Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podłączenie instalacji w garażu

M.K.Cafe 11 Wrz 2009 19:13 3274 11
  • #1 11 Wrz 2009 19:13
    M.K.Cafe
    Poziom 2  

Witam wszystkich otóż zostałem poproszony przez koleżankę (nie ma to jak słabość do kobiet :D) o podłączenie w jej garażu "światła". Mieszka ona w kilku piętrowym bloku (na 3 piętrze) a garaż jest w tym samym bloku tylko że obejmuje on piwnice.Zostałem przez nią poinformowany że nie ma tam instalacji elektrycznej. Myślałem o tym aby porozmawiać z zarządcą budynku w celu podpięcia podlicznika i związku z tym mam takie pytanie czy nie orientujecie się jakie są koszta założenia podlicznika ? czy też ja mogę/mam kupić podlicznik i sam go założyć a następnie zgłosić to do administracji ? i jak to jest z kwestią prawną ? Dodam że jestem studentem wydz. elektrycznego i mam kwalifikacje (SEP E). Pierwszy raz robię coś takiego i proszę was o pomoc :)

0 11
  • #2 11 Wrz 2009 21:17
    globus
    Poziom 24  

papierek SEP to zamało (właściwie to ...nic), ktoś zachce projektu a ten już musi ktoś wykonać , nawet na jedną żarówke i gniazdko... Więc robi sie zgoda administracji, projekt, potem pomiary to już może ktoś kto ma sep ale z pomiarami. A w kosztach podlicznika to Ci niestety nie pomogę ale odsprzedaż energi bez wiedzy zakładu energetycznego też nie jest"mile" widziana.

0
  • #3 12 Wrz 2009 13:25
    M.K.Cafe
    Poziom 2  

dziękuje za odpowiedz :) w poniedziałek porozmawiam z administracją i dowiem się o kosztach:) i umieszcze to na forum ..może komuś się to przyda :)

0
  • #4 12 Wrz 2009 23:52
    piotrek22pl
    Poziom 12  

A gdzie jest zamontowany licznik Tej koleżanki? jeżeli ten licznik ma w domu to kiepsko;/ ale jeżeli ma w piwnicy to można przewód od licznika pociągnąć, i wtedy nie potrzeba podlicznika, tylko projekt i zgoda administracji.

0
  • #5 13 Wrz 2009 13:30
    M.K.Cafe
    Poziom 2