Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

opel 1.6i c16nz PB/lpg 94 przy dodaniu gazu dusi się na PB

k.p.basik 12 Sep 2009 12:47 4915 9
  • #1
    k.p.basik
    Level 10  
    witam serdecznie chciałbym podzielić się z wami moim kłopotem

    OPEL VECTRA 1.6i C16NZ 1994 sedan PB/LPG (lovato)

    zaznaczam że nie jest to stala przypadłość lecz przychodzi niewiadomo skąd i kiedy...
    i dotyczy jazdy na PB

    zawsze:
    na gazie śmiga jak 3eba

    na PB i LPG wolne obroty z lekkim popierdywaniem :D
    na PB
    przyspieszenie ok
    schodzi z obrotów ok
    wchodzi na obroty ok
    nie kopci
    zuzycie oleju od zmiany do zmiany ok 200ml
    obroty +/-900


    czasem:
    ciężko odpala a jak się już rozbuja chmura ciemnego śmierdzącego beną dymu
    wolne obroty w granicach 1100-1200
    nierównomierna praca silnika bez względu na prędkość obrotową (jak jelcz na wolnych obrotach takie sru sru sru :D)
    po chwili praca silnika równomierna, obroty 1100-1200
    przy dodaniu gazu jakby go zalewało i smród wachy z komina jak wyżej, jak się uda ruszyć i powoli zwiększając obroty ciągnie do samej góry. w momencie dodania gazu wrecz hamuje auto na chwilę (1sekunda) nim zacznie ciągnąć, czasem nawet zgaśnie.
    co ciekawe nie zawsze się to dzieje, wydaje mi się że najczęściej przy ciepłym silniku ale moze mi się wydawać. tak więc ze stałą prędkością jechać się da lecz w mieście jest dramat.

    w serwisie nie byle jakim był diagnozowany dwa dni bez skutku (nie tylko w jednym warsztacie)
    ponoć wrzystko sprawdzali :|

    ja sam sprawdziłem przez wymianę lub podmianę:
    świece
    kable WN
    wtrysk
    filtr paliwa i powietrza
    pompa paliwa
    rozrząd
    skład mieszanki na LPG
    zawór recyrkulacji
    komp reset i ustawienie od nowa
    kopółka
    cewka
    inne paliwo

    co ciekawe jeśli chodzi o regulację gazu, reset kompa i ERG jakby ręką odejmowało ale po kilku godzinach dalej to samo

    Panowie i Panie

    KURNA CO JEST???

    Dodano po 3 [godziny] 32 [minuty]:

    krokowiec wyczyszczony dalej to samo

    Dodano po 1 [minuty]:

    szykuję się do podmiany całej przepustnicy z wtryskiem krokowcem i czujnikiem położenia przepustnicy
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    robsi1
    Level 12  
    pewnie czujnik położenia .przepustnicy
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    k.p.basik
    Level 10  
    czujnik położenia wału???
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    k.p.basik
    Level 10  
    ZLOTY01 wrote:
    A widziałeś tam coś takiego jak czujnik położenia wału?k.p.basik sprawdz czy sterownik silnika nie jest zalany wodą.


    czujnik położenia wału nie mam bladego pojęcia gdzie i czy wogóle jest...
    czujnik położenia przepustnicy będzie podmieniany już niebawem razem z przepustnicą
    tylko cały zestaw muszę dokładnie wymyć w PB extrakcyjnej, pójdę też nowe uszczelki w razie W.


    komp podmieniałem na taki od 1.3 z mapą AAFM bo ponoć lepiej lata na PB też były cyrki... coś słyszałem, że ogólnie oplowskie kompy lubią dorabiać się zimnych lutów i gubić ścieżki
    wody nie znalazłem
  • #7
    k.p.basik
    Level 10  
    przepustnica razem z czujnikiem i krokowcem wymieniona - dalej to samo :(
  • #8
    marvi11
    Level 10  
    A co ze spalaniem? NIe pali za dużo czasami? Nie zalewa się? Może po prostu sonda padła. Sprawdź pobór paliwa. jak pije jak smok to się zalewa i najprawdopodobniej sonda padła
  • #9
    k.p.basik
    Level 10  
    wygląda na to ze nie znalazłem jasnego wytłumaczenia
    vici dostała "całą nową górę" i jakby przeszło co więc było przyczyną diabli wiedzą
    pozdrawiam
  • #10
    sebastian_in
    Level 1  
    miałem ten sam problem i wymieniłem sterownik silnika i jak ręka odjął koszt sterownika 100 zł za używany. aja wymieniłem pół samochodu a problem nie zniknął.