Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Mitronik
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Webasto air top 2000: błąd ZHE 0100

Andrzej555 12 Wrz 2009 21:02 6299 12
  • #1 12 Wrz 2009 21:02
    Andrzej555
    Poziom 2  

    Witam,
    Mam problem z webastem Air Top 2000 - wyświetla błąd ZHE 0100, zamontowane w Mercedes Benz Actros.

    1 12
  • Mitronik
  • #2 24 Wrz 2009 21:01
    szymonw
    Poziom 1  

    kolego jezeli to jest powyzej 2003 to jest wiadomosc z can i musisz uzyc kompa serwisowego

    0
  • Mitronik
  • Pomocny post
    #3 25 Wrz 2009 17:12
    Stary Brat
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Błąd jest tak opisywany: "W czasie określonego limitu czasu nie wykryto płomienia".
    Po naszemu to jest tak: Nie pojawia się ogień w piecu - (dwa cykle rozpalania po 2 minuty bez efektu).
    Przyczyna: Zapowietrzona pompka i nie dopływa paliwo.
    Druga możliwość, jeśli się kopci na biało w czasie rozpalania to: zabrudzony jest wkład palnika, lub sztyft świecy i nie może się rozpalić ogień. Wymaga wymontowania i rozebrania ogrzewania.
    Napisz jak się zachowuje po włączeniu to Ci zdiagnozuję bez "can"

    0
  • #4 25 Wrz 2009 20:25
    msztula
    Poziom 15  

    Po co diagnozować przez CAN ????? wystarczy zdjąć dekiel na piecu miedzy dwoma cienkimi kablami CZARNY i CZERWONY włączyć diode LED (bez oporników ) i przesterować diodą jeśli jest coś nie tak to zacznie migać jest 10 błędów tylko prosze sprawdzic i napisać co i ile razy mruga .

    0
  • #5 26 Wrz 2009 20:55
    Andrzej555
    Poziom 2  

    Dziękuję za pomoc. Problem rozwiązany. Zapowietrzona pompka - nie dochodziło paliwo. Pozdrawiam

    0
  • #6 09 Sty 2010 18:24
    roman.s
    Poziom 1  

    Witam.
    Mam podobny problem z odpaleniem webasta w Mercedesie 124D, wszystko działało i nagle nie odpala. Prawdopodobnie pompka bo nie podaje paliwa, w jaki sposób można ją odpowietrzyć. Proszę o odpowiedz.
    Pozdrawiam.

    0
  • #7 27 Sty 2010 09:24
    LPG
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam Webasto air top 2000 w Mercedesie Actrosie MP II 2003 rok.
    Pojawiły się następujące błędy:
    HZR E01 a 0 13 03
    ZHE E01 a 0 13 32 Electronics system
    ZHE E02 a 0 09 02 Glow plugs system
    Webasto miało wymienione tydzień temu:
    napęd ( silnik),
    pompka paliwa D1LC
    palnik
    sztyft
    uszczelki
    czujnik płomienia.
    Serwis Mercedesa, który ma autoryzację Webasto nie potrafi skutecznie usunąć usterek.
    Wymieniają i po kilku godzinach pracy ogrzewania nie można uruchomić.
    Pomocy.

    0
  • #8 17 Lut 2010 22:21
    Stary Brat
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Co do pierwszego błędu HZR to odnosi się on do klimatyzacji, ale numer błędu jest mi nie znany, może ktoś z serwisu mercedesa podpowie.
    ZHE - to jest system dogrzewacza stacjonarnego.
    Błąd E01 (0 13 32) nie jest generowany przez płytkę webasta, tylko przez system komunikacji komputera pokładowego, być może błędy w przepływie informacji.
    Błąd E02 (0 09 02) Uszkodzenie sztyftu świecy żarowej (przerwa lub zwarcie)
    Ale dopatruję się trochę nieścisłości. Jeśli jest to rzeczywiście Air Top 2000 to po co zakładali Ci pompkę D1LC (od Eberspachera) akurat taka zamiana nie jest korzystna dla Webasta. Ta pompka ma inną wydajność i inaczej pompuje (bardziej "twardo") co nie sprzyja na prawidłowe utrzymanie płomienia.
    Trzeba bardziej na słuch ocenić pracę palnika, czy równo i dostatecznie mocno się pali i czy gdy schodzi na mniejszą wydajność, czy utrzymuje płomień. Gdy za bardzo przygasa i załącza się świeca do ponownego rozpalania to znaczy że nie jest dobrze z pracą palnika.
    Posłuchaj pracę takiego ogrzewania przy innych samochodach i oceń
    Powodzenia.

    1
  • #9 18 Lut 2010 18:20
    uzytkownik_
    Poziom 2  

    witam, ja mam problem z webastem air 2000 uszkodzone pokazuje kod7, mimo iz pompka byla 3 krotnie wymieniana, czy ktos wie co moze byc przyczyna?

    0
  • #10 18 Lut 2010 20:05
    Stary Brat
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Pompka do modułu podłączana jest przez wtyczkę X2 (czarna w rzędzie z boku) lub wykorzystywane piny 4 i 6 w głównej wtyczce zasilającej.
    Powinna być wykorzystywana tylko jedna opcja podłączenia - niepotrzebne dublowanie lepiej odłączyć.
    Sprawdzić czy kabel jest drożny to na pewno umiesz.
    Podpowiem jak sprawdzić jego wadliwą izolację.
    Odłącz wtyczki od płytki i rozłącz wtyczkę z pompki i bardzo czułym miernikiem sprawdź czy niema upływności (przebicia) między przewodami lub miedzy nimi a masą pojazdu. Jak Ci omomierz nic nie pokaże możesz podłączyć +24V do jednego przewodu i mierzyć napięcie na drugim - nie powinno nic pokazywać.
    Kod 7 generuje się zarówno gdy pompka nie łączy lub ma zwarcie.
    Powodzenia (podawaj więcej szczegółów - jak sie zachowuje ogrzewanie i jak jest podłączane, w jakim aucie i czy oryginalnie).

    0
  • #11 18 Lut 2010 22:18
    Siekier81
    Poziom 17  

    a z tą diodą led na przewodach czarny i czerwony to nie słyszałem.czy faktycznie można takim sposobem to zdiagnozować?czy to działa na każdym sterowniku czy tylko na sterownikach z can.I jeszcze jedno jaka ma być konkretnie ta dioda led?

    0
  • #12 01 Paź 2010 22:08
    msztula
    Poziom 15  

    Z tą diodą wyglada tak że może być dowolna LED , Czewrwony to "+" a czarny to "Sterowanie" wkładamy diode i piec się przesteruje przez diode po chwili jak odpali to bedzie świecić a jeśli jest coś nie tak to bedzie mrugac jest 10 błedów (odczyt ile razu murga np. 5 razy i 2 razy szybko ( 2 razy szybko to jest przerwa).

    0
  • #13 16 Lis 2011 15:49
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto