Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sharan 2,8l Vr6 '96 problem z nierówną pracą i brakiem mocy

09 Wrz 2009 23:26 11897 9
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich serdecznie i od razu przechodzę do sprawy, która spędza mi sen z powiek.

    Kupiłem nie dawno Sharana VR6 '96 ASB + LPG, który już w chwili zakupu nie "chodził" jak powinien, ale że cena była atrakcyjna i podejżewałem proste usterki, dokonałem zakupu.
    Poniżej opisuję tylko efekty jazdy na benzynie (o gazie można pomarzyć, jak nawet na benzynie zdarza mu się strzał w kolektor ...)

    Zaraz po zakupie i wymienie kabli i świec pojechałem na diagnostykę do mechanika. VAG wykazał 15 błędów silnika ..., które jak sądze są ze sobą powiązane. Część została skasowana, nie mniej część pozostała.

    Objawy:
    Totalny brak mocy, nierówna praca silnika na wolnych obrotach (miałem kilka "fałek" i wiem jak równo powiny pracować ...). Potrafi strzelić w kolektor przy redukcji. Rozpędza się max do 120km/h.

    Wymieniłem:
    Świece zapłonowe, kable wysokiego napięcia, czujnik Halla wałka rozrządu (ten przy aparacie zapłonowym - ponieważ na niego wskazywał VAG błędem G40), filtr powietrza, cewkę zapłonową

    Efekt:
    Po wymianie świec i kabli w ogóle da się jeździć (wcześniej sztuką było rozpędzić się do 80km/h). Wymiana czujnika Halla troszeczę wyrównała pracę silnika i jakby zaczął lepiej przepalać mieszankę paliwową, nie mniej nadal nie ma właściwej mocy, potrafi strzelić w kolektor wydechowy pracując na benzynie jak depnie się gaz i nie pracuje równo na biegu jałowym. Wymiana cewki zapłonowej nie dała żadnego rezultatu. Wszystkie części sa nowe.

    Wykluczam:
    Awarię skrzyni biegów - jest faktura na remont w zeszłym roku za 2500zł i zachowuje się bardzo prawidłowo podczas jazdy.

    Podejrzewam:
    Czujnik położenia wału korbowego, Komputer, zapchanie katalizatora. Ostatecznie mógłbym podejżewać również przepływomierz, który na 90% jest uszkodzony (VAG pokazuje jego błąd), oraz sondę lambda (VAG) ale wątpliwe jest dla mnie powiązanie tych spraw z tak nie równą pracą na biegu jałowym chyba, że w tym aucie silnik reaguje inaczej niż w innych na uszkodzenie 2 w/w części. Zamierzam zakupić przystawkę do manometru (bardzo głębokie gniazda), żeby zmierzyć kompresię w cylindrach, bo może tu jest problem .... Myślałem też o wtryskach, że może któryś nie dziala prawidłowo, czy też zapiekły się od nie używania ... za dużo tego wszystkiego.


    Proszę o pomoc jeśli ktoś ma jakiś pomysł, przerabiał ten temat, czy po prostu wie w czym problem - już 3 tydzień samochód stoi na warsztacie a mechanikowi też powoli zaczyna brakować koncepcji. Z góry wielkie dzięki!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    A stan silnika jak wygląda ? Sprężanie itd ? Rozrząd?
    Może ktos cos wcześniej namieszał itd.
    Warto by zacząć od podstawowych pomiarów,które określą stan silnika,bo nawymieniasz połowę ,a okaże się że silnik już ledwo zipie,
    fakt faktem elektronika/czujniki w tych silnikach były dość zawodne.

    Myślę,że sporo info znajdziesz na forach VW.

    Pozdro.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 11  
    W Sharanie wymieniony został Czujnik Halla w aparacie zapłonowym i przepływomierz. Okazało się, że w tym tkwił problem z nie równą pracą silnika. Po wymianie tych 2 elementów i skasowaniu 17 błędów w VAG'u, zostały tylko 2. Jeden dotyczy braku masy przy którymś czujniku a drugi nie mam pojęcia czego. Jak podjadę do mechanika, który podłączy auto pod komputer, to spiszę ich kody. Nie mam pojęcia, czy były wcześniej. Generalnie problem rozwiązany. Niestety pojawił się kolejny ale zapytam o to w innym wątku, żeby nie mieszać.

