Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z silnikiem 2.2KW z kondesatorem i zabezpieczeniem

shalashaska 10 Wrz 2009 21:34 4549 9
  • #1 10 Wrz 2009 21:34
    shalashaska
    Poziom 15  

    Witam. Jakiś czas temu zbudowałem sobie kompresor z użyciem *****.Wszystko działało świetnie aż do dzisiaj. Sprężarka została normalnie wyłączona przez pretostat (z odpowietrznikiem), gdy po chwili przy próbie uruchomienia nie mogła złapać rozruchu i normalnie wybiła bezpiecznik w skrzynce. Przy kolejnych próbach uruchomiania zawsze wybija mi bezpiecznik, silnik nie wydaje żadnych odgłosów. Co się mogło stać? Mógł się spalić silnik? Czy jestem wstanie to naprawić sam?
    Dane techniczne:
    -V - układ cylindrów zespolony bezpośrednio z silnikiem
    -2,2 kW Silnik / 230 V
    -agregat smarowany olejem 2-cylindrowy
    -cylindry żeliwne
    -2 pełnowartościowe tłoki z AL z 3 pierścieniami
    -wydajność na wejściu: ok.. 360 L-min
    -wydajność efektywna ok. 260 L-min
    -wymiary otworów do mocowania: 140 x 100 mm
    -na zbiornik o poj.: 50 - 100 L
    -waga 16 Kg
    -z kondensatorem i zabezpieczeniem silnika
    -z mechanizmem ułatwionego rozruchu

    Problem z silnikiem 2.2KW z kondesatorem i zabezpieczeniem

    Moderowany przez Jasiek690:


    Link do allegro skasowałem.
    Proszę zwracać większą uwagę na pisownię.

    0 9
  • #2 10 Wrz 2009 21:55
    BC313
    Poziom 17  

    Pasowało by sprawdzić silnik induktorem. Być może że uległ uszkodzeniu.

    0
  • #3 11 Wrz 2009 07:54
    shalashaska
    Poziom 15  

    A czy można spróbować podłączyć silnik bezpośrednio, tak na chwile?Nie mam możliwości sprawdzić ten silnik induktorem.

    0
  • #4 11 Wrz 2009 08:25
    BC313
    Poziom 17  

    ale jak miało by to wyglądać? Przecież prościej nie można go podłączyć. Kondensator do prawidłowej pracy musi być podpięty. Nie wiem czy jest możliwość podłączenia go bez obciążenia, jak się da to odepnij moduł kompresora od silnika i spróbuj go podłączyć. Nie wiem czy ma to ustrojstwo zawór który powoduje odprężenie kompresora przy rozruchu, jeżeli ma to zwróć uwagę czy jest sprawny. Jak silnik jest włączany poprzez jakąś automatykę czy normalnie ręcznie. Wyeliminuj usterkę obwodu zasilania samego kompresora, być może że tam jest coś nie tak.

    1
  • #5 11 Wrz 2009 09:35
    shalashaska
    Poziom 15  

    Odłączyłem kondensator i sprawdziłem omomierzem i nie ma zwarcia więc kondensator jest dobry. Przy silniku jest bezpiecznik 15A który też ominąłem i zrobiłem próbę która nie przyniosła dobrych wiadomości.Czyli coś w silniku się spaliło, tylko dlaczego nie zadziałał bezpiecznik który zabezpiecza silnik?

    1
  • #6 11 Wrz 2009 09:56
    BC313
    Poziom 17  

    Kondensator nie ma zwarcia co nie znaczy że jest dobry-może mieć przerwę ale to tak na marginesie. Jakie zabezpieczenie zadziałało jaki bezpiecznik? Bezpiecznik zadziała ten, który jest szybszy, nie koniecznie ten z mniejszym amperażem, bo jeśli popłynął prąd zwarcia to był on w stanie wyłączyć zarówno jedno jak i drugie zabezpieczenie. Mogły zadziałać także obydwa.

    1
  • #7 11 Wrz 2009 12:22
    shalashaska
    Poziom 15  

    BC313 napisał:
    Kondensator nie ma zwarcia co nie znaczy że jest dobry-może mieć przerwę ale to tak na marginesie. Jakie zabezpieczenie zadziałało jaki bezpiecznik? Bezpiecznik zadziała ten, który jest szybszy, nie koniecznie ten z mniejszym amperażem, bo jeśli popłynął prąd zwarcia to był on w stanie wyłączyć zarówno jedno jak i drugie zabezpieczenie. Mogły zadziałać także obydwa.


    No coś napewno się musiało spalić.Ten zestaw silnik-sprężarka przy kondesatorze posiada bezpiecznik 15A (patrz załącznik).I teraz dlaczego nie zadziałało to zabezpieczenie?
    Problem z silnikiem 2.2KW z kondesatorem i zabezpieczeniem

    0
  • #8 12 Wrz 2009 14:49
    golonka
    Poziom 13  

    Pierwszą rzeczą jest sprawdzenie kondensatora,trzeba to zrobić miernikiem pojemności ,lub podmienić kondensator na sprawny.Bo jeżeli silnik się grzeje i coś śmierdzi to może być uszkodzony kondensator,silnik wtedy nie dostaje momentu rozruchowego (kopa)i może ulec spaleniu.

    0
  • #9 14 Wrz 2009 01:18
    Pawel1812
    Poziom 26  

    Induktorem za przysłowiowe piwo można sprawdzić silnik w każdym zakładzie przezwajania silników elektrycznych

    0
  • #10 09 Sty 2010 09:17
    shalashaska
    Poziom 15  

    Co było przyczyną to nie wiem, całość wysłałem na gwarancji do naprawy.Sprężarkę naprawiono lecz nie podano mi przyczyny awarii.

    0