Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek SAM napęd silnik Fiat 126p

tajpansl 12 Wrz 2009 20:04 287410 169
  • Traktorek SAM napęd silnik Fiat 126p
    Witam Miło.
    Skoro można się tu czymś pochwalić, ja chciałem zaprezentować moją konstrukcję traktorka. Traktorek używam już od 5 lat i jestem z niego bardzo zadowolony - spisuje się rewelacyjnie. Był eksploatowany przez ten czas dosyć mocno, przy rekultywacji działki - przewiózł chyba ze 100 t ziemi. Konstrukcja jest oparta na silniku Fiata 126p 600 cm... reszta, jak kogoś interesuje chętnie opiszę. A oto kilka fotek mojego pomocnika:
    Traktorek SAM napęd silnik Fiat 126p Traktorek SAM napęd silnik Fiat 126p Traktorek SAM napęd silnik Fiat 126p Traktorek SAM napęd silnik Fiat 126p Traktorek SAM napęd silnik Fiat 126p


    Fajne!
  • #2 12 Wrz 2009 21:49
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Ładna, estetyczna konstrukcja. Duże brawa za dokończony projekt. Traktorek cały wraz z obudowami, oświetleniem, a nie jakaś pozbawiona osłon radosna twórczość. Zamieść więcej danych pojazdu - rodzaj skrzyni, czy jest jakaś redukcja, udźwig, uciąg, waga pojazdu, od czego pochodzą koła... Było by miło, gdybyś zamieścił zdjęcia po otworzeniu/zdjęciu osłon.

  • #3 12 Wrz 2009 22:17
    kamilekaaaaa
    Poziom 23  

    Super, konstrukcja wygląda solidnie. Pytanko czy tentraktorek ma napęd na przód? Widze że silnik jest z przodu. A jak z redukcja prędkości.

  • #4 12 Wrz 2009 22:18
    Michczar
    Poziom 20  

    Przednie koła to chyba Nysa Żuk,a tylne?

  • #5 12 Wrz 2009 22:26
    DJ Max
    Poziom 30  

    Panowie, panowie, czy aby nie za bardzo w szczegóły wnikacie?

    Przecież robiąc tego typu traktorek, robi się go z tego co ma się pod ręka albo co idzie tanio wyrwać.

    Mielibyście cały garaż kół od Zetora, i kupowalibyście specjalnie od Ursusa tylko dlatego że autor tak zrobił?

    Przecież i tak widać że felga tylna ma dodatkowe otwory wywiercone, żeby ją przykręcić do piasty.

    Widać też że jest to RWD, nie ma żadnych półosi na przód, dyfra, mostu.

  • #6 12 Wrz 2009 22:34
    arturavs
    Poziom 36  

    I ja również pochwalę wykonanie. Profesjonalnie zrobiona i wykonana konstrukcja. Jednak jak moi przedmówcy napisali, chciałbym żebyś podał więcej szczegółów technicznych. Silnik widzę z przodu, w jaki sposób przeniosłeś napęd na tył?



    Pozdrawiam
    Arturavs

  • #7 12 Wrz 2009 22:42
    omengts
    Poziom 11  

    Duże uznanie za tak rewelacyjne wykończenie traktorka. Tylne koła od wózka widłowego, dobrze zgaduje? Mnie również bardzo ciekawi jak został przeniesiony napęd.

  • #8 12 Wrz 2009 22:54
    pawelj
    Poziom 15  

    Bardzo mnie interesuje co i jak tam jest porobione. Więc poproszę o opis wraz z fotkami na tyle na ile się da.
    No i pochwal się osiągami tego cuda.
    Bo wygląda super. Widać że to projekt skończony i robiony z głową. Tym bardziej że sprawdzony w boju.
    Tak z ciekawości ile czasu zajęło zrobienie czegoś takiego ?