    Dzięki i pozdro!
  • Poziom 10  
    Cześć
    mam podobny problem.
    Ostatnio wymieniałem świece i cewkę, ale po naprawie przerywa... nie tylko na wolnych obrotach ale też w czasie przyspieszania. Jak mu wcisnę mocniej i później lekko odpuszczę gaz, to jakoś jedzie. Czasami wydaje mi się, że już po problemie.... a tu znowu to samo.
    Wyskakuje błąd 561- dopasowywanie składu mieszanki, potem oczywiście błędny odczyt sondy Lambda, czasami pojawia się błąd przepływomierza.

    Latem miałem podobne problemy, wyczyściłem przepływomierz (choć syfu tam nie było) i wszystko działało jak należy, ale mam wrażenie, że ON po prostu już jest do wymiany. I jutro go wymieniam.

    darek
  • Poziom 11  
    daro37 napisał:
    Cześć
    mam podobny problem.
    <...>
    Latem miałem podobne problemy, wyczyściłem przepływomierz (choć syfu tam nie było) i wszystko działało jak należy, ale mam wrażenie, że ON po prostu już jest do wymiany. I jutro go wymieniam.

    darek


    Hej,
    Spora szansa, że to właśnie przepływka, choć u mnie cały czas pokazywał błąd przepływomierza (przy okazji wyskoczyło kilka innych, które zniknęły po jego wymianie - min lambda).
    Jak coś to kupiłem z Allegro za 200zł i jestem zadowolony (nie chciałem inwestować w oryginał za ponad 500, bo nie byłem pewien, czy to przepływka). Jakbyś chciał wiedzieć skąd, to daj znać na prv, nie chcę robić reklamy ;).

    Pozdro.
  • Poziom 10  
    No i proszę :(
    wymieniłem.... błędy o składzie mieszanki już nie wyskakują, ale dalej szarpie.
    Znowu mam wrażenie, że czasami chodzi lepiej, ale ok 2200 obrotów zaczyna skubać, a dalej powyżej 2500 (3000) idzie super. Na wolnych obrotach ciągle waha się ok 680 do 720 obrotów i nie chodzi tak równo jak przystało na VR6.
    Słyszałem, że trzeba niektóre elementy po wymianie adaptować za pomocą Vaga, ale nie mam pojęcia jak to zrobić i czy to prawda.
  • Poziom 11  
    daro37 napisał:
    No i proszę :(
    wymieniłem.... błędy o składzie mieszanki już nie wyskakują, ale dalej szarpie.
    <....>

    Błąd przepływomierza trzeba usunąć za pomocą VAGa z tego co mi wiadomo - sam nie zniknie mimo zmiany.
    U mnie winien był nie tylko przepływomierz ale i czujnik Halla w aparacie zapłonowym (180zł).
  • Poziom 10  
    Mam Vaga i usunąłem błędy.

    teraz nawet jak jadę i szarpie, to nie pokazuje błędów.
    ani Halla ani Lambda

    Dodano po 3 [minuty]:

    pojeżdżę ze dwa dni i zobaczę.
    Poza tym znalazłem opis jak przeprowadzić adaptację (mam nadzieję, że to nie lipa)
    jutro przeczyszczę też przepustnicę i zobaczę jak się zachowa
  • Poziom 9  
    Witam, temat rzeka nierówna praca silnika 2.8 VR6. Napiszę o usterce która zakładam wielu właścicielom popsuła dobry humor a nie znalazłem informacji na forach. Prosty zabieg który zrobiłem, słabym punktem są kable a raczej same końcówki wzmacniane i ekranowane blachą, kable były w moim przypadku OK. a silnik strzelał do filtra i pracował strasznie nierówno, polewanie wodą kabli nic nie pokazało, przebicie było do ekranów, a więc zdjąłem blachy zamiast nich nałożyłem koszulki termokurczliwe. Dodam że przed tym zabiegiem wymieniłem przepływomierz, przepustnicę, czujnik halla, cewkę zapłonową, czyli nie potrzebnie wydałem pieniądze.


    Sharan to fajne auto :)
  • Poziom 11  
    Bardzo fajne auto, jednak ten egzemplarz już dawno sprzedałem. Temat do zamknięcia.