Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mercedes 190E benz 2.0 wskaźnik ciśnienia oleju wariuje

bryla 13 Wrz 2009 11:04 3988 7
  • #1 13 Wrz 2009 11:04
    bryla
    Poziom 11  

    Witam. Mam taki problem gdy rano uruchomię silnik to wszystko jest ok. Wskaźnik ciśnienia olej pokazuje 3 (max). Po zrobieniu kilku kilometrów spada do około >2 (bieg jałowy) po wciśnięciu pedału przyspieszenia wszystko jest ok mianowicie wskazówka się podnosi na 3. Problem jest tego typu: gdy zgaszę auto i uruchomię ponownie to już ciśnienie waha się od 2 do 2,5 a czasami nawet miedzy 1 a 2. Zdarzyło mi się już ze było poniżej 1. Czy to wina czujnika. Dodam jeszcze, że dzieje się tak po wymianie uszczelki pod głowica. Po złożeniu wszystko było dobrze dopiero po jakimś czasie zaczęło wariować tzn po przejechaniu kilkunastu km. Po wymianie uszczelki silnik zalany nowym olejem. Dodam jeszcze że silnik po wyciągnięciu głowicy był myty. Podejrzewałem wodę w oleju(biały nalot na korku wlewu) wiec wymieniłem olej ponowne wraz z filtrem. Bardzo proszę o pomoc

    0 7
  • #2 17 Wrz 2009 23:41
    Gerri
    Spec od Mercedesów

    Należy wpiąć mechaniczny manometr w magistralę w głowicy - wtedy będziesz miał pojęcie jak się zachowuje ciśnienie.

    0
  • #3 18 Wrz 2009 07:01
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czujnik ciśnienia jest w podstawie filtra oleju , tam też można wpiąć manometr.

    0
  • #4 18 Wrz 2009 07:04
    mercedesik
    Poziom 25  

    Najpierw sprawdz podłączenie tego czujnika wyglada to jakby styku nie było, może przetarł sie kabel lub luzno lata na czujniku.

    0
  • #5 18 Wrz 2009 17:38
    bryla
    Poziom 11  

    Kabel jest ok nie wygląda podejrzanie. Mechanicznego manometra nie posiadam. Wykręcałem czujnik i przykładałem w jego miejsce palec ciśnienie było widoczne. Podczas demontażu głowicy ściągana był prowadnica na łańcuszek. Mechanik który mi to robił miał problem za zdjęciem prowadnicy łańcuszka ( wyciągnięciem bolców mocujących w/w prowadnice). Uległa ona rozpadowi co ułatwiło wyciągniecie bolców(ktoś wcześniej ukręcił śrubę w jednym) Prowadnica jest nowa bolce też. Szczątki poprzedniej były usunięte, ale coś mogło wpaść do środka. Zmierzam do tego czy możliwe jest iż smog się zapycha od odłamków

    0
  • #6 18 Wrz 2009 18:11
    emeryt2
    Poziom 42  

    Chłopie palcem tego ciśnienia nie utrzymasz, pomyśl ,może gdzieś pożyczysz manometru.
    Co do smoka pompy , to te reszki na pewno nie zatykają.

    0
  • #8 27 Gru 2009 18:32
    bryla
    Poziom 11  

    Po trzech miesiącach u mechanika zero diagnozy, wiec sam się zabrałem do roboty wymieniłem silnik. W starym odkręciłem miskę olejowa. Diagnoza zatarty na panewkach, przyczyna ciało obce w misce olejowej tj. kawałem prowadnicy łańcucha który był większy niż dziura smoka.

    0