Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiesta 1.6 EFI pali 18l gazu (I generacja)

Leon_SSJ 12 Wrz 2009 13:36 2738 27
  • #1 12 Wrz 2009 13:36
    Leon_SSJ
    Poziom 10  

    witam
    mam fieste z silnikiem 1.6 pelny wtrysk 105 koni i w niej najprostrza instalacje gazowa z pokretlem na wezu. Pali mi 18-19 litrow. czy to kwestia zle dobranej instalki do silnika czy da rade cos z tym zrobic? wazne pytanie: czy w takiej instalacji na jej dzialanie ma wplyw sonda lambda? mam parownik tomasseto 140 koni. Podejrzewam ze parownik moze byc do niczego ale on od nowosci tak palil no moze na poczatku troche mneij ale mysle ze to wachania tez zalezne od regulacji bo probowalem juz wszystkiego :/ raczej nie jest to kwestia regulacji bo probowalem juz i tak i tak i nigdy nie zeszlo ponizej ~16-17litrow

    0 27
  • #2 12 Wrz 2009 17:54
    gimak
    Poziom 37  

    Niedyskretne pytanie, a ile chlapie benzyny. Bo jeżeli dużo benzyny, to ma apetyt na gaz. Gazu powinien brać ok. 20% więcej niż benzyny.

    0
  • #3 12 Wrz 2009 18:24
    Leon_SSJ
    Poziom 10  

    powiem szczerze ze z benzyna nie jest wyjasnione do konca bo nie chodzi na niej tak jak powinien mozliwe ze cos wlasnie z sonda, pompka albo ze lapie lewe powietrze (pompka). i sie dlawi i przerywa
    ale to raczej nie ma nic do gazu przy tej instalacji ale moge sie mylic

    0
  • #4 12 Wrz 2009 19:50
    gimak
    Poziom 37  

    Tego do końca nie wiem. Z taką instalacją (I generacja) miałem do czynienia w poldku. Po moich modyfikacjach chodziła jak brzytwa, ale dbałem, żeby na benzynie silnik chodził bez najmniejszego problemu. Zawartość CO w spalinach na przeglądach 0.2%na benzynie i 0.18% na gazie.
    Nie wiem czy wskazania sondy lambda nie mają jakiegoś wpływu na wyprzedzenie zapłonu jak np czujnik spalania stukowego - to tak na marginesie.
    Natomiast instalacje podciśnieniowe (a I generacja taką jest) są bardzo wrażliwe na wszelkie nieszczelności na drodze reduktor-parownik - mikser - przepustnica - kolektor ssący.
    Również trzeba zwrócić uwagę na to jak jest ustawiony mikser (powinien być jak najbliżej przepustnicy), chodzi o kierunek otworów wylotowych gazu. Powinien być zgodny z kierunkiem przepływu powietrza, a więc w kierunku przepustnicy (u mnie gaziarz zamontował odwrotnie).
    Śrubę na wężu miałem tak odkręconą aby ciąg na gazie był taki sam jak na benzynie. Średnie zużycie gazu (10.5-11 l/100km) w stosunku do benzyny było o ok. 20% większe.

    0
  • #5 12 Wrz 2009 21:29
    Leon_SSJ
    Poziom 10  

    mikser wydaje mi sie ze jest zelozony ok, mozliwe ze cos jest nieszczelne - bede musial to sprawdzic.. i to moze az tak zwyzaj spalanie?
    a orientuje sie ktos jaki moze byc koszt dodania tej elektroniki zeby przerobic na II generacje (sterowanie lambda i krokowcem) i czy wogole to bedzie lepsze do pelnego wtrysku.. :/

    0
  • #6 12 Wrz 2009 22:07
    mirben
    Poziom 22  

    Ostatnio do takiego silnika założyłem używaną sekwencję Zavoli Alisei koszt 400 zł + własna praca. Pierwsza generacja paliła 13 w mieście, 9-10 w trasie. Benzyna: 10 w mieście, 7 trasa, jazda raczej ostra. Sekwencja w trakcie strojenia. Samochód nieco cięższy - Escort, silnik po kapitalnym remoncie na podzespołach USA (4 razy tańsze niż w PL), kompresja 14 bar, moc podniesiona do 115 km, tłoki wymmienione na bezkolizyjne.

    Cytat:
    orientuje sie ktos jaki moze byc koszt dodania tej elektroniki zeby przerobic na II generacje (sterowanie lambda i krokowcem) i czy wogole to bedzie lepsze do pelnego wtrysku.. :/
    Kolego dojdź do prawidłowego zużycia benzyny potem możesz rozważać czy zmienić instalację. Przynajmniej druga generacja będzie wskazana. Gazem nie nadrobisz defektów silnika. Kody chociaż sobie "wybłyskałeś" z ECU.

    0
  • #7 13 Wrz 2009 10:38
    Leon_SSJ
    Poziom 10  

    silnik mechanicznie jest w bdb stanie (jezdze na polsyntetyku) tylko to byl swap z 1.3 i byly problemy z elektryka.. bede chyba musial kupic sonde i zobaczymy czy na benzynie sie poprawi. kody bledow jakis czas temu sprawdzal mi elektryk i nic nie bylo ostanio sam probowalem to nie moglem namieryc wtyczki diagnostycznej widocznie musialem sie jej pozbyc jak robilem pozadek z wiazka elektryczna.

    0
  • #8 13 Wrz 2009 10:56
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    II generacja to największa kicha jaką można sobie wsadzić.

    Albo śruba albo sekwencja.

    Wkręć srube tak żeby ci odcinało obroty na 3000tys.
    Jak znajdziesz to ustawienie to wykręć ją tak żeby samochód zbierał sie i wykręcał do 5000tyś . Czyli:
    Jedz drogą i odkręcaj po pół obrotu śruby. I znajdziesz to optymalne ustawienie.

    Jaka sonda przy I gen.?????

    ALbo jedz do gazownika.

    0
  • #9 13 Wrz 2009 11:01
    Leon_SSJ
    Poziom 10  

    nie wiem sam 2 znajomych ma II gen i sa zadowoleni, malo im pali i ladnie chodzi.. sama sruba to tez nie ustawi jest jeszcze parownik i raczej odrzucam to ze to kwestia ustawienia bo ustawialo mi juz 2 gazownikow plus trzeci na analizatorze i ja sam probowalem i nic.
    a sonde bym wymienil bo pewnie jest juz do niczego i moze to cos zmieni w dzialaniu na benzynie a moze i na gazie

    0
  • #10 13 Wrz 2009 11:31
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Parownik ustawiać - wolne obroty TAK.
    Albo parownik zasyfiały w środku , spuszczałeś olej z niego?

    0
  • #11 13 Wrz 2009 11:33
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Na gazie na pewno nic nie zmieni...Bo sam wielokrotnie już napisałeś, że gaz ustawiany jest na "śrubkę"... czyli w kwestii ilości spalania gazu nie ma nic wspólnego, po prostu ster silnika nie reguluje dawki zasysanej czy podawanej ilości gazu... jeśli chodzi o benzynę to tak, sonda ma ogromny wpływ... lecz można ją sprawdzic, poczytaj o sondach na tym forum, my dziś od siódmej w warsztacie:D pozdrawiamy:)

    0
  • #12 13 Wrz 2009 11:51
    Leon_SSJ
    Poziom 10  

    wiec skoro sonda nic nie zmieni w gazie to zostaje chyba tylko kwestia parownika slyszalem opinie ze te parowniki to lipa itd zeby kupic np lovato.
    spuszczalem z niego syf i wymienialem filtr.
    kurde wydaje sie ze taka prosta instalka a tyle problemow..
    moze poprostu pelny wtrysk na instalce I gen tyle pali??

    0
  • #13 13 Wrz 2009 12:03
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Tak... zmień parownik na taki "dopasowny" mocą do silnika:) Zmień na Lovato a problemy Twe zniknąąą 4ever:) pzdr:)

    0
  • #14 13 Wrz 2009 12:07
    Leon_SSJ
    Poziom 10  

    mowisz powaznie?

    0
  • #15 13 Wrz 2009 12:08
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    I tak to jest z benzyniakami że spalanie jest proporcjonalne do pojemności.

    Jak ci za dużo bierze gazu to silnik jest mułowaty, muszą być dobre proporcje gaz- powietrze wtedy jest moc i spalanie adekwatne .

