Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odciecie doplywu LPG podczas hamowania silnikiem -jak zawór?

uliczny_opryszek 10 Wrz 2009 21:09 3333 8
  • #1 10 Wrz 2009 21:09
    uliczny_opryszek
    Poziom 10  

    Witam, zastanawialem sie jak zrealizowac odciecie dopływu gazu LPG podczas hamowania silnikiem, tak jak ma to miejsce podczas jazdy na benzynie. Czy Kogos ineresuje taki problem? Pozdrawiam.

    0 8
  • #2 10 Wrz 2009 21:19
    trustno1
    Poziom 15  

    Jaka instalacja ? Domyślam się że pierwsza albo druga generacja.

    0
  • #3 10 Wrz 2009 21:39
    parafka
    Poziom 20  

    Czujnik podciśnienia załatwi sprawę.
    Podczas hamowania silnikiem podciśnienie w kolektorze ssącym gwałtownie rośnie.
    Ciekawe tylko czy elektrozawór wytrzyma kilkaset wyłączeń dziennie.

    0
  • #4 10 Wrz 2009 21:59
    robokop
    Moderator Samochody

    Instalacja 2 generacji i funkcja do uaktywnienia w centralce - attuator będzie dławił przepływ stosownie do położenia czujnika przepustnicy.

    0
  • #5 10 Wrz 2009 22:08
    kwok
    Poziom 39  

    robokop napisał:
    Instalacja 2 generacji i funkcja do uaktywnienia w centralce - attuator będzie dławił przepływ stosownie do położenia czujnika przepustnicy.


    kilkakrotnie próbowałem tak zrobić i mizerny efekt przy dodaniu gazu - krokowy od gazu nie zdąża się otworzyć na czas

    żeby to dobrze działało to gaz musi być odcięty całkowicie i w jednej chwili i oczywiście po naciśnięciu pedału gazu musi się od razu otworzyć do takiej wartości jaka powinna być
    mozna coś pokombinować z sygnałem od wtryskiwaczy benzyny i zamykaniem elektrozaworu na parowniku ale to zmusza do włączenia wtryskiwaczy beny na moment po dodaniu gazu żeby nie było dziury bo wąż od gazu będzie pusty i potrzeba chwili żeby wypełnił się gazem - wszystko zależy oczywiście od długości węża

    powyższe proszę traktować jako teoretyczne rozważania bo w praktyce nigdy tego nie robiłem

    0
  • #6 10 Wrz 2009 22:12
    robokop
    Moderator Samochody

    Bo w instalacjach mieszalnikowych to raczej nie wyda - zbyt duża bezwładność układu.

    0
  • #7 13 Wrz 2009 21:16
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    [quote="kwok"]

    robokop napisał:
    ...
    mozna coś pokombinować z sygnałem od wtryskiwaczy benzyny i zamykaniem elektrozaworu na parowniku ale to zmusza do włączenia wtryskiwaczy beny na moment po dodaniu gazu żeby nie było dziury bo wąż od gazu będzie pusty i potrzeba chwili żeby wypełnił się gazem - wszystko zależy oczywiście od długości węża

    powyższe proszę traktować jako teoretyczne rozważania bo w praktyce nigdy tego nie robiłem


    Jeśli zawór byłby tuż przy mikserze to wąż od gazu będzie pełny. Takie zawory były produkowane przez BRC, a (EDIT) podobne ma w ofercie Landi-Renzo pod nazwą Start Petrol.
    Link

    Pytanie bez odpowiedzi: czy przejście pomiędzy ssaniem przez silnik samego powietrza i ssaniem mieszanki po otwarciu zaworu nie da w efekcie chwilowego zubożenia i strzału w dolot?

    0
  • #8 13 Wrz 2009 21:46
    kwok
    Poziom 39  

    my tu se gadu gadu a założyciel milczy

    zawór z linku nie odcina całkowicie tylko reguluje (tak samo w brc blitz chyba) więc odpada

    Cytat:
    czy przejście pomiędzy ssaniem przez silnik samego powietrza i ssaniem mieszanki po otwarciu zaworu nie da w efekcie chwilowego zubożenia i strzału w dolot?

    zależy od silnika ale pewnie jak by depnąć do końca to w 16V strzał murowany

    szczerze mówiąc to albo mam pier...ca albo nadmiar wyobraźni bo aż chce mi się coś takiego wykombinować tyle że silnik mojego dziadka nie strzela mimo nawet masakrycznego zubożenia

    0
  • #9 13 Wrz 2009 21:57
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Przyznam że nie miałem w ręku tego zaworu Landi-Renzo, ale jeśli ma regulację to może naregulowanie na maks wystarczy. Istotne jest też że będzie się zamykał i otwierał dużo szybciej niż krokowiec w II generacji.
    Zawór od BRC miał inną nazwę niż Blitz.

    0