Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega 99r 2.0 - uszczelka, silnik

12 Wrz 2009 11:54 4690 21
  • Poziom 25  
    Witam, 'dostalismy' po sasiedzku Omege ktora wyglada prawie jak nowa jesli chodzi o blachy wiec szkoda byloby ja zlomowac. Wedlug poprzedniego wlasciciela padla uszczelka pod glowica i nic wiecej nie powiedzial na ten temat. 3 cylinder jest pelny wody, przy okazji jest ona i w 4. Walki wygladaja ok, nic sie nie potluklo, tylko resztki oleju wygladaja jakby wszystko naokolo walkow sie zapalilo przez chwile. Ot takie grudy czegos co bylo kiedys olejem. Ale to i przez wode i powietrze moglo tak wygladac. Ogolnie - nie zaciekawo.
    Czy tylko przez uszczelke moglo tyle wody sie tam wybic? Co zazwyczaj sie psuje w takich przypadkach? Bedziemy rozbierac ten silnik w ciagu kilku nastepnych dni ale chetnie sie czegos dowiem na ten temat. W najgorszym wypadku zawsze sie znajdzie jakis niedrogi zastepczy silnik, albo moze tylko glowica.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 29  
    to tylko uszczelka ala trzeba i dac głowicę do planowania[wyrównania]
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Silnik jest 16 zaworowy, zdjeta glowica. Przy 3 tloku, brakowalo kawalka porzadnego uszczelki wiec woda sie lala jak chciala. Nie wyglada to tak zle, jak pierwszo myslalem. Glowica jest strasznie ubabrana wewnatrz wiec trzeba bedzie ja jakos wyczyscic. Poki co postaramy sie zlozyc wszystko do kupy z nowa uszczelka. Tylko ta woda i grudy olejowe wszedzie mnie martwia.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 25  
    No wlasnie jest i to jest ta dobra sprawa. Jakkolwiek tu pewnie nawet milimetr robi roznice. Zobaczymy :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Wykrec swiece i przewal pare razy walem niech wyrzuci zawartosc bo tak jak pisze Motronic pognie korbowody
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Jeżeli próbował ktoś palić z wodą w cylindrze to od razu podmień silnik. Dużo oszczędzisz
  • Poziom 9  
    Skoro masz zdjętą głowicę, to przy okazji planowania poproś o próbę szczelności głowicy. To może Ci pomóc
  • Poziom 25  
    Ani planowac ani sprawdzac szczelnosci przed zalozeniem glowicy niestety nie zamierzam. Z prostego powodu - koszty w UK planowania i sprawdzania szczelnosci glowicy przewyzszaja czesto koszty 'nowego' uzywanego silnika ktory zreszta ewentualnie posiadam. Zreszta tutaj nie wiedzialbym nawet gdzie z tym isc. Zaklady mechaniki w UK nie sa takie jak w PL.
    Zakladam ze krzywizna glowicy miesci sie w tolerancjach (nie posiadam plyty traserskiej by to sprawdzic).
    Wyszczysze ja porzadnie, posprawdzam czy nie ma jakichkolwiek sladow pekniec przy zaworach. Usune resztki uszczelki z bloku i glowicy, ubytek(nie jakis powazny) uzupelnie specjalnym spoiwem(takim ktore zaleca jaguar przy swoich silnikach) i zobacze jak bedzie dzialac silnik. Jesli w ogole bedzie :) Tloki sa na identycznej wysokosci do pol milmetra sprawdzone wiec podejrzewam ze korbowody sa ok i nie dostaly mocno po dupie.
    Zestaw uszczelek i srub przyszedl, troche za brzydka pogoda by dzis to robic wiec moze jutro.
  • Poziom 25  
    Update.
    Silnik zlozony, odpalil prawie od razu i poki co wydaje sie ok. Nic nie cieknie pod silnikiem, temperatura ok, z rury wydmuchuje wlasnie resztki wody i syfu.
    Jeden problem, cos tyka chyba blizej strony kolektora i tak sie zastanawiam co to moze byc? Kolektor nie jest jeszcze dobrze zalozony bo czeka na jedna srube ale to chyba nie jest powod tykania? Tykanie nie jest jednostajne. Jakies pomysly?

    Update 2.
    Popychacz chyba, bo i ucichl jak sie rozgrzal silnik porzadnie. Zobaczymy po paru jazdach probnych jak sie to bedzie sprawowac :)
  • Poziom 29  
    szklanka hydrauliczna!

    Dodano po 1 [minuty]:

    pewnie bedzie do wymiany!
  • Poziom 25  
    Bledy :

    0115 P0115 "Czujnik temp. czynnika chlodzacego silnik - usterka"
    0340 C0340 "Przelacznik hamulca ABS/TCS - usterka"

    Pozatym za ktoryms razem falowaly obroty. Przepustnica i silniczek krokowy?

    Jakies pomysly?:)
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Witam ponownie. Chwilowo auto bylo w rozsypce bo trzeba bylo usunac ulamana srube(glowica-kolektor). Dzis pojechalo w pierwsza dluzsza jazde i tu niestety problem. Brak mu mocy i to bardzo. Jedzie jakby w trybie awaryjnym ale kontrolka silnika sie nie swieci. Pogrzebalem troche i okazalo sie ze 0340 to z tym ECU blad sensora walkow rozrzadu. Podobno bardzo popularna usterka w omegach.
    Z tego co sie dowiedzialem najlepiej sprawdzic przez odlaczenie sensora walu. Dosc ciezko sie do niego dostac ale sprawdzi sie jutro.
    0115 to Intake Coolant Temperature Sesnor (CTS). Poki co to nie wiem ktory to w ogole :) Poszukam jeszcze.
    Co jeszcze moze byc powodem takiego braku mocy?
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    czujnik wałka,albo uszkodzony ,albo rozrząd źle złożony dlatego wywala błąd.
  • Poziom 25  
    Rozrzad raczej dobrze, wszystkie znaczki(te na walkach i na wale) zgadzaja sie co do milimetra wiec nie widze powodu zeby byl zle zlozony. No chyba ze cos pominalem :) Wtyczka wyglada na lekko sparciala, mozliwe ze to kable. Jak odlacze czujnik walu na wlaczonym silniku to przy uszkodzeniu czujnika walkow rozrzadu silnik powinien zgasnac.
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    przy uszkodzonym czujniku wałka na postoju nie wkręci ci się ponad 4tyś obrotów.
  • Poziom 25  
    Wkreca sie na powyzej 4tys po starcie. Za to jak odlaczylem czujnik walu to od razu zgasl. Czy to znaczy ze czujnik walkow rozrzadu jest uszkodzony?
    I jesli tak to czy moge zwalic na niego wine za brak mocy silnika?

    Dodano po 1 [godziny] 16 [minuty]:

    Dodam jeszcze ze ECU to Simtech 56. Opory na czujniku wydaja sie ok w przedziale w jakim byc powinny. Rozrzad jeszcze raz sprawdzony i zgadza sie co do zeba i do tego kable wydaja sie tez ok, nie maja zadnej przerwy az do ECU. A czy ECU jest ok to nie wiem, podstawilem na chwile taki sam z innej omegi i nie chcial odpalic w ogole.
    Moze czujnik jest mocno zabrudzony?

    Dodano po 5 [godziny] 35 [minuty]:

    UPDATE
    Czujnik niby juz ok.
    Uszkodzony modul DIS/Cewka. Po wymianie dziala az milo :)
    Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc.