Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III Zamiana Zegarka na obrotomierz

tomek-886 10 Wrz 2009 15:12 9599 14
  • #1 10 Wrz 2009 15:12
    tomek-886
    Poziom 8  

    Witam
    w swoim golfie mam licznik z zegarkiem analogowym . Mam okazje tanio kupić licznik z obrotomierzem. W jaki sposób podłączyć obrotomierz i czy jest w tym dużo komplikacji . mój golfik to 1.6 kat . Tamten drugi licznik tez pochodzi z benzyniaka tylko nie wiem jaka pojemność.
    Prosze o pomoc

    0 14
  • #2 10 Wrz 2009 20:35
    mig29_1979
    Poziom 19  

    Wystarczy wymienić licznik i po sprawie. Zwróć tylko uwagę czy ten nowy ma tak samo wyskalowany predkościomierz. Jeżeli tak to OK ,a jak nie to go nie kupuj.

    0
  • #3 10 Wrz 2009 21:19
    tomek-886
    Poziom 8  

    oki dzieki

    0
  • #4 10 Wrz 2009 21:40
    andp10
    Poziom 9  

    Tak po sprawie to nie będzie bo trzeba jeszcze go podłączyć, ale kto sie zna to to zrobi bez trudu. Bo sam obrotomierz nam nie pokarze jakie mamy obroty!

    0
  • #5 11 Wrz 2009 13:24
    tomek-886
    Poziom 8  

    mógł byś mi napisać jak to podłączyć ??

    0
  • #6 11 Wrz 2009 13:38
    tzok
    Moderator Samochody

    W mk.II w wersji z zegarkiem sygnał do obrotomierza i tak był na złączu więc nic nie trzeba było przerabiać. Jak jest w mk.III - nie wiem, ale sądzę że tak samo.

    0
  • #7 11 Wrz 2009 15:52
    tomek-886
    Poziom 8  

    A jak to podłączenie się ma w golfie III czy sa jakies komplikacje czy nie jesli tak tyo jak to podłączyć

    0
  • #8 11 Wrz 2009 19:03
    mig29_1979
    Poziom 19  

    Sygnał jest we wtyczce. Na pewno będzie działać wiem bo podłączałem w MK3. Już ci pisałem czym się masz sugerować.

    0
  • #9 11 Wrz 2009 19:11
    tzok
    Moderator Samochody

    Podłącz i zobacz czy działa, jeśli nie to trzeba będzie "podciągnąć" sygnał z cewki ("-1").

    0
  • #10 11 Wrz 2009 20:57
    tomek-886
    Poziom 8  

    Wypowiedzi KAR26
    "Witam - jezeli instalacja w twoin samochodzie nie przewiduje obrotomierza to powinieneś go podłączyć na krótko.Zacznij od licznika,sprawdz w której z kostek on jest podłączony(bo jak sie nie myle to powinny byc dwa gniazda w liczniku)obrotomierz powinien byc podłączony do instalacji trzema przewodami.Jezeli w kostkach nie będzie pokrycia z gniazdami w liczniku to podłączenie obrotomierza jest bardzo proste.Wez trzy przeciętne przewody z dowolnej instalacji o długosci (od licznika do akumulatora)jeden to podłącz do masy,drugi plus po włączeniu stacyjki,a trzeci to impulsowy(2 i3 podłącz tak:do cewki sa podłączone dwa przewody -imopulsowy i plus(sprwadz lampką kiedy sie zapali którego dotkniesz po włączeniu stasyjki to jest plus ) następnie podłącz je do licznika tylko sprawdz podłączenia w kostkach zebys czegos nie popalił
    (PLUS I IMPULSOWY)bo masa opwinna być juz podłączona fabrycznie
    najlepiej poszykaj schemat instalacji to ci pójdzie łatwiej .
    A licznik jezeli jest bez linkowy i poprzedni terz był i działał to tylko poprzekładaj kable w kostce bo zasada działana jest taka sama jak w obrotomierzu tylko impuls jest brany z impulsatora ( tam gdzie sie linke przykręca do skrzyni i tam powinna byc kostka która idzie do licznika)ale najlepiej poprzekładaj kabelki w kostce przy liczniku. I to samo sie tyczy kontrolek masz takie same podstawowe jak w starym liczniku.tylko inny jest układ kabelków w kostce.Sprawdz wyście z licznika kontrolek a w kostce pokolei włanczaj kierynki ....... itd. sprawdzaj kontrolką w kostce kiedy sie zapali wtedy podłącz do odpowieniej kontrolki w liczniku(jezeji zaznaczyłes jaka kontrolka do jakiego wyjścia).
    Pozdrowienia."

    Czy o to chodzi ????

    0
  • #11 12 Wrz 2009 19:22
    mig29_1979
    Poziom 19  

    Piszę po raz ostatni i radzę ci posłuchaj się .Ja miałem golfa mk3 1992r , miał licznik z zegarkiem . Kupiłem z obrotomierzem podpiąłem do kostki i wszystko działało koniec kropka.

    0
  • #12 17 Sty 2010 17:10
    seba_psv
    Poziom 1  

    Witam
    Poczytałem troche na różnych forach. Teraz będzie opis dla nie kumatych ale jeszcze go nie testowałem . Moje auto to Golf 3 93r. silnik TD. Wyjście diagnostyczne "w" wyprowadzamy z alterntora przez przylutowanie przewodu do stojanu alternaotra ( trzeba sobie poszukać schematu budoway lub moge wysłać foto na e-mail) następnie wyprowadzony przewód podpinamy pod pin 10 w naszym liczniku. Według zgromadonych danych wszystko powinno ładnie pięknie działać. Dodam że mam alternator Bosh 2 pinowy. Jeśli coś poknociłem to proszę o sprostowanie lub uwagi:)

    0
  • #14 30 Sty 2011 18:12
    PCcepuk
    Poziom 19  

    obrotomierz...

    w 95% bedziesz miał juz instalacje w kostkach -wystarczy przełożyć liczniki...

    jezeli nie to obrotomierz w bezyniaku potrzebuje jak juz wspomniano wyzej 3-podpiec:
    1.plus
    2.minus
    (oba bedziesz miał na miejscu w ktorymś kablu)
    3.impuls (na ich podstawie obrotomierz działa)
    znajdziesz go zaleznie od rozwiazania instalacji iskrowej: na aparacie zapłonowym, cewce lub module... to jest równiez 12v+ z tym ze "impulsowe" on daje krotkie napiecie na cewke/cewki zapłonowe ktore zostaja wzbudzone...

    0