    PawełJ

  • #9 12 Wrz 2009 23:04
    tajpansl
    Poziom 10  

    Może odpowiem w kilku zdaniach na powyższe wątki.
    Traktorek zrobiłem całkowicie z części zakupionych na złomowiskach i szrotach, których koszt był naprawdę niewielki. Częsci w większości musiały być regenerowane, czego dokonałem sam , domowym sposobem. Nie posiadam specjalistych maszyn - zwykłe narzędzia, jakie posiada każdy, kto lubi majserkować. Jedynymi rzeczami, które były w nim nowe to tylne opony wraz z dętkami oraz akumulator. W punktach opiszę w skrócie podstawowe elementy....jeśli kogoś interesuja szczególy - zrobie fotki.
    1. Koła - przód Trabant, tył - fegi z przyczepy rolniczej...tzw balonówy, opony z maszyny budowlanej, prawdopodobnie przód z koparki KAT
    2. Układ kierowniczy i zwrotnice z Żuka. Kierownica skrócona
    3. Silnik z malucha - po remoncie. Spisuje sie niesamowicie (chyba 600 były lepsze od 650). Przerobione chłodzenie, gdyż oryginalnie wentylator za bardzo wystaje z boku
    4. Sprzęgło - docisk z malucha, tarcza przetoczona z Żuka
    5. Skrzynia biegów połączona na tak zwana blachę - 3 biegi + wsteczny. Skrzynia pochodzi z wózka budowlanego tzw Karolinki. Skrzynia ma reduktor obrotów, ponieważ te wózki były napędzane silnikami dwusuwowymi
    6. Dalej, poprzez krótki wał i przegub napęd jest przeniesiony na skrócony most z Żuka
    7. Hamulce na tylne koła hydrauliczne i mechaniczny ręczny
    8. Pełna elektryka
    To na razie tyle.....pozdrawiam.

  • #10 12 Wrz 2009 23:10
    Tommy82
    Poziom 39  

    Piękny. Wyrazy uznania za wykończenie. Porządne błotniki stopień do wsiadania, naprawdę cieszy oko.

    Silnik 600 jak mniemam bo się taki znalazł.
    To dość rzadki silnik dziś i o części nie najłatwiej choć dość zunifikowany z 650. Ale podejrzewam ze do zestawu naprawczego jeszcze daleko.

    Podoba mi się nawiew na stopy ;), "podgiął" bym wylot powietrza troszkę wyżej . Lubie jak ta część ogrzewania dobrze działa.

    Można liczyć na więcej fotek szczegółów technicznych ?
    Bo poziom wykonania na prawdę rzuca na kolana to jest jak z fabryki.
    Aż miło popatrzeć.

    Zastanawiam się jak upchałeś skrzynie i przekładnie kierowniczą bo wygląda z fotek ze było ciasno (jeśli skrzynia jest przy silniku).

    Edit
    Pojawił się post autora przed moim i kilka rzeczy jest już jasnych.

  • #11 12 Wrz 2009 23:12
    _LBX_
    Poziom 22  

    A mógłbyś kolego zrobić zdjęcia po dźwignięciu osłon? ;) Mam w planach coś takiego z Tatą zrobić. Podobny albo coś a'la quad z silnikiem 1,6 od golfa II ;)

  • #12 12 Wrz 2009 23:42
    tajpansl
    Poziom 10  

    Jeżeli chodzi o silnik, to mam też 650 i praktycznie niczym się nie różni od 600 - można zamienić w godzinę. Wybrałem 600, bo tak polecił mi znajomy stary mechanik samochodowy i chyba miał racje. A jeżeli chodzi o części - cylindry i tłoki oraz uszczelki, bo tylko tym sie rózni to można bez problemu u nas kupić.
    Fotek jeszcze dołożę.
    Jeśli chodzi o upchanie, to rzeczywiście czasem każdy milimetr się liczył.....tym bardziej, że silnik i skrzynia są mocowane na poduszkach w celu zmniejszenia wibracji.
    Skrzynia biegów ma reduktor 4 : 1 , tak że traktorek na 3 biegu może maksymalnie jechać 35 km na godzinę.

  • #13 13 Wrz 2009 00:10
    M. S.
    Poziom 34  

    600-ka! Potwierdzam. Mam taki z 1976r. w swoim traktorze. Po pół roku garażowania odpala prawie od strzału.
    P.S. Mój nie jest taki reprezentacyjny ale potrafi wiele.

  • #14 13 Wrz 2009 02:39
    robin_pl
    Poziom 12  

    Popieram :) Wygląda rewelacyjnie :D

    Tylko jedno małe pytanko ;) Po co Ci kierunkowskazy ? ;) Po publicznych drogach przecież tym nie pojedziesz ;)

  • #15 13 Wrz 2009 02:50
    markovip
    Poziom 34  

    kamilekaaaaa napisał:
    Super, konstrukcja wygląda solidnie. Pytanko czy tentraktorek ma napęd na przód? Widze że silnik jest z przodu. A jak z redukcja prędkości.

