Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 1,9TDI Jaka jest optymalna temperatura pracy silnika

andrzejac83 11 Wrz 2009 15:46 10811 3
  • #1 11 Wrz 2009 15:46
    andrzejac83
    Poziom 9  

    Jestem po wymianie termostatu, z wymianą wyszło mi 100zł
    Byłem w kilku warsztatach przed wymianą i nikt nie może konkretnie sprecyzować
    Słysze tłumaczenia że silnik w dieslu długo sie rozgrzewa, a jeszcze jakiś czas temu po rozgrzaniu silnika do 90° nie schodził z niej.
    Silnik rozgrzewa sie zawsze do 90° potem spada do 80° ,jak włączyłem ogrzewanie spadło do 75°
    Bez względu czy podczas spatku temp. wkręcam samochód na 3000-3700 temperatura kręci sie swoim tempem.
    Termostat kupiłem z wyższej pułki, ale nie widać żadnej różnicy.
    Zastanawiam sie nad czujnikiem temp.
    Nie mam bezpłatnego dojścia do Vag
    Więc jaka ma być temp. silnika w dieslu z turbiną?
    Może jeśli termostat otwiera sie na 87° normą są wahania 80-90°
    Dodam że zaczęło sie po wymianie oleju i wlaniu nowego płynu do układu.

    Dodano po 1 [godziny] 27 [minuty]:

    Panowie nie wierze że nikt nie jest w stanie udzielić mi odpowiedzi na to pytanie.
    Czy temperatura zaraz po ruszeniu i osiągnięciu 90 stopni tak ma sie trzymać czy normą są wahania temperatury 80-90 stopni

    0 3
  • #2 11 Wrz 2009 18:11
    emeryt2
    Poziom 42  

    Oj laboga , laboga , Nie zaspakają mojej ciekawości.
    Zajmij sie czym pożytecznym i nie zawracaj głowy na forum. Nie masz innych problemów z samochodem? Przegrzewa się , ubywa plynu chłodzacego , masz zimno w gablocie , a może goraco.
    Trudno zaspokoić próżność niektórych.

    -1
  • Pomocny post
    #3 11 Wrz 2009 19:08
    luke-z
    Poziom 16  

    Zawór termostatyczny potrzebuje trochę czasu, zanim całkowicie się otworzy. Szkoda, że nie zerknąłeś na element bimetaliczny, bo tam powinna być umieszczona temp. otwarcia. Możesz sprawdzić temp. płynu chłodniczego na wejściu/wyjściu jakimś termometrem (tylko nie lekarskim ;-) )

    0
  • #4 11 Wrz 2009 20:00
    andrzejac83
    Poziom 9  

    Wymieniłem czujnik temperatury, wszedłem dodatkowo w klimatronik.
    Wszystko jest już OK. Jest tak jak było przed wahaniami temp.90 stopni od rozgrzania do wyłączenia silnika.
    Na klimatroniku wahania są 89-91. Jest super całość kosztowała mnie 170zł
    Czujnik temp. kosztował mnie 80zł i nie jest to oryginał, jest z wyższej półki więc nie sądze żeby padł za m-c, w porównaniu do tych za 40-50
    Dzięki za pomoc

    Dodano po 3 [minuty]:

    emeryt2 napisał:
    Oj laboga , laboga , Nie zaspakają mojej ciekawości.
    Zajmij sie czym pożytecznym i nie zawracaj głowy na forum. Nie masz innych problemów z samochodem? Przegrzewa się , ubywa plynu chłodzacego , masz zimno w gablocie , a może goraco.
    Trudno zaspokoić próżność niektórych.


    Chyba nie wiesz o czym piszesz z całym szacunkiem dla Twojego 22 poziomu.
    Niedogrzany silnik, znaczy większe spalanie.
    Wystarczy że na 100km spali litr więcej i po 1000km mam gratis termostat a po 3000 czujnik temperatury i wciąż niesprawne auto

    1
  Szukaj w 5mln produktów