Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mercedes 190E benz 2.0 wskaźnik ciśnienia oleju wariuje

bryla 13 Sep 2009 11:04 5257 7
  • #1
    bryla
    Level 11  
    Witam. Mam taki problem gdy rano uruchomię silnik to wszystko jest ok. Wskaźnik ciśnienia olej pokazuje 3 (max). Po zrobieniu kilku kilometrów spada do około >2 (bieg jałowy) po wciśnięciu pedału przyspieszenia wszystko jest ok mianowicie wskazówka się podnosi na 3. Problem jest tego typu: gdy zgaszę auto i uruchomię ponownie to już ciśnienie waha się od 2 do 2,5 a czasami nawet miedzy 1 a 2. Zdarzyło mi się już ze było poniżej 1. Czy to wina czujnika. Dodam jeszcze, że dzieje się tak po wymianie uszczelki pod głowica. Po złożeniu wszystko było dobrze dopiero po jakimś czasie zaczęło wariować tzn po przejechaniu kilkunastu km. Po wymianie uszczelki silnik zalany nowym olejem. Dodam jeszcze że silnik po wyciągnięciu głowicy był myty. Podejrzewałem wodę w oleju(biały nalot na korku wlewu) wiec wymieniłem olej ponowne wraz z filtrem. Bardzo proszę o pomoc
  • #2
    Gerri
    Mercedes specialist
    Należy wpiąć mechaniczny manometr w magistralę w głowicy - wtedy będziesz miał pojęcie jak się zachowuje ciśnienie.
  • #3
    emeryt2
    Level 42  
    Czujnik ciśnienia jest w podstawie filtra oleju , tam też można wpiąć manometr.
  • #4
    mercedesik
    Level 26  
    Najpierw sprawdz podłączenie tego czujnika wyglada to jakby styku nie było, może przetarł sie kabel lub luzno lata na czujniku.
  • #5
    bryla
    Level 11  
    Kabel jest ok nie wygląda podejrzanie. Mechanicznego manometra nie posiadam. Wykręcałem czujnik i przykładałem w jego miejsce palec ciśnienie było widoczne. Podczas demontażu głowicy ściągana był prowadnica na łańcuszek. Mechanik który mi to robił miał problem za zdjęciem prowadnicy łańcuszka ( wyciągnięciem bolców mocujących w/w prowadnice). Uległa ona rozpadowi co ułatwiło wyciągniecie bolców(ktoś wcześniej ukręcił śrubę w jednym) Prowadnica jest nowa bolce też. Szczątki poprzedniej były usunięte, ale coś mogło wpaść do środka. Zmierzam do tego czy możliwe jest iż smog się zapycha od odłamków
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Chłopie palcem tego ciśnienia nie utrzymasz, pomyśl ,może gdzieś pożyczysz manometru.
    Co do smoka pompy , to te reszki na pewno nie zatykają.
  • #8
    bryla
    Level 11  
    Po trzech miesiącach u mechanika zero diagnozy, wiec sam się zabrałem do roboty wymieniłem silnik. W starym odkręciłem miskę olejowa. Diagnoza zatarty na panewkach, przyczyna ciało obce w misce olejowej tj. kawałem prowadnicy łańcucha który był większy niż dziura smoka.