    Nie wiem, widział kolega kiedyś prawdziwy traktor? To to głupota co piszesz. I chyba Ci klawisz 'Alt' szwankuje...


    Do Autora - Bardzo dopracowana konstrukcja. Posiadasz w nim dyferencjał z blokadą kół, czy półośki są 'na sztywno'?

  • #16 13 Wrz 2009 09:58
    m4me
    Poziom 10  

    Traktorek wygląda rewelacyjnie. Mam jednak pytanie do autora: W jaki sposób zrobiłeś pokrywe silnika?

  • #17 13 Wrz 2009 10:41
    mariusz950
    Poziom 11  

    Wspaniała konstrukcja, sam planuję zbudować coś takiego tylko na silniku od opla corsy 1.2 na gazie

  • #18 13 Wrz 2009 10:47
    nowikzdw
    Poziom 22  

    Do Autora: Posiadasz fotki z budowy? Gratuluję samozaparcia, wykończenie na bardzo wysokim poziomie. Jestem pod ogromnym wrażeniem. Jeszcze raz gratuluję ;)

    Pozdrawiam.

    Post edytowałem.
    [CMS]

  • #19 13 Wrz 2009 11:09
    Ture11
    Poziom 33  

    Naprawdę piękna konstrukcja - brawo za wytrwałość i wyobraźnię:-)
    Co do instalacji gazowej - sprawę dodatkowo utrudnia fakt, że... gazu nie załaduje do kanistra tylko trzeba jechać na stację (z tego co wiem), a traktorek chyba jeszcze nie mam uprawień do ruchu po drogach publicznych... Chyba, że twój sąsiad prowadzi stację benzynową :-). Ogólnie jest piękny, ładniejszy niż niektóre samochody :!:.
    Ile paliwa wchodzi do baku? Czy bak to to małe obok siedzenia?
    Pozdrawiam.

  • #20 13 Wrz 2009 11:17
    Tommy82
    Poziom 39  

    To nie traktor tylko trkatorek.
    Nikt tym 100 hektarów obrabiać nie będzie.
    Parametry silnika z malucha są co najmniej w sam raz w szczególności jego waga.

  • #21 13 Wrz 2009 11:17
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    WOW !! jestem pod wrażeniem mój kolega robił taki traktorek i ... wyszedł paskudnie :-( Tu mnie kolega zaskoczył wyborem silnika z kaszlaka :-) Hmmm gdyby tak jeszcze wirujące noże dołożyć to by powstała ładna kosiarka ogrodowa :-) na dodatek ładnie obudowana Brawo Gratulacje

  • #22 13 Wrz 2009 11:19
    Galareta
    Poziom 20  

    Z tego co mi wiadomo pojazdem wolnobieżnym czy jakoś tak można jeździć bez rejestracji na prawo jazdy kt B:] Tylko ze może mieć Vmax chyba 17km/h (wujek ma coś takiego i musi o ile dobrze pamiętam tylko OC opłacać albo nawet i nie) też to jest na silniku z malucha (oryginalnie był diesel chłodzony powietrzem ale się zatarł). Co do napędu na przód w ciągniku;) w niektórych 2 napęd owcach da sie wyłączyć napęd na tył;) choć jest to rzadko stosowane rozwiązanie;) tak dla informacji w Polsce Vmax ciągnika rolniczego (zarejestrowanego z homologacja) to 35km/h.

  • #23 13 Wrz 2009 11:34
    DIZZI
    Poziom 17  

    Witam konstrukcja rzeczywiście fajna i jest się czym pochwalić .
    A co do gazu to lepiej nie kombinować bo to wyjdzie "skórka za wyprawkę"
    i same kłopoty bo będzie zamarzał parownik no i ten silnik najlepszą wydajność ma na benzynie i tak myślę że koszty przy takich pracach jakie się nim wykonuje raczej są mało istotne a raczej satysfakcja i dobra zabawa
    się liczy .

