Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford 1.8 zetec 2004 brak iskry

09 Wrz 2009 21:13 4315 9
  • Poziom 9  
    Witam mam problem z ford transit connect 1.8 zetec 2004 r silnik taki sam jak mondeo, focus {bardzo bardzo podobny}. Zgasl w czasie jazdy i nie pali brak iskry.Byl w 2 warsztatach w fordzie miedzy innymi i ozekli ze padl komputer sterujacy.Sterownik wyslalem do naprawy spec orzekl ze byly tranystory spalone od wadliwej cewki ale naprawiony jest dobrze. Nowa cewka naprawiony sterownik a auto dalej nie pali.Brak iskry Cewka to ta z wtyczka 3 pinowa na obwodzie pierwotnym i 4 wyjscia na kable WN. Jak sprawdzic czy te moje cewki sa ok stara podobno ma przebicie obwodow wtornego z pierwotnym i to wysadzilo sterownik.Jak to sprawdzic bo wybulilem majatek na to auto a wciaz nie chodzi.Aha dodam jeszcze ze rzecz sie dzieje w Anglii wiec koszty okropne a fachowcy ....slabi. Moze ktos pomoze??? Z gory dzieki!!
  • Poziom 22  
    Najlepiej oscyloskop i pomiar zewnętrznych styków wtyczki przy kręceniu powinna pojawiać się impulsowa masa a wewnętrzny przewodzik to plus po stacyjce jak tu jest ok i nowa cewka to musi być iskra.
  • Poziom 9  
    ok dzieki za porade.Oscyloskopu nie mam ale mysle ze sprawdzilem to nie ma zadnych impulsow na zewnetrznych przewodach.Srodkowy 12v po wlaczeniu kluczyka a 2 zewnetrzne nic w czasie krecenia silnikiem.Wtryskiwacze chodza maja prad wszystko niby dziala a iskry brak dalej. Aha moze kolega lub ktos inny na forum zna dobrego speca aby mi sterownik sprawdzil(naprawil znaczy) kogos z okolic Katowic,,chorzowa ewentualnie Wroclawia ???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 22  
    To może ja ci milusiński Jatco odpowiem najprościej ale nie najpewniej jest podłączyć tę twoją diodę lud kontrolkę między + a impulsowy i kręcić rozrusznikiem.A to iż nie masz impulsu może zmierz przewody od sterownika do cewki czy mają przejście i nie są zwarte do masy lub + sterownik bym obstawiał na samym końcu.
  • Poziom 9  
    witam sterownik jutro wroci z naprawy ale przez telefon gosc mowi ze byl ok....wiec nie wiem sprawdzilem na bank brak jakichkolwiek sygnalow na wtyczce do cewki.Cewka ok (3 szt mam) czujnik polozenia walu ok, jedynie czego nie sprawdzalem to przewodow od cewki do sterownika jak koledzy pisza za zwarcia czy przerwy.Ale przypominam auto zgaslo w czasie jazdy i brak iskry ,,raczej dwa przewody na raz nie siadly,,,chyba ze zwora okropna. Sprawdze ...Panowie jakies pomysly??? pomocy!!!!

    Dodano po 7 [minuty]:

    aha odpowiedz do Jatco odlaczylem wtyczke od cewki i krecilem rozrusznikiem, mam taki probnik diodowy podlaczany do akumulatora i tym sprawdzilem pr i lewy przewod na wtyczce do cewki.Jakby jakikolwiek sygnal byl diody powinny swiecic migac...nic. W srodkowym przewodzie z wlaczona stacyjka napiecie akumulatora- mierniczkiem sprawdzilem. Brak mi pomyslow co jeszcze moze byc z tym autem. Jak ktos nowy moj pierwszy post opisuje sytuacje auto stoi nieczynne !!!

    Dodano po 12 [minuty]:

    aha dodam jeszcze ze za 1 razem gosc od sterownikow zrobil go i stwierdzil ze byl uszkodzony z powodu wadliwej cewki.NOwa cewka ,zrobione ecu iskry wciaz brak. Ecu wyslalem do reklamacji ale gostek mowi ze jest ok...wiec 2 razy sprawdzane ,naprawiane a auto wciaz nie pali, co jeszcze oprocz cewki moglo wysadzic sterownik?? znaczy zakladam ze sterownik jest ok szukam przyczyny co go wczesniej uszkodzilo?? prosze o pomoc bo zaczynam nie lubic forda...!!!!
  • Poziom 42  
    Sp[rawdz czy masz wszystkie masy na sterowniku , a szczególnie na pinie 60.
  • Poziom 9  
    emeryt2 napisał:
    Sp[rawdz czy masz wszystkie masy na sterowniku , a szczególnie na pinie 60.


    Ok jutro po robocie wezme sie za to raz jeszcze koledze Emerytowi dziekuje za pomoc.Pozdrowki dla wszystkich
  • Poziom 20  
    Witam, naprawiam Focusa znajomego 1.4 16V Zetec, objawem jest brak pracy na jednym cylindrze spowodowany brakiem iskry. Przewód WN, świeca są sprawne. Na wszystkich pozostałych wyjściach z cewki zapłonowej jest iskra, na jednym nie ma.

    Problem jest o tyle dziwny, że wg mojej wiedzy w środku tej cewki zapłonowej są 2 cewki - tłoki chodzą parami. Uszkodzenie jednej z nich powodowałoby brak iskry na 2 wyjściach z cewki. Zmieniałem świecę, przewód WN na części 100% sprawne - bez efektu.

    Jak mogę sprawdzić czy to na pewno cewka?
  • Poziom 9  
    Moj connect jest w Pollsce czy moze ktos sie podejmie sprawdzenia i ewentualnej naprawy sterownika?? Prosze o odpowiedz pozdrawiam