Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Symulacja ukladu ne555 w PSpice

12 Wrz 2009 09:16 4295 11
  • Poziom 19  
    Witam Wszystkich,

Chciałem sobie zasymulować popularny układ ne555, w konfiguracji generatora astabilnego, o wypełnieniu 50% i częstotliwości 50Hz. Napotkałem jednak pewne przeszkody.

Oto screen projektu:

Wyskakuje mi błąd, że pin 7 pływa, jest nie podłączony. Podłączyłem go do masy przez rezystor 1MOhhm. Tym razem uzyskałem jakiś błąd podczas symulacji, wiec zwarłem wyjście 3 do masy przez 1M. teraz już moglem cieszyć się wykresem, ale był Płaski.

Po tych operacjach uzyskałem takie coś:

Dodam, że jestem laikiem w tworzeniu układów w oparciu o 555.

Myślę, że chyba najważniejszą rzeczą jest, iż układ działa w praktyce, ale dlaczego nie działa w teorii (symulacji).

Prosiłbym także o podanie timingów jakie muszę ustawić aby wszystko chodziło. obecnie mam ustawione takie:

Pozdrawiam.
  • PCBway
  • Poziom 20  
    Witam.
    nie dawaj dużego rezystora do node 7, w tym wypadku to nie pomoże. Połącz układ jak na schemacie:
    Masz zaznaczone nr nóżek ne555.
    Poniżej opis przedstawionego schematu z książki "Timer 555 w przykładach"
    Ja robiłem symulację generatora monostabilnego i wszystko zgadzało mi się z teorią, jednak w moim PSpice było kilka układów ne555 i nie wszystkie działały tak jak powinny, przy niektórych symulacja nie działała.
    Załączniki:
  • Poziom 19  
    Posiadam ową książkę w wersji papierowej.

Tego schematu co przedstawiłem w pierwszym poście nie zaczerpnąłem z niej, tylko z programu, który oblicza wartości poszczególnych elementów do zadanych parametrów. Z resztą owy programik jest wymieniony w w/w książce.

Do schematu, który ty mi podałeś należy zastosować 4 elementy ja stosuję tylko 3. Poza tym układ ten zawsze ma wypełnienie równe 50%.

Jak na razie problem wciąż jest.