  • #24 13 Wrz 2009 13:31
    Galareta
    Poziom 20  

    Na B można jeździć z przyczepami do 750kg o ile się dobrze orientuje oraz specjalistycznymi za ciągnikiem rolniczym więc za maszynami wolnobieżnymi też:] Z tymi specjalistycznymi nie rejestrowanymi mam to jeszcze nie potwierdzone ale na 90% tak jest (one mogą mieć więcej niż 750 kg) B+E Można jeździć z 1 przyczepą ciągnikiem rolniczym niezależnie od wagi oraz ilości osi. T uprawnia do ciągnika oraz pojazdu wolnobieżnego z przyczepą lub przyczepami (zależy od uwag) tak samo jak np B z aneksem na tylko i wyłącznie skrzynie automatyczne.

  • #25 13 Wrz 2009 13:59
    06061947
    Poziom 28  

    Ponieważ od 4-lat eksploatuję pojazd "wolnobieżny", to troszkę się "naumiałem";

    Dla wyjaśnienia, w/g Kodeksu Drogowego, pojazd "wolnobieżny" nie ma określonych gabarytów, pojemności silnika, ani ciężaru!! oraz nie podlega badaniu technicznemu i rejestracji w Urzędzie Komunikacji.

    A jeszcze jedno, światła /tylko krótkie i postojowe/, wycieraczki /gdy pojazd posiada przednią szybę/ i kierunkowskazy, obowiązują przy poruszaniu po drogach publicznych oczywiście hamulce też!!
    Natomiast OBOWIĄZKOWE jest umieszczenie z tyłu trójkąta ostrzegawczego, a na prawej "burcie" tabliczki z nazwiskiem i adresem właściciela.
    Szczegółowe wymiary tych "precjozów" , w K. Drogowym.
    Ustawodawca, zastrzegł prędkość max. /25km/h/
    Czyli należy spełnić cztery poniższe warunki:

    OC
    trójkąt
    tabliczka
    prawo jazdy min kat B
    instalacja el. według uznania.

    a OC 60PLN na rok to jakoś można przeżyć!!!
    Pozdrawiam
    Szczęśliwy posiadacz pojazdu wolnobieżnego!!
    GW

  • #26 13 Wrz 2009 14:18
    Kaszpir77
    Poziom 20  

    m4me napisał:
    Kolego DIZZI w jaki sposób chciałbyś zainstalować parownik w silniku w którym nie ma płynu chłodzącego?

    Była specjalna konstrukcja do kaszla montowana na jednej z rur wydechowych w komorze silnika. Na necie mozna znaleźć zdjęcia takiego zamontowanego i działającego cuda.
    Traktorek SAM napęd silnik Fiat 126p

    A do Autora, ładna konstrukcja, można z niej brać wzór. W planach mam coś takiego, jednak moją konstrukcję chciałbym uzupełnić o hydralulikę tak aby można było wygodnie obsługiwać spych do śniegu oraz kosiarkę do trawy montowaną z przodu.

  • #27 13 Wrz 2009 15:34
    Galareta
    Poziom 20  

    Hydraulika nie jest wymagającym wynalazkiem raczej. Tylko czasami drogo wychodzi:) (rozdzielacze pompa tłoki itd najczęściej swoje kosztują chodź na złomach tego dość jest, ale chwile szukania będzie). Pompy zębate z tego co mi wiadomo z powodzeniem mogą działać jako silniki hydrauliczne.

  • #28 13 Wrz 2009 16:07
    LORDUS
    Poziom 14  

    Witam ja mam w planach zbudowanie czegoś takiego ale z małego silnika diesel-a. Konstrukcja piękna jeśli można prosic więcej fotek z pod maski itp... Pozdrawiam.

    P.S
    Mniej więcej jaki był tego koszt?? I ile czasu ci to zajęło.

  • #29 13 Wrz 2009 16:34
    satanistik
    Poziom 27  

    Zastanawiam się jak jest zrobiona instalacja gazowa w wózkach widłowych? Nie trzeba jeździć na stacje - można wymienić butle i dalej pracować ;-)

  • #30 13 Wrz 2009 16:46
    markovip
    Poziom 34  

    Proporcja propanu i butanu w butlach jest inna niż na stacjach LPG - gaz na stacjach jest bardziej kaloryczny (ma większą proporcję propanu), co zapobiega 'stukania' silnika. Na gaz z butli nie ma akcyzy paliwowej - przez co jest zabroniony do tankowania samochodów, ale tu już inna bajka. ;)

    Silniki wózków widłowych są zaprojektowane do pracy z gazem z butli.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME