Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seat Toledo 1.9 tdi 99r.biegi wentylatora

mariusz619 09 Wrz 2009 22:06 4374 4
  • #1 09 Wrz 2009 22:06
    mariusz619
    Poziom 10  

    witam mam toledo 1.9 tdi z climatronikiem,1 pytanie to:może mi ktoś napisać czy wentylator przy chłodnicy ten od klimy ma 2 biegi?czy tylko jenden?2 pyt.mam taki problem jak włącze klimę to przed włączeniem się wentylatorów przy chłodnicy całe auto "drży"(najbardziej czuć to z kabinie na desce)kiedy wentylatory sie uruchomią drżenie ustaje,dzieje się tak tylko na włączonej klimie.odczepiłem dzisiaj przewód od wentylatora mniejszego chyba ten od klimy i są tam 3 wejscia pierwsze to masa drugie to niewiem a 3 jak się podłączy bezpośrednio do akumulatora to załącza się wentylator,więc po co to 2 wejscie?stąd pytanie o biegi...wszystko wskazuje na to że niema 1 biegu(jeżeli taki jest)wentylator załącza sie na 2 i przed załączeniem to drżenie,jednak dziwi mnie to że oba wentylatory załączają się tak samo i z tą samą prędkością więc oba by nie miały 1 biegu-więc dlaczego jak wyłącze klimę i mały wentylator się nie załącza a tylko duży to niema rżenia przed załączeniem.Proszę o pomoc!!!!!!!Z gory dziękuje za każdą odpowiedz.

    Acha gdyby to było pomocne i istotne to 4 miesiące temu jak byłem na kompie to m.in.wyskoczył taki błąd:

    1M0820043C 1M-CLIMATRONIC X0604
    KODOWANIE 00043 WSC 00046

    1-ROZPOZNANA USTERKA-
    SYGNAŁ CZASU PRZERWY ZAPŁONU WYŁĄCZONY
    NIEDOPUSZCZALNA WARTOŚĆ SYGNAŁU
    USTERKA WYSTĘPUJE SPORADYCZNIE

    0 4
  • Pomocny post
    #2 09 Wrz 2009 22:28
    Jasiek33
    Poziom 12  

    Błąd z pamięci Climatronica raczej nie jest powodem. Nie pamiętam dokładnie tej wersji lecz stosowane były wentylatory dwubiegowe z wbudowanym do silnika opornikiem redukcyjnym dla pierwszego biegu - jeśli będzie spalony silnik nie będzie pracował z mniejszą prędkością. Zwróć uwagę czy drugi wentylator ma wtyczkę - niekiedy stosowano w grupie VW myk polegający na napędzaniu drugiego wentylatora cienkim paskiem klinowym od pierwszego. Drżenie silnika może wynikać z dodatkowego obciążenia sprężarką klimatyzacji, wentylator schładza skraplacz zmniejszając ciśnienie i tym samym opory sprężarki. Wentylator(y) powinny włączyć się na 1-szy bieg po włączeniu klimatyzacji, drugi włącza się gdy ciśnienie w układzie jest za wysokie - no i oczywiście mogą być również wysterowane w zależności od temperatury cieczy chłodzącej.
    Jeśli będzie potrzebne poszukam informacji na ten temat. Potrzebny byłby kod silnika (dwie lub trzy pierwsze literki/cyferki z numeru silnika - np. 1Z, AMJ itp).

    Pozdrawiam
    Jasiek

    0
  • #3 12 Cze 2010 18:34
    BARTixR
    Poziom 11  

    podepnę się pod ten temat, gdyż mam zbliżony kłopot.

    Alhmbra tdi, 99 rok, 110 koni.
    Klimatronik nie włacza 1 biegu wentylatora, tylko po przekroczeniu 17 atmosfer zalazca 2 bieg i cisnienie tak sobie skacze.. i wywala czynnik chlodzący, mam już dość , 2 razy napełniane w tym roku..

    gdzie jest "opornica" w tym aucie, tak nazywają "klimaciarze" element ktory prawdopodobnie jest uszkodzony (przepalony, spalony) i nie załącza 1 biegu wentylatora ???
    jak prawidłowo sprawdzić ten element? 2 dni szukam postów o grupie vag i dalej nie wiem jak do tego sie zabrac.

    0
  • #4 24 Cze 2010 20:04
    Jasiek33
    Poziom 12  

    Podobnie jak wyżej zapytam o kod silnika (potrzebne do dokładnej identyfikacji modelu). Mając ten kod mogę dokładniej zidentyfikować model i wyposażenie, łatwiej mi wtedy znaleźć odpowiedni schemat.

    0
  • #5 26 Cze 2011 17:12
    BARTixR
    Poziom 11  

    napiszę moje doświadczenie. Może komuś się przyda.
    naprawiłem tą niesprawność u siebie w ubiegłym roku.

    wymiana opornic pomogła, są one umieszczone na prawej podłużnicy (pod akumulatorem).
    Dostęp jest spod auta, po zdjęciu osłony oczywiście. trzeba odkręcić jedną śrubę.

    Tymczasowo możecie zewrzeć 2 górne kontakty (te które są obok siebie) wówczas u mnie ruszył wentylator przy pracy klimatyzacji.
    A przy zakupie używki mierzyłem aby te kontakty nie miał przerwy, 3 egzemplarz był dobry, koszt 70 zł.
    Działa do tej pory i klima pracuje prawidłowo - czyli wentylator kręci się od razu po załączeniu sprężarki.. Jeśli tego nie ma, ciśnienie bardzo szybko wzrasta, a ciśneinie na pewno szybko sobie znajdzie dziurkę.
    W razie pytań piszcie tutaj lub na priv.

    0