    Oczywiście nie masz wycieków gazu na przetartych przewodach miedzianych i do butli nie wchodzi więcej gazu niż ma ona pojemnośći.?

    Zresztą jak masz śrube to masz podciśnieniowe załaczanie gazu z kolektora.

    0
  • #16 13 Wrz 2009 12:30
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Mówię jak najbardziej poważnie...tylko podkreślam... dopasuj go. lovato to najlepszy w tym momencie wybór na rynku z oferowanych produktów..pzdr:)

    0
  • #17 13 Wrz 2009 12:35
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Wystarczy wyjąć na szrocie z jeżdżącego autka 30zł. I po problemie.

    0
  • #18 13 Wrz 2009 12:40
    Leon_SSJ
    Poziom 10  

    mowisz o reduktorze?

    a i pytanie czy reduktor do I gen bedzie taki sam jak do II?

    0
  • #19 13 Wrz 2009 12:51
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    A wiesz Czym się różni pierwsza od drugiej? ja osobiście ze szrotu bym nie polecał... kup lovato do śruby i będzie ok, pozdrawiamy;)

    0
  • #20 13 Wrz 2009 12:52
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Reduktor jest inny .

    0
  • #21 13 Wrz 2009 13:04
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    My to wiemy:) dlatego napisałem że do tego na śrubencjęę pozdro:)

    0
  • #22 13 Wrz 2009 13:59
    Leon_SSJ
    Poziom 10  

    musi to byc reduktor podcisnieniowy tak?

    0
  • #24 13 Wrz 2009 20:59
    gondoljerzy
    Poziom 23  

    Leon_SSJ napisał:
    musi to byc reduktor podcisnieniowy tak?


    To zależy jaką masz wersję I generacji. Starsze wersje mają reduktory podciśnieniowe i centralki/przełączniki w kabinie z błyskawicą lub czerwonym przyciskiem (dodatkowy wtrysk gazu). Nowsze I generacje mają elektryczne parowniki i nowsze centralki z detekcją obrotów silnika.
    Na twoim miejscu sprawdziłbym sondę i w razie potrzeby wymienił. Woltomierz do sondy i z takim narzędziem regulujesz instalację. Nie jest prawda co tu ktoś wcześniej napisał że przy za bogatej mieszance silnik będzie mułowaty. Sam miałem kiedyś tak naregulowana instalkę że silnik rwał jak na benzynie ale spalał prawie 30 na setkę. Mułowaty będzie od zbyt ubogiej mieszanki, zbyt gorącego powietrza, opóźnionego zapłonu.

    0
  • #25 17 Wrz 2009 22:10
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Fajnie, motor po przekładce był 1,3 hcs na jednopunkcie teraz jest 16V na wielopunkcie.Nie wiadomo jak z okablowaniem?Nie ma emulatora sondy więc ecu benzyny ustawia sobie zapłon jak chce a nie jak powinno:D Driver nie wie czy ma reduktor podciśnieniowy czy elektryczny?Najpierw to bym wybłyskał sobie te kody jak tu ktoś napisał albo odłączył akku może się komp zresetuje.

    0
  • #26 17 Wrz 2009 22:17
    D.J. Slim
    Poziom 20  

    Po odłączeniu "aku" "komp" napewno sie nie "zresetuje"..

    0
  • #27 18 Wrz 2009 00:13
    syriuszblack
    Poziom 22  

    Coś mi się widzi, że po takiej przekładce silnika i tej samej instalacji odcina doływ paliwa na listwę a wtryski podłączone pracują sobie na sucho. I dlatego problemy na benzynie.

    0
  • #28 18 Wrz 2009 10:32
    Leon_SSJ
    Poziom 10  

    to nie jest 16v tylko 8v. w 1.3 tez byla sonda i wszystko ladnie chodzilo. z silnikiem przelozona byla wiazka, komputer, mapsensor, modul zaplonowy EDIS, cewka.. ogolnie wszystko co powinno byc w 1.6

    dzisiaj powinienem miec nowa sonde to zoabcze czy cos na benzynie sie poprawi
    a kody migowe nie sa zbytnio miarodajne, wczesniej mialem straszny balagan na wiazce i jeszcze wieksze problemy z praca silnika i wyskakiwalo ze brak bledu

    0
  Szukaj w 5mln produktów