - awaryjne migneły???? z góry dzięki za informacje:)

    0
  • #12 07 Wrz 2007 21:27
    lqlis
    Poziom 10  

    Witam . Jeżdżę Poldkiem Caro plus 1,4 - mam troszkę inny problem - ale też z awaryjnymi. Pobiera mi auto około 100mA, a kiedy wyjmę bezpiecznik od awaryjnych to ok 20mA - prawidłowy pobór(LEDY itp). Przeszedłem z przyrządem trasę od włącznika do skrzynki bezpiecznikowej ale nic nie znalazłem - nie wiem czy to może również knocić ten mikrokontroler?? Ma ktoś możę z was bardziej czytelny schemat niż ten w książce serwisowej? Bo ja po prostu wielu kabelków i miejsc łączeniowych nie mogę w aucie odnaleźć.

    0
  • #13 08 Wrz 2007 00:49
    szymtro
    Poziom 30  

    Po prostu pada ci hybryda w skrzynce - niektóre tak mają, padają same z siebie (to podobno płytka po jakimś czasie zaczyna przewodzić między nóżkami układów - moim zdaniem wilgoć lub zwęglenie).
    Co do awaryjnych i alarmu to kostka łącząca przewód z przełącznika kierunkowskazów jest zaraz pod obudową kolumny kierownicy i tu najłatwiej jest podłączyć przewody od alarmu (tylko pamiętaj o diodach jak twój alarm nie ma dwóch oddzielnych kabli dla prawego i lewego).

    W ogóle to popatrzcie na datę tego postu (rok dwa tysiące czwarty)

    0
  • #14 19 Gru 2007 14:33
    tomek32
    Poziom 2  

    Witam. Mam problem z silnikiem tylnej wycieraczki.(Polonez Caro 94 GLE),czy mikrokontroler też jest odpowiedzialny za prace tego urzadzenia? Wymieniłem już 2 silniki i żaden nie pracuje,napiecie jest na pomarańczowym kablu i co dziwne jest cały czas bez wzgledu na pozycję wyłącznika,nawet po wypięciu klawisza z kostki cały czas jest na kablu prąd dopiero zanika po wyjęciu bezpiecznika niewiem czy tak powinno być czy jest to spowodowane uszkodzeniem tego mikrokontrolera (jeżeli on faktycznie ma wpływ na prace tylnej wycieraczki i jest w tym modelu poldka) jeszcze nie zawsze ale po naciśnięciu pedału hamulca zaczyna świecić kontrolka tak jakby nie było płynu lub spalona była by któraś żarówka od stopu a stan płynu mam ok i żarówki stopu też świecą. I jeszcze jedno pytanko czy na zielonym kablu który dochodzi do silnika tylnej wycieraczki powinno być napięcie? u mnie jest ok 0,3V

    0
  • #15 19 Gru 2007 23:55
    hasiek
    Poziom 14  

    Na pomarańczowym przewodzie napięcie powinno być zaraz po włączeniu zapłonu bez względu na położenie wyłącznika. Jest ono odpowiedzialne na powrót wycieraczki do stanu spoczynkowego po jej wyłączeniu. Na drugim przewodzie napięcie 12V powinno się pojawiać po włączeniu wyłącznika wycieraczki tylnej. Sprawdź w pierwszej kolejności przewody w przelotce między nadwoziem a pokrywą bagażnika, lubią się tam urabiać. O ile pamiętam to mikrokontroler nie jest podłączony do tylnej wycieraczki i nie ma na nią wpływu.

    0
  • #16 10 Kwi 2008 20:32
    kolczyn12
    Poziom 9  

    Witam!
    Mam problem w swoim polonezie 1,9GLD koniec 94R.
    Problem polega na tym , ze postojówki narmalnie działaja a światła mijania nie. Sprawdziłem bezpiecznik, włacznik kable nie sa uszkodzone niewiem co jest? bardzo prosze was o pomoc z góry dzięki!! :D

    0
  • #17 10 Kwi 2008 20:34
    MakroSerwis
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Temat zamykam. Po pierwsze - archeologia, po drugie - off topic.

    0
  Szukaj w 5mln produktów