Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Regulacja czujnika położenia przepustnicy w monojetronicu

11 Cze 2004 23:03 5760 3
  • Poziom 12  
    Czy jest mozliwa regulacja cz. polozenia przepustnicy w monojetroniku
    Silnik citroen BX 1.4i 90r.
    Problem jest nastepujacy:
    Silnik pali duzo paliwa ok 12 na trasie jest skladak tzn silnik z wielu podzespolow z roznych silnikow.
    Silnik jest swiezo po remacie i tu zaczyna sie:
    Auto znajomego - patrze na zaplon bo byly z tym jaja i sa nadal. Regulator podcisnieniowy rurka idzie do takiego zaworka ktory laczy rurke od kolektora z rurka od zbiornika na lhm. Podcisnienie wchodzi od dolu a od regulator i lhm z gory(wlasciciel twierdzi ze wszystkie BX maja tak te rurki ustawione????????). Po wstepnej analizie wyszlo ze regulator nie dziala bo nie ma podcisnienia a dostaje dopiero jak tam sobie zazyczy sterownik(czy wogole jakis jest od zawiechy). Zaplon zostal ustawiony z odlaczonym reg podcisnienia bo w sumie nigdy on nie dzialal przy takim ustawieniu wezykow. Jak dam podcisnienie normalnie zby bylo na regulatorze obroty wzrastaja z ok 600 (tu nie wiem czy dobrze jest ustawiony obrotomierz+-100obr) do ok 1100 wyraznie czuc ze silnik ma za wysokie i nie raczy zejsc nizej.
    Aha auto pali tyle przy braku podcisnienia na regulatorze. Nie bylo sprawdzane przy podlaczonym bo obroty sa b wysokie to podejrzewam ze by zaczal jeszcze wiecej palic. Kiedys wysiadl cz. polozenia przepustnicy i zostala dokupiony uzywany razem z korpusem przepustnicy i wymieniony
    raczej nie byly ruszany sam czujnik.
    Wczesniej zostal wykryty uszkodzony teromstat i wymieniony na nowy.
    czujnik temeratury silnika jest ok. Lambda tez raczej dziala bo zmienia ale podejrzewam ze moze ze starosci charakterystyka sie zmienila ale ja sobie na koniec zostawiam. Co planuje zrobic:
    Podlaczyc aby regulator podcisnieniowy dzilal ale przy okazji musze zbic za wysokie obroty wiec stad moje pytanie w temacie .
    Czekam na sugestie
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    Proponuję zrobić diagnostykę [kody błędów] i sprawdzić uszczelkę między kolektorem ssącym a wydechowym.
  • Poziom 20  
    to mi wygląda na lewe powierze sprawdz dokładnie i sondę pod obciążeniem , kolektorwydechowy czy nie jest pęknięty :!: