Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proste układy [Z starego zasilacza PC]

12 Wrz 2009 22:34 7942 15
  • Poziom 10  
    Cześć, jestem początkującym elektronikiem i mam pytanie, czy z części od zasilacza komputerowego da się zrobić jakiś prosty układ? Jeżeli tak to prosił bym o jakiś prosty schemat. Chciałbym się troszkę poduczyć ;)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    Jak go jeszcze nie rozwaliłeś to masz świetny zasilacz do urządzeń które zbudujesz.
    Jeżeli nie działa:
    Diody, rezystory, kondensatory są typowe (choć jeżeli jest to bardzo stary zasilacz, kondensatory elektrolityczne nie muszą być sprawne).
    Transformator i dławiki raczej się nie przydadzą w prostych układach.
    Jest tam pewnie scalak, sterownik przetwornicy na którym możesz zbudować inny zasilacz (ale to trochę trudniejsze).
    Napisz co Ciebie interesuje.
    Poniżej masz schemat co znajduje się w zasilaczu...
    http://www.arczer.neostrada.pl/pc039.htm
  • Poziom 10  
    zasilacz był spalony , ale pewnie większość elementów jest sprawna, chciałbym zbudować cokolwiek co się da z tych elementów, może to być jakiś wzmacniacz najprostszy lub właśnie zasilacz jakiś w miarę prosty.
  • Poziom 17  
    Podaj typ zasilacza to coś pokombinujemy, w linku podałem Tobie schemat typowego zasilacza ale to nie znaczy że w Twoim są takie same części.
    Może wykorzystać sterownik przetwornicy i zbudować nowy od podstaw, albo naprawić ten.
    Do wzmacniacza jest tam bardzo mało części.
    Skąd wiesz że jest spalony? Te zasilacze nie startują bez obciążenia a niektóre wymagają zwarcia odpowiednich kabelków żeby wystartować.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 10