Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BlauPunkt GTA280 - po 2s świeci protection

10 Wrz 2009 23:49 2308 8
  • Poziom 10  
    Witam. Problem prezentuje się tak:
    Kupiłem od znajomego wzmacniacz, model jak w tytule, u niego grał bez zarzutu pod dobrymi głośnikami. Przygotowałem sobie całą instalacje, kabel od aku, sygnałowe, remote itp. Podpinam wzmacniacz pod wspomnianą instalacje i po włączeniu radia, powinien się załączyć wzmacniacz, a sytuacja wygląda tak że zapala się dioda Power i po 2 lub 3 s gaśnie i zapala się czerwona dioda protection, wzmacniacz nie gra. zamieniłem się na chwile z kolegą, on podpiął wspomniany wzmacniacz do siebie, a ja jego na instalacji zrobionej przeze mnie. U niego w aucie wzmacniacz niby odpalił (dioda świeci na zielono), ale nie gra, a znów jego wzmacniacz u mnie odpalił od przysłowiowego kopa i grał naprawdę dobrze. Próbowałem bez głośników, bez podpiętych czincz, zamiast remote zmostkowałem kabel z aku i cały czas sytuacja się powtarza. Kabel zasilający jest pociągnięty prosto z aku, a masa jest przymocowana do śruby od siedzenia.

    Postarałem się to możliwie solidnie opisać. Pozdrawiam
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    BP GTA 280 to bardzo wybredny ale dobry wzmacniacz, który ma w sobie dokładny czujnik napięcia co jest czasami bardzo irytujące. Pierwszą rzeczą jaką powinieneś sprawdzić to to masa. 280-ka jest bardzo uczulona na odprowadzanie nadmiaru prądu. Jeżeli masa jest zbyt słaba (a w tym przypadku na to wygląda) wzmacniacz automatycznie się wyłącza i zaczyna migać dioda Protect. Druga rzecz to za słaba moc kabla plusowego.
    U mnie problemem był bezpiecznik zamontowany bezpośrednio za akumulatorem, który powodował za duży opór. Kiedy na chwilę podłączyłem wzmacniacz bez bezpiecznika było wszystko ok (kupno drugiego bezpiecznika załatwiło sprawę), ale sprawdź także jeżeli posiadasz taki bezpiecznik czy jest on skręcony do końca.

    Co do braku jakiegokolwiek grania to sprawa wygląda następująco. Po lewej i prawej stronie czinczy masz pokrętła "Level". Jeżeli wzmacniacz nie jest podpięty do prądu dłużej niż 2 tygodnie (lub miesiąc, nie pamiętam już) to ustawienia wzmacniacza automatycznie wracają do pozycji 0 (przy pierwszym podłączeniu ze wzmacniacza słychać śmieszny szum - to właśnie wtedy wzmacniacz zeruje ustawienia).
    Przekręcając Level wg. wskazówek zegara ustawiasz poziom mocy wzmacniacza.

    U mnie ten wzmacniacz pracuje ze skrzynią MacAudio w Bass Reflexie i powiem że moc nie jest wykręcona nawet na 1/3 a łupie naprawdę porządnie.
  • Poziom 10  
    Najgorsze jest to że wzmacniacz był podłączany "na dziko" kablem + i - prosto z aku bez bezpiecznika na kablu i też nie chciał się załączyć. Próbowałem Remote z radia i mostek z plusa. Przy tej instalacji możesz mieć racje co do kabla bo był długi i mogło to mieć wpływ choć masa wydawała mi się dobra. Ale późniejsze podłączenie trochę mnie zdziwiło wzmacniacz leżał na "silniku" i był podłączony kablem tak jak napisałem. Reakcja była taka sama.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    Wina może leżeć także po stronie akumulatora. Może on podawać za małe napięcie i stąd problem. Może właśnie dlatego nie odpalił on w Twoim samochodzie.
  • Poziom 10  
    sprawdzaliśmy dziś na krótkich kablach prosto z aku (+ i -) remote zmostkowane z + i też nie chciał się załączyć, tylko na parę sekund Power i znów na protection... Da się jakoś sprawdzić ten czujnik napięcia z którym jest tyle problemu, lub go jakoś wymontować bez uszczerbku dla wzmacniacza??
  • Poziom 28  
    ganja181 napisał:
    sprawdzaliśmy dziś na krótkich kablach prosto z aku (+ i -) remote zmostkowane z + i też nie chciał się załączyć, tylko na parę sekund Power i znów na protection... Da się jakoś sprawdzić ten czujnik napięcia z którym jest tyle problemu, lub go jakoś wymontować bez uszczerbku dla wzmacniacza??


    Ja obstawiam na upalona koncowke :)
  • Poziom 13  
    pita1988 napisał:
    ganja181 napisał:
    sprawdzaliśmy dziś na krótkich kablach prosto z aku (+ i -) remote zmostkowane z + i też nie chciał się załączyć, tylko na parę sekund Power i znów na protection... Da się jakoś sprawdzić ten czujnik napięcia z którym jest tyle problemu, lub go jakoś wymontować bez uszczerbku dla wzmacniacza??


    Ja obstawiam na upalona koncowke :)


    Ale kolega napisał:
    ganja181 napisał:
    . zamieniłem się na chwile z kolegą, on podpiął wspomniany wzmacniacz do siebie, a ja jego na instalacji zrobionej przeze mnie. U niego w aucie wzmacniacz niby odpalił (dioda świeci na zielono)


    Ale przecież jak była by to końcówka to objawy powtórzyły by się w obu przypadkach, przynajmniej mi się tak zdaje
  • Poziom 28  
    Mayday1707 napisał:
    pita1988 napisał:
    ganja181 napisał:
    sprawdzaliśmy dziś na krótkich kablach prosto z aku (+ i -) remote zmostkowane z + i też nie chciał się załączyć, tylko na parę sekund Power i znów na protection... Da się jakoś sprawdzić ten czujnik napięcia z którym jest tyle problemu, lub go jakoś wymontować bez uszczerbku dla wzmacniacza??


    Ja obstawiam na upalona koncowke :)


    Ale kolega napisał:
    ganja181 napisał:
    . zamieniłem się na chwile z kolegą, on podpiął wspomniany wzmacniacz do siebie, a ja jego na instalacji zrobionej przeze mnie. U niego w aucie wzmacniacz niby odpalił (dioda świeci na zielono)


    Ale przecież jak była by to końcówka to objawy powtórzyły by się w obu przypadkach, przynajmniej mi się tak zdaje


    Dokładnie ale niech sprawdzi lepiej koncowke ;) Moze wydawało sie koledze ze czerwona sie nie zapaliła ;p
  • Poziom 10  
    nie wiem czy ta sytuacja u kolegi nie była przypadkiem, sprawdzane u niego tylko raz, a później u mnie no i tak jak pisałem na kablach prosto od aku...

    a to się opłaca naprawiać, co ewentualnie trzeba zrobić?

    czy może korzystniej jest go wyrzucić lub oprawić w ramkę? :P