Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Lanos-po rozgrzaniu do normalnej temp. świeci CHECK?

lech52 10 Sep 2009 08:25 13981 17
e-mierniki
  • #1
    lech52
    Level 10  
    Po wymianie uszkodzonej cewki zapłonowej, po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury zapala się żółta kontrolka CHECK. Komputer wyświetla "błąd" czujnika tlenu- sonda Lambda? Wymieniono, ale kontrolka zapala się nadal. Poza tym auto działa bez zastrzeżeń, zużycie paliwa w normie-tak jak przed wymianą cewki.
    Czy ktoś miał już taką sytuację?
    Gdzie szukać przyczyny?
  • e-mierniki
  • Helpful post
    #2
    bartek_j
    Level 35  
    Zmierzyć czy sonda pracuje poprawnie (oscylacje) czy tez może idzie na ubogo lub na bogato.
    W zależności od wyniku szukać: lewego powietrza, podlewającego wtrysku itp itd.
    Sonda zmieniona bezpodstawnie. Jeżeli to zrobił warsztat to reklamacja.
  • #3
    lech52
    Level 10  
    Dzięki, przy okazji uzupełniam- kazali mi wymienić zawór recyrkulacji spalin- podobno była zapieczona membrana- też to nic nie zmieniło !
    Jeszcze raz dzięki, będziemy sprawdzać :D
  • Helpful post
    #4
    kwansterp
    Level 22  
    Mieszanka za bogata lub zbyt uboga. Zmierz napięcie na sondzie przy włączonym aucie, będziesz wiedzieć jak jest. Sonda jest po to, aby rejestrować takie zmiany.
  • e-mierniki
  • #5
    lech52
    Level 10  
    W warsztacie jestem " umówiony" na przyszły tydzień, ale mam w domu miernik. Jakie powinienem mieć napięcia przy zimnym i rozgrzanym silniku ?
    W książce kol. Bujańskiego są schematy i dane do regulacji i kontroli, ale tych parametrów tam nie podaje :cry:
    Sorry !! podaje w Tabeli Kodów:D
    Uboga - poniżej 274 mV
    Bogata -powyżej 865 mV

    Dzięki :idea:
  • Helpful post
    #6
    kwansterp
    Level 22  
    lech52 wrote:
    W warsztacie jestem " umówiony" na przyszły tydzień, ale mam w domu miernik. Jakie powinienem mieć napięcia przy zimnym i rozgrzanym silniku ?
    W książce kol. Bujańskiego są schematy i dane do regulacji i kontroli, ale tych parametrów tam nie podaje :cry:


    Napięcie powinno oscylować od 0,1 - 0,9 V, powinno się ciągle zmieniać. A wykres napięć to taka sinusoida. Mówimy oczywiście o biegu jałowym.
  • #7
    przemo_wjcz
    Level 10  
    wymontuj sondę i zobacz jak wygląda a po tym ocenisz skład mieszanki . jest na ten temat mnóstwo informacji w necie.
  • #8
    nuki_tsw
    Level 15  
    lech52 wrote:
    Komputer wyświetla "błąd" czujnika tlenu- sonda Lambda ?! Wymieniono, ale kontrolka zapala się nadal. Poza tym auto działa bez zastrzeżeń, zużycie paliwa w normie-tak jak przed wymianą cewki.


    A auto ma instalację gazową, bo to jest dość istotna sprawa?
  • #9
    lech52
    Level 10  
    Auto bez instalacji gazowej :idea: szukam dalej, bo "fachowiec" pozamieniał przewody i "ukrywa się":D
    Ale dojdę sam, jak będę miał więcej czasu i chęci :D
  • #10
    nuki_tsw
    Level 15  
    Ciekawy jestem, jak te przewody zamienił, bo w Lanosie od sondy do sterownik idzie jeden przewód?
  • #11
    carrot
    Moderator of Cars
    Tam jest sonda rezystancyjna, nie sprawdzisz jej bez napięcia odniesienia, po odłączeniu od sterownika
  • #12
    bartek_j
    Level 35  
    ? No co ty ? Przecież tam jest zwykła cyrkonowa sonda 1V. Na jednym fioletowym kabelku. Mowa o lanosie gdzieś z okolic roku 2000, w nowszych tych "euro 4" nie wiem w sumie jak było.
  • #13
    lech52
    Level 10  
    nuki_tsw wrote:
    Ciekawy jestem, jak te przewody zamienił, bo w Lanosie od sondy do sterownik idzie jeden przewód?


    Tak, to jest oczywiste !

    Koledzy i Przyjaciele !
    Może za długo nie wchodziłem na to Forum, (byłem na świątecznych wczasach) ale auto jeszcze jeździ !
    Oczywiście skorzystam z "wymiany poglądów" - może Wszystkim użytkownikom Lanosów to się kiedyś przyda ?
    Nie dzieje się nic groźnego, ale "wk.....a" mnie ta żółta lampka !(po ok. 6 km- gdy się rozgrzeje do normalnej temp.)
    Zajmę się tym, jak się ociepli !?- i dam znać na FORUM :))

    Dodano po 1 [godziny] 41 [minuty]:

    nuki_tsw wrote:
    Ciekawy jestem, jak te przewody zamienił, bo w Lanosie od sondy do sterownik idzie jeden przewód?


    Prawdopodobnie coś ? zmieniał, bo znalazłem "metalowy zatrzask" od lewej klapki "tablicy "(tu, od strony lewych drzwi)
    w/g schematu tam jest jakaś "kostka łączeniowa" ?

    (Może na tym FORUM jest jakiś elektryk z "Żerania", który pamięta tą instalację ?)

    PODPOWIEDZ !

    w/g opracowania kol. Bujańskiego(nie chce mi się szukać dosłownie)
    - okresowe świecenie tej kontrolki może świadczyć o przerwie w połączeniu (-) w ECM ?
  • #14
    nuki_tsw
    Level 15  
    Na początek sugerowałbym jednak sprawdzić ten jeden kabelek miernikiem.

    Nawet jak ktoś grzebał przy boczku od strony drzwi kierowcy - tam, gdzie są bezpieczniki (tak to zrozumiałem), to w połączeniu sondy ze sterownikiem nie mógł nic zepsuć, bo wiązka silnika idzie akurat drugą stroną auta.

    Jazda z palącym się Checkiem za zdrowa dla auta nie jest. Na pewno nie dla katalizatora i samej sondy.
  • #15
    Jola9
    Level 1  
    podobne ojawy miałam w Matizie, najpierw się dławił, a później po przejechaniu 20 km zaczęła sie co jakiś czas zapalać kontrolka "zółta" w warsztacie wymieniono mi cewkę i jaskiś przewód, wszystko gra, gdyby nie to, że na pracę silnika nakłada sie jeszcze dodatkowy dsiwny dźwięk, coś jak trzeszczace radio, mało komfortowe, nie wiem czy mogło sie na skutek jazdy cos uszkodzić wiecej, i co należałoby sprawdzić
  • #16
    lech52
    Level 10  
    nuki_tsw wrote:
    Na początek sugerowałbym jednak sprawdzić ten jeden kabelek miernikiem.

    Nawet jak ktoś grzebał przy boczku od strony drzwi kierowcy - tam, gdzie są bezpieczniki (tak to zrozumiałem) ...


    Nie tu, wyżej - z lewej strony tablicy rozdzielczej jest taka półowalna klapka- widoczna przy otwartych drzwiach - po jej zdjęciu jest dostęp do połączeń ? - tam widocznie czegoś szukali ?
  • #17
    jurekk55
    Level 36  
    Poprawiałeś masy?silnika i ecu ?układ dość czuły na niedobory.
  • #18
    lech52
    Level 10  
    Nie mam kiedy się tym zająć :cry: W garażu za zimno żeby sprawdzać :D