Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Daewoo Espero 1.5 DOHC ginąca iskra.

robokop 10 Sep 2009 16:24 5133 15
  • #1
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Autko jak w temacie,usterka wystąpiła nagle - efekt jakby cyklicznie włączać i wyłączać zapłon - "rzuca" silnikiem, po kilku zapłonach niknie iskra i za chwilę pojawia się znowu, silnik pompuje pomiędzy 0 a 1500 RPM, wyżej nie wchodzi. Wskazówka obrotomierza rownież skacze w tych wartościach. Podstawiona cewka, moduł zapłonowy i bez zmian. Podanie napięcia 12V bezpośrednio na biało/ czerwony kabel cewki nic nie zmienia. Czego się "czepnąć" ? Impulsator w aparacie sprawia wrażenie sprawnego - nie ma luzu, cewka nowa.
  • Helpful post
    #2
    emeryt2
    Level 42  
    Sprawdz kluczowanie z < dobrej cewki > w aparacie na moduł zapłonowy. Oczywiście w czasie pracy.
  • #3
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Zdjęcie 4 pinowej wtyczki z aparatu powoduje prawie że normalną pracę silnika - najprawdopodobniej uszkodzony (fabrycznie nowy chiński) moduł zapłonowy.
  • Helpful post
    #4
    Doktorr
    Level 35  
    W astrze 1.6 pracował aż dwa dni, chyba z ryżu robiony.
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Echhh, a na pudełku pisało "original parts", nawet hologram był. Puki co niepotrzebnie wymieniona cewka zapłonowa, kopułka - choć jej to już się należało i cewka impulsatora.
    Edit.


    Dobra, moduł wymieniony. Teraz jest takie coś: włączam zapłon, wskazówka obrotomierza idzie na max - w kopułce słychać prawie że wycie iskry. Ustępuje po odpięciu cewki impulsatora od modułu zapłonowego. Wniosek - albo moduł jest tak czuły że reaguje na drgania sejsmiczne, albo na prądy generowane w cewce przez fale radiowe. Wstępnie poradziłem sobie dolutowując do cewki równolegle rezystor 2,2kom - objaw ustapił. Siwieć zaczynam - cena modułu 145 zł i nie podlega gwarancji.
  • Helpful post
    #6
    emeryt2
    Level 42  
    Ta cewka impulsaatora , to napewno dobra? Nie lata swobodnie?
    Muiśz mieć nie małe pole elektromagnetyczne w pobliżu , w co nie wierzę.
  • #7
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Następny moduł umarł - samochód postał chwilę z włączonym zapłonem, całkowity brak iskry. Cewka umocowana sztywno, fabrycznie nowa, rezystancja 912 omów. Pomysły mi się powoli kończą.

    Wie ktoś gdzie idzie biały (rozgałęziony z fioletowego ) przewód z cewki zapłonowej ?
  • Helpful post
    #8
    User removed account
    User removed account  
  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dajcie jakieś linki, bo po drodze mam tylko BHMD i InterCars, a tam albo "china" albo teoretycznie Magneti - Marelli.

    Dodano po 1 [godziny] 16 [minuty]:

    Czy te moduły do wersji sterowników IEFI - 6 i IEFI- S są takie same?


    Edit:

    Dobra, kupiłem na szrocie sprawną oryginalną część używaną, cały aparat zapłonowy.
    Pytanie następne - czujnik TPS będzie taki sam jak np z C16NZ czy podobnych opli ?
  • Helpful post
    #10
    jurekk55
    Level 36  
    robokop wrote:

    Edit:

    Dobra, kupiłem na szrocie sprawną oryginalną część używaną, cały aparat zapłonowy.
    Pytanie następne - czujnik TPS będzie taki sam jak np z C16NZ czy podobnych opli ?

    jest inny .nexia espero lanos będzie ok.
  • Helpful post
    #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Łeee, no toć, czemu sam tego nie zauważyłem ? Tam jest przecież odwrotnie przy przepustnicy. Jestem teraz w trakcie walki z układem wolnych obrotów - przepustnica wymieniona na fabrycznie nową, zostął stary czujnik i lekka niesprawność - silnik trzyma obroty, momentami zaczyna jednak pompować, 1500 obr - do zgaśnięcia. Sygnał tps w położeniu jałowym przepustnicy ok 0,3 V, troszkę mało w/g tego co producent twierdzi (0.4 - 0.9V). Czy sterownik silnika w tym samochodzie dokonuje drobnych korekt biegu jałowego przesuwając punkt zapłonu, czy tylko poprzez IACV ? Następne w kolejce zasilanie benzyną (teraz tylko LPG od kilkunastu dni), ale to powoli.
  • Helpful post
    #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Też tak pomyślałem, z tym że nie bardzo jest w czym piłować te elipsy, tym bardzie że ze 2mm by było potrzeba. Zastanawiam się nad zmodyfikowaniem płaskiego końca ośki przepustnicy - pogrubić ją troszkę np. koszulką termokurczliwą.
  • Helpful post
    #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wiem że śruba jest w gumowej czapeczce. Jutro wstanie nowy dzień, pomyślimy w sumie na szczęście wychodzę na prostą już z elektroniką w tym wynalazku.