Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik pieca miałowego [pomoc]

12 Wrz 2009 23:26 4317 8
  • Poziom 9  
    Witam ;) jestem tu nowy w elektronice jestem zupełnie zielony(no może nie całkiem), więc liczę na waszą pomoc.
    Otóż mam chęć zbudować sterownik pieca C.O ma on być wykonany jak najprościej beż żadnych programów, ponieważ nie znam się na tym. Przejrzałem mnóstwo tematów na ten lub podobny temat, ale nie znalazłem rozwiązania.
    Ja widzę to tak sterownik zawierał by termometr który wyświetlałby aktualną temperaturę (myślałem o takim rozwiązaniu Termometr ) obok znajdowałby się drugi wyświetlacz, na którym wyświetlana by była temperatura ustawiona na termostacie za pomocą potencjometru (ustawiam np. 60° po czym załącza się wiatrak, który działa do uzyskania temp. na piecu) do tego drugi termostat (już bez wyświetlacza i zew. potencjometru) załączałby pompkę od temp. 35°, a wyłączał jeśli temp. spadła by do 30°
    Termostatu miały by sterować urządzeniami na 220-230V
    Da radę coś takiego skonstruować?
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc w tym temacie
  • Poziom 11  
    nieda sie bez programu ta relizacija. hym.kupic gotowca ster pompka i wiatraka koszt mniejszy wyidze niz masz bawioc sie w czarne białe
  • Poziom 17  
    kolega "marjan214" ma rację bez programu to jest ciężko zrobić taniej i lepiej będzie kupić taki sterownik a tym bardziej że jesteś zielony w tym temacie Pozdrawiam
  • Poziom 39  
    Witam
    Obaj moi poprzednicy nie mają racji twierdząc, że bez programowania sie nie obejdzie. Zobacz sobie TU do działu "dla domu >termometry i termostaty" a przekonasz się, że można w bardzo prosty sposób zrealizować twoje założenia. Nie trzeba być aż bardzo zaawansowanym elektronikiem aby po dokładnym przeczytaniu nie móc dostosować któregoś projektu do swoich potrzeb.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 11