Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III Zamiana Zegarka na obrotomierz

tomek-886 10 Wrz 2009 15:12 9542 14
  • #1 10 Wrz 2009 15:12
    tomek-886
    Poziom 8  

    Witam
    w swoim golfie mam licznik z zegarkiem analogowym . Mam okazje tanio kupić licznik z obrotomierzem. W jaki sposób podłączyć obrotomierz i czy jest w tym dużo komplikacji . mój golfik to 1.6 kat . Tamten drugi licznik tez pochodzi z benzyniaka tylko nie wiem jaka pojemność.
    Prosze o pomoc

    0 14
  • #2 10 Wrz 2009 20:35
    mig29_1979
    Poziom 19  

    Wystarczy wymienić licznik i po sprawie. Zwróć tylko uwagę czy ten nowy ma tak samo wyskalowany predkościomierz. Jeżeli tak to OK ,a jak nie to go nie kupuj.

    0
  • #3 10 Wrz 2009 21:19
    tomek-886
    Poziom 8  

    oki dzieki

    0
  • #4 10 Wrz 2009 21:40
    andp10
    Poziom 9  

    Tak po sprawie to nie będzie bo trzeba jeszcze go podłączyć, ale kto sie zna to to zrobi bez trudu. Bo sam obrotomierz nam nie pokarze jakie mamy obroty!

    0
  • #5 11 Wrz 2009 13:24
    tomek-886
    Poziom 8  

    mógł byś mi napisać jak to podłączyć ??

    0
  • #6 11 Wrz 2009 13:38
    tzok
    Moderator Samochody

    W mk.II w wersji z zegarkiem sygnał do obrotomierza i tak był na złączu więc nic nie trzeba było przerabiać. Jak jest w mk.III - nie wiem, ale sądzę że tak samo.

    0
  • #7 11 Wrz 2009 15:52
    tomek-886
    Poziom 8  

    A jak to podłączenie się ma w golfie III czy sa jakies komplikacje czy nie jesli tak tyo jak to podłączyć

    0
  • #8 11 Wrz 2009 19:03
    mig29_1979
    Poziom 19  

    Sygnał jest we wtyczce. Na pewno będzie działać wiem bo podłączałem w MK3. Już ci pisałem czym się masz sugerować.

    0
  • #9 11 Wrz 2009 19:11
    tzok
    Moderator Samochody

    Podłącz i zobacz czy działa, jeśli nie to trzeba będzie "podciągnąć" sygnał z cewki ("-1").

    0
  • #10 11 Wrz 2009 20:57
    tomek-886
    Poziom 8  

    Wypowiedzi KAR26
    "Witam - jezeli instalacja w twoin samochodzie nie przewiduje obrotomierza to powinieneś go podłączyć na krótko.Zacznij od licznika,sprawdz w której z kostek on jest podłączony(bo jak sie nie myle to powinny byc dwa gniazda w liczniku)obrotomierz powinien byc podłączony do instalacji trzema przewodami.Jezeli w kostkach nie będzie pokrycia z gniazdami w liczniku to podłączenie obrotomierza jest bardzo proste.Wez trzy przeciętne przewody z dowolnej instalacji o długosci (od licznika do akumulatora)jeden to podłącz do masy,drugi plus po włączeniu stacyjki,a trzeci to impulsowy(2 i3 podłącz tak:do cewki sa podłączone dwa przewody -imopulsowy i plus(sprwadz lampką kiedy sie zapali którego dotkniesz po włączeniu stasyjki to jest plus ) następnie podłącz je do licznika tylko sprawdz podłączenia w kostkach zebys czegos nie popalił
    (PLUS I IMPULSOWY)bo masa opwinna być juz podłączona fabrycznie
    najlepiej poszykaj schemat instalacji to ci pójdzie łatwiej .
    A licznik jezeli jest bez linkowy i poprzedni terz był i działał to tylko poprzekładaj kable w kostce bo zasada działana jest taka sama jak w obrotomierzu tylko impuls jest brany z impulsatora ( tam gdzie sie linke przykręca do skrzyni i tam powinna byc kostka która idzie do licznika)ale najlepiej poprzekładaj kabelki w kostce przy liczniku. I to samo sie tyczy kontrolek masz takie same podstawowe jak w starym liczniku.tylko inny jest układ kabelków w kostce.Sprawdz wyście z licznika kontrolek a w kostce pokolei włanczaj kierynki ....... itd. sprawdzaj kontrolką w kostce kiedy sie zapali wtedy podłącz do odpowieniej kontrolki w liczniku(jezeji zaznaczyłes jaka kontrolka do jakiego wyjścia).
    Pozdrowienia."

    Czy o to chodzi ????

    0
  • #11 12 Wrz 2009 19:22
    mig29_1979
    Poziom 19  

    Piszę po raz ostatni i radzę ci posłuchaj się .Ja miałem golfa mk3 1992r , miał licznik z zegarkiem . Kupiłem z obrotomierzem podpiąłem do kostki i wszystko działało koniec kropka.

    0
  • #12 17 Sty 2010 17:10
    seba_psv
    Poziom 1  

    Witam
    Poczytałem troche na różnych forach. Teraz będzie opis dla nie kumatych ale jeszcze go nie testowałem . Moje auto to Golf 3 93r. silnik TD. Wyjście diagnostyczne "w" wyprowadzamy z alterntora przez przylutowanie przewodu do stojanu alternaotra ( trzeba sobie poszukać schematu budoway lub moge wysłać foto na e-mail) następnie wyprowadzony przewód podpinamy pod pin 10 w naszym liczniku. Według zgromadonych danych wszystko powinno ładnie pięknie działać. Dodam że mam alternator Bosh 2 pinowy. Jeśli coś poknociłem to proszę o sprostowanie lub uwagi:)

    0
  • #13 29 Sty 2011 07:19
    witek271
    Poziom 20  

    Podpinam się pod temat wszystko co potrzebne mam ale pod pinem 10 mam chyba jakąś wtyczkę osobną która nie idzie do skrzynki bezpieczników Od którego pinu się powinno liczyć ten pin 10?

    0
  • #14 30 Sty 2011 18:12
    PCcepuk
    Poziom 19  

    obrotomierz...

    w 95% bedziesz miał juz instalacje w kostkach -wystarczy przełożyć liczniki...

    jezeli nie to obrotomierz w bezyniaku potrzebuje jak juz wspomniano wyzej 3-podpiec:
    1.plus
    2.minus
    (oba bedziesz miał na miejscu w ktorymś kablu)
    3.impuls (na ich podstawie obrotomierz działa)
    znajdziesz go zaleznie od rozwiazania instalacji iskrowej: na aparacie zapłonowym, cewce lub module... to jest równiez 12v+ z tym ze "impulsowe" on daje krotkie napiecie na cewke/cewki zapłonowe ktore zostaja wzbudzone